GALLUP: 1G6 Granite Grey

Avensis sol edition

Mitä mieltä olette kyseisestä väristä? Mielestäni on todella ruma ja huono.


GALLUP2: Mitä mieltä olette avaimettomasta järjestelmästä?? Mielestäni on kätevä mutta aivan hyödytön varuste, Perinteinen virta avain parempi!

56

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten avain on

      parempi jos avaimeton on kätsempi?

      • Avensis sol edition

        Perinteinen avain on luotettavampi! ja muutenkin vaan se on parempi näin se vaan on!!!


      • Ihan perzeestä avain
        Avensis sol edition kirjoitti:

        Perinteinen avain on luotettavampi! ja muutenkin vaan se on parempi näin se vaan on!!!

        Jossain tsekkoslovakia-itäautoissa ok kun muukin tekniikka on sosialismin ajoilta.


      • Corolla Sol plus
        Avensis sol edition kirjoitti:

        Perinteinen avain on luotettavampi! ja muutenkin vaan se on parempi näin se vaan on!!!

        Minulla on nyt toinen Corolla Sol plus menossa, yhteensä ajettu kahdella ko. mallilla 148 tkm. Kertaakaan ei ole Smart keyn kanssa ollut mitään ongelmia.
        .En ottaisi enää normaalia avaimellista, tuntuisi paluulta ajassa 20-30 vuotta taakse päin. Kätevyysero Smart keyn ja vanhan aikaisen kauko-ohjattavan välillä on samaa luokkaa, kuin jälkimmäinen vs. lukkopesästä käytettävä keskuslukko.
        Ainoa kestävyysero keskuslukituksien välillä minkä voisin kuvitella, on Smart keystä puuttuva kuluva virtalukko.
        Toivottavasti näistä vanhanaikaisista virtalukoista ja keskuslukituksista päästäisiin pian eroon, koska siitä avaimen törkkimisestä virtalukkoon ei ole kertakaikkiaan mitään hyötyä.


    • eerops

      Olen käyttänyt vajaa kaksi vuotta avaimetonta järjestelmää ja se on mielestäni verraton systeemi. Vaimokin kehuu. Perusteluni sen paremmuudesta:
      Ei tarvi lähtiessä penkoa avainta taskun pohjalta ja painaa avaa-nappia, vain oven kahvasta kiinni niin lukot aukeavat.
      Ei tarvi tähdätä avainta virtalukkoon eikä kääntää avainta, vain nappia painamalla käynnistyy.
      Ei tarvi sammuttaessa kääntää avainta eikä ottaa pois virtalukosta (eikä unohdu virtalukkoon), vain napin painallus ja sammuu.
      Ei tarvi autosta poistuessa painaa sulje-nappulaa eikä tunkea avainta taskuun, vain hipaisu oven kahvan päältä, niin lukot menee kii.

      Perustele sinä vuorostasi väittämäsi "Perinteinen virta avain parempi!"
      Sinulla ei taida olla kokemusta avaimettomuudesta!
      Sitä paitsi oikein kirjoitettuna virta-avain....

      • Avensis Sol Edition

        Kokemusta on Avaimettomasta järjestelmästä, tuttavalla on Sol Plus Avensis 2009, olen sillä ajanut aika paljon, Olen kanssasi samaa mieltä sen helppoudesta, mutta täysin hyödytön se on, tuolla järjestelmällä varustettua autoa kaikki välttelee ja on vaikea myydä eteen päin kun kukaan ei uskalla ostaa

        Minusta virta-avain on parempi kun saa itse käynnistää auton eikä vaan nappia painaa niin käynnistyy Nappikäynnistys jää kohta historiaa kun kaikki haluaa virta-avain auton.


      • takkari
        Avensis Sol Edition kirjoitti:

        Kokemusta on Avaimettomasta järjestelmästä, tuttavalla on Sol Plus Avensis 2009, olen sillä ajanut aika paljon, Olen kanssasi samaa mieltä sen helppoudesta, mutta täysin hyödytön se on, tuolla järjestelmällä varustettua autoa kaikki välttelee ja on vaikea myydä eteen päin kun kukaan ei uskalla ostaa

        Minusta virta-avain on parempi kun saa itse käynnistää auton eikä vaan nappia painaa niin käynnistyy Nappikäynnistys jää kohta historiaa kun kaikki haluaa virta-avain auton.

        "Minusta virta-avain on parempi kun saa itse käynnistää auton"
        Itse käynnistetään avaimettomastikin, ei kukaan muu....


      • avensis sol edition
        takkari kirjoitti:

        "Minusta virta-avain on parempi kun saa itse käynnistää auton"
        Itse käynnistetään avaimettomastikin, ei kukaan muu....

        Joo niin tehdään mutta mitättömästi napista! ei oikeasta avaimesta ja piste


      • yleistyy
        Avensis Sol Edition kirjoitti:

        Kokemusta on Avaimettomasta järjestelmästä, tuttavalla on Sol Plus Avensis 2009, olen sillä ajanut aika paljon, Olen kanssasi samaa mieltä sen helppoudesta, mutta täysin hyödytön se on, tuolla järjestelmällä varustettua autoa kaikki välttelee ja on vaikea myydä eteen päin kun kukaan ei uskalla ostaa

        Minusta virta-avain on parempi kun saa itse käynnistää auton eikä vaan nappia painaa niin käynnistyy Nappikäynnistys jää kohta historiaa kun kaikki haluaa virta-avain auton.

        "Nappikäynnistys jää kohta historiaa"
        Eiköhän suunta ole toisinpäin. Esimerkiksi Opelkin mainostaa nappikäynnistystä.

        "kun kaikki haluaa virta-avain auton."
        Mistä tiedät? Oletko kysynyt kaikilta (aivan kaikilta)? Esim. minulta et ole kysynyt!


      • asdga dsafgs hxcvbn
        Avensis Sol Edition kirjoitti:

        Kokemusta on Avaimettomasta järjestelmästä, tuttavalla on Sol Plus Avensis 2009, olen sillä ajanut aika paljon, Olen kanssasi samaa mieltä sen helppoudesta, mutta täysin hyödytön se on, tuolla järjestelmällä varustettua autoa kaikki välttelee ja on vaikea myydä eteen päin kun kukaan ei uskalla ostaa

        Minusta virta-avain on parempi kun saa itse käynnistää auton eikä vaan nappia painaa niin käynnistyy Nappikäynnistys jää kohta historiaa kun kaikki haluaa virta-avain auton.

        Fintoysin sivuilla kirjoitit, että sulla sulla itelläs on tuo sol plus, nyt se onkin tuttavalla.
        Sulla ei taida olla muuta kuin mielenterveysongelma.


    • Ave I

      Eipä nuo harmaat näytä juuri miltään. Nykyään uusien autojen väritarjonta on aika aneemista. Olive on luonnossa aika tyylikäs.

      Tavallisen avaimen käyttö on niin rutiinia, että eipä avaimatonta osaa kaivata.
      Miten avaimettoman kanssa työnnetään auto käyntiin? :D

      • toyota09

        olen samaa mieltä, ei näytä miltään,,

        Musta väri on kaikkein näyttävin ja paras väri yleensäkin tummat värit on parhaita.
        Itse en ole koskaan pitänyt vaaleita värejä missään arvossa rumia kaikki vaaleat...

        Minulla on ollut violetti ja musta ja nyt hopea niin voin sanoa että nykyinen on kaikista rumin tietysti on helppo pitää puhtaana ei muutapa hyvää siinä ei olekaan!


      • takkari

        "Miten avaimettoman kanssa työnnetään auto käyntiin?"
        Miksi pitää työntää käyntiin, kun voidaan käynnistää avaimella tai avaimettomasti....


      • avaimeton oon

        aivan samalla tavalla työnnetään käyntiin kuin avain versiossa,virrat päälle ja pykälää silmään.. höh.


    • Lisäys

      nappikäynnistys on uusavuttomien sekä laiskojen ominaisuus! sama koskee automaatti-ilmastointia joka valitettavasti on omassakin autossa.

      • takkari

        Oot vastannu samalla tavalla ennenkin. Toiseen keskusteluun!


      • Avensis sol edition
        takkari kirjoitti:

        Oot vastannu samalla tavalla ennenkin. Toiseen keskusteluun!

        Aivan oikein niin olenki, ja tarkoitan sitä mitä kirjoitan!! enkä muuta mieltäni


    • 1+5

      Granite grey on upein väri ja avaimeton käynnistys mahtava.

    • Kumpikin ok

      Paras väri tällä hetkellä olevista käyttöautoon.
      Kyllä avaimeton käynnistys kelpaa, mutta en halua maksaa ko. varustepakettien eroa siitä ilosta, toki tulisihan sitä käyttökelpoinen sadetunnistin ja mm. valoautomatiikka ja sähköllä kääntyvät sivupeilit samalla, mutta siitä huolimatta.

      • abc12345678

        eikös tuo sadetunnistin ole = tuulilasin tuho, vai suihkauttaako se vettä ensin ennekuin pyyhkäisee eka kerran, jottei tuulilasin naarmuunnu. Itse suihkuta vettä aina kun alkaa satamaan ennen ensimmäistä pyyhkäisyä, tai odotan että tuulilasi kastuu sateesta ensin kunnolla.


      • eerops
        abc12345678 kirjoitti:

        eikös tuo sadetunnistin ole = tuulilasin tuho, vai suihkauttaako se vettä ensin ennekuin pyyhkäisee eka kerran, jottei tuulilasin naarmuunnu. Itse suihkuta vettä aina kun alkaa satamaan ennen ensimmäistä pyyhkäisyä, tai odotan että tuulilasi kastuu sateesta ensin kunnolla.

        Ei se sadetunnistin ole aina "päällä". Vain silloin, kun laittaa erikseen pyyhkijävivusta automaattiasentoon. Itse laitan automaatin päälle vasta kun on satanut jonkin aikaa eli ennen kuin tuulilasissa oleva vesimäärä alkaa häiritsemään. Sitten sateen loputtua automaatin voi ottaa pois päältä.

        Kieltämättä on joskus unohtunut ajon jälkeen automaatille ja saattaa seuraavassa käynnistyksessä pyyhkiä ikkunat kuivana (jos jotain likaa tunnistimen edessä) tai yrittää pyyhkiä, kun tuulilasi jäässä.
        Näinhän voi käydä manuaalisen pyyhkijätoiminnonkin kanssa, jos unohtuu päälle....


    • helppokäyttöinen

      Mikähän perusjuntti on tämän viestiketjun aloittaja (ja välikommentoija)? Mikään ei saisi muuttua....

      • avensis sol edition

        Saa muuttua mutta parempaan EI huonompaan suuntaa, Ennen esim 1999 luvun autot oli vielä kunnon autoja ei ollut näitä humpuuki nappikäynnistystä eikä automaattista ilmastointia.

        Olen omistanut Corolla 1,6 Luna mallin joka oli paras varustetaso ilmastointikin oli mutta onneksi manuaalinen, niin siinä autossa oli kaikki hyödyllinen ei mitään hyödytöntä kuin esim Avensis sol Plus mallissa


      • uudistusmielinen

        Joku Juntti-Einari tosiaan. Ei osaa edes perustella kommenttejaan...


      • takkari
        avensis sol edition kirjoitti:

        Saa muuttua mutta parempaan EI huonompaan suuntaa, Ennen esim 1999 luvun autot oli vielä kunnon autoja ei ollut näitä humpuuki nappikäynnistystä eikä automaattista ilmastointia.

        Olen omistanut Corolla 1,6 Luna mallin joka oli paras varustetaso ilmastointikin oli mutta onneksi manuaalinen, niin siinä autossa oli kaikki hyödyllinen ei mitään hyödytöntä kuin esim Avensis sol Plus mallissa

        "1999 luvun autot"
        Tarkoititko 1990-luvun autot? 1999 oli vuosi


      • avensis sol edition
        takkari kirjoitti:

        "1999 luvun autot"
        Tarkoititko 1990-luvun autot? 1999 oli vuosi

        Joo tarkoitin 1990 luvun autoja, vahingossa tuli 1999,


    • Taidat olla

      provoilija!

    • pews auki

      Täällä sama vika!
      Naapuri osti uuden aven, tuollaisen harmaan farmarin, normia paremmalla varustetasolla, tummennetut takalasitkin on ja kaikkea herkkua.
      Oma Vento alkoi näyttää kovin lässyltä naapurin aven rinnalla, vaikka ventossani onkin aluvanteet. Kateus paisui niin sietämättömäksi, jotta jouduin anomaan stadilta kämpän toisesta paikasta.

      • solplussisti

        onhan Venro ja Avensis täysin erinlaiset autot, Uuden Avensiksen ostaa se kenellä on varaa siihen, ne joilla ei ole varaa niin haukkuu!


      • solplussisti
        solplussisti kirjoitti:

        onhan Venro ja Avensis täysin erinlaiset autot, Uuden Avensiksen ostaa se kenellä on varaa siihen, ne joilla ei ole varaa niin haukkuu!

        Venro= Vento


    • AveLux

      Väri aivan perseestä. Avaimeton järjestelmä loistava.

      • solplus

        olen samaa mieltä väristä


      • helposti

        olen samaa mieltä avaimettomasta järjestelmästä


      • solplus
        helposti kirjoitti:

        olen samaa mieltä avaimettomasta järjestelmästä

        Minä en, huono mikä huono ja aivan hyödytön varuste


      • 34

        Miten avaimeton järjestelmä toimii jos auto on parkissa ikkunan alla ja avaimet pöydällä ikkunan lähellä. Saako autovaras ovet auki kahvasta vetämällä ja koneen käymään nappia painamalla?

        Kaikki harmaat värit on out, kuka haluaa auton näyttävän taksilta?


      • sol plus
        34 kirjoitti:

        Miten avaimeton järjestelmä toimii jos auto on parkissa ikkunan alla ja avaimet pöydällä ikkunan lähellä. Saako autovaras ovet auki kahvasta vetämällä ja koneen käymään nappia painamalla?

        Kaikki harmaat värit on out, kuka haluaa auton näyttävän taksilta?

        ei toimi, avaimeton järjestelmä avaa ovet muistaakseni enintään 1 metri kahvasta. "palikan on oltava aina auton sisä puolella että auton saa käyntiin


    • reiska`

      Miks helvetissä maksatte ko. varusteesta ylimäärästä, jos sille ei ole käyttöä. Tojolla pelaa hienoudet hyvin, kuka niitä haluaa. Ja miks helvetissä ostatte ko. värisen auton , jos ette pidä siitä. Granite grey on hyvin suosittu tojon väreissä, esittelyautot ja taksitojot aika usein tuon värisiä.

      • SolPlus

        Hyvin toimii mutta varuste jolla ei tee yhtään mitään. Avaimeton järjestelmä on uusavuttomien ja laiskojen varuste! Sol Plus varustetasoon tulee muutakin kuin tuo avaimeton järjestelmä, kuten tummentuva taustapeili, ja parempi radio siksi otin sol plussan mutta pakostakin tuli hyödytön avaimeton järjestelmä.


        Granite Grey on kyllä suosittu väri mutta en ymmärrä miksi? värinä se on toyotan väreistä huonoin. ja eihän tuota väriä ole esim. Auriksessa eikä Corollassa jos olis hyvä väri niin näihinkin malleihin olis tullut mutta ei


        Facelift kun tulee niin Granite Grey loppuu ja tulee parempia värejä vaikka helmiäs valkoinen on hieno väri!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 2+9
        SolPlus kirjoitti:

        Hyvin toimii mutta varuste jolla ei tee yhtään mitään. Avaimeton järjestelmä on uusavuttomien ja laiskojen varuste! Sol Plus varustetasoon tulee muutakin kuin tuo avaimeton järjestelmä, kuten tummentuva taustapeili, ja parempi radio siksi otin sol plussan mutta pakostakin tuli hyödytön avaimeton järjestelmä.


        Granite Grey on kyllä suosittu väri mutta en ymmärrä miksi? värinä se on toyotan väreistä huonoin. ja eihän tuota väriä ole esim. Auriksessa eikä Corollassa jos olis hyvä väri niin näihinkin malleihin olis tullut mutta ei


        Facelift kun tulee niin Granite Grey loppuu ja tulee parempia värejä vaikka helmiäs valkoinen on hieno väri!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Perskutarallaa! Pakko käydä vissiin ostamassa toinen Granite Grey Ave, jos kerran käy niin, ettei niitä kohta enää saa. Siinähän hajoatte, meikä pojalta ei Granite Grey Avet lopu. Pitäisköhän ostaa Farkku nykyisen sedanin rinnalle. Ois se toisaalta aika helppoo, jos toisessa olis talvirenkaat ja toisessa kesärenkaat, säästyis joka keväiseltä ja syksyiseltä rengasruletilta. Ideaa saa aivan vapaasti käyttää esim. jos sattuu omistamaan vaikka jonkun epäluottettavan auton, niin on aika todennäköistä, että toinen niistä liikkuu.


      • muu väri!!!
        2+9 kirjoitti:

        Perskutarallaa! Pakko käydä vissiin ostamassa toinen Granite Grey Ave, jos kerran käy niin, ettei niitä kohta enää saa. Siinähän hajoatte, meikä pojalta ei Granite Grey Avet lopu. Pitäisköhän ostaa Farkku nykyisen sedanin rinnalle. Ois se toisaalta aika helppoo, jos toisessa olis talvirenkaat ja toisessa kesärenkaat, säästyis joka keväiseltä ja syksyiseltä rengasruletilta. Ideaa saa aivan vapaasti käyttää esim. jos sattuu omistamaan vaikka jonkun epäluottettavan auton, niin on aika todennäköistä, että toinen niistä liikkuu.

        Älä ihmeessä käy, osta muu väri mieluummin Granite Grey väriä pitää boikodoita nyt oikein kunnolla että varmasti loppuu!


    • osta miel. auto

      ostatko auton itsellesi vai yleisölle, siinä vastaus molempiin kysymyksiin?!?!?!

      • aloittaja01

        Itselle vaan ostan.


    • tum.harm. Ave10

      Samaa mieltä aloittajan kanssa ei mikään hyvä väri ruma se on, Se on AMATÖÖRIEN ajattelua kun valitsee kyseisen väri. HULLU pitää olla että tuon värin valitsee tuon värisillä ajavia kaikki halveksii, hävetkää amatöörit, tollot jotka erehtyy 1G6:n valitsemaan,

      Jos auton pitää olla vaalea niin sitten valkoinen tai hopea ei muuta, Autohan on parhaillaan kun on tumma mieluummin musta vai mitä?

      Olen katsellut kyseisen värisiä(1G6) Avensiksia mitä puhtaampi niin sen rumempi ei lika peitä rumaa väriä, sitten kun on likainen niin lika peittää rumaa väriä ja on vähä komeampi niinpä ei kannata pestä Granite Greyn väristä autoa!!!!!!! oksettaa tuo väri HYIIIIIII Onneksi väri poistuu valikoimasta facelift tullessa

      Niinpä ajelen tumman harmaalla Avensiksella ja tyytyväinen olen väriin :)

      • nipponisti.

        Hanki ELÄMÄ!


      • valintakyssäri

        Siinähän poeka jynssäät autoasi harva se päivä... ja kaikki vieruspaikkalaisten jättämät jäljet loistaa kuin "naantalin aurinko" tumman tai valkoisen auton kyljistä.


      • tum.harm Aven10
        nipponisti. kirjoitti:

        Hanki ELÄMÄ!

        Samoin!


    • kuikkeli5

      Jos haluat sulautua massaan niin osta grey. Oma valkoinen ave näkyy kyllä kadun varresta vs muut "maaston" väriset autot :) Näillä rapakeleillä tosin valkoinenkin sulautuu massaan....

    • kosmomet

      Terve!! Minun mielestäni kyseinen väri on kaikkein paras koska nyt näin syystalvella autossa ei näy paskat verrattuna esim punaisessa autossa.Väri ei ole ruma, huomasin sen kesällä kun auto oli puhdas ja tuli iltahämärä niin silloin vasta väri oli edullisimmillaan. 2011 Avensis Wagon (kovavahaus tehty) uutena.

    • Avensis sol edition

      GALLUP 3.

      Mitä mieltä olette Avensiksen etupenkillä istuvasta vaimokkeestani, kokoa xxxl. Onkohan sillä liian leveä perse, vai näyttääkö se vain leveältä noissa tuulipuvun housuissa?

    • 16+14

      Väri on ok, mikäli haluaa autonsa olevan mahdollisimman huomaamaton.

      Avaimeton systeemi on hyvä keksintö, jos se on yhtä luotettava kuin vanha kunnon avainsysteemikin.

    • ave11

      paras väri.Väritä valittajalla ei taida olla varaa edes käytettyyn polkuautoon

      • Kestoväri

        Mahtaa polkuautoilijaa ketuttaa, kun väri säilyi faceliftissäkin...


    • ave11

      paras väri. Harmi kun väriä ei löydy polkuautoon....

    • Lexus kölli.

      Höpö höpö, esim. kaikki Lexukset on nykyään varustettu avaimettomalla järjestelmällä ja paluuta vanhaan ei ole. Ja on sitä jälleenmyyntiarvoa.

    • ave11

      viikon päästä saan aven värillä 1g6.Paras väri.Ihan sama mitä muut ajattelee vä-
      ristä.Ostan sellaisen mikä itseä miellyttää, enkä sellaista mikä miellyttää jotakin kadunkulkiaa.

    • Nim.67

      Ostin 1g6 kun ei saanut 4v8 ,on kuulemma pois tuotannosta,entinen väri oli hopea ja en tietenkään ottanut enää samaa väriä,kirkkaat värit paha pitää puhtaana ja valkoisia autoja minulla on ollut jo tarpeeksi asti.avaimeton ja muutenkin varusteltu auto on tätäpäivää ja samalla turvallisuus kysymys ,turvarustepaketeilla varustettuna.siinä se millä minä asian näen ..ter.reijo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe