Nettipuhelut..

Linuxissa..

eli onkos esim. ubuntuun mitään korvaavaa skypen tilalle kun microsoft varmaan piakkoin tekee jotain jäynää että skype ei toimi linuxissa.

12

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CGKDvlc<EP

      Ekiga

      • gfdsgdfgdfgdfgdfgfdg

        "Ekiga is not compatible with Skype and will never be as long as their protocol stays proprietary."

        Ei toimi skypen kanssa ja miksi skypen (windows) käyttäjät siirtyisivät siitä pois ekigaan...?


      • CGKDvlc<EP
        gfdsgdfgdfgdfgdfgfdg kirjoitti:

        "Ekiga is not compatible with Skype and will never be as long as their protocol stays proprietary."

        Ei toimi skypen kanssa ja miksi skypen (windows) käyttäjät siirtyisivät siitä pois ekigaan...?

        Ei toimi koska Skypellä on oma siirtotapansa eikä se käytä mitään standardia. Skype siis toimii vain Skypen eikä minkään muun ohjelman kanssa. Kaikki muut nettipuheluohjelmat taas toimivat keskenään.

        Kysymyksesi on aivan sama kun kysyisi että miksi joku vaihtaisi IE:n Operaan tai Firefoxiin.


      • skypen..
        CGKDvlc<EP kirjoitti:

        Ei toimi koska Skypellä on oma siirtotapansa eikä se käytä mitään standardia. Skype siis toimii vain Skypen eikä minkään muun ohjelman kanssa. Kaikki muut nettipuheluohjelmat taas toimivat keskenään.

        Kysymyksesi on aivan sama kun kysyisi että miksi joku vaihtaisi IE:n Operaan tai Firefoxiin.

        käyttäjiä on jotain 300 miljoonaa ja niistä jokun on myöskin linux-hihhuli joten olisi hyvä jos heilläkin toimisi. Skypessä lisäksi toimii ääni sekä kuva puheluissa, jopa linux-versiossa,


      • CGKDvlc<EP
        skypen.. kirjoitti:

        käyttäjiä on jotain 300 miljoonaa ja niistä jokun on myöskin linux-hihhuli joten olisi hyvä jos heilläkin toimisi. Skypessä lisäksi toimii ääni sekä kuva puheluissa, jopa linux-versiossa,

        Skype-fani tykittää :)


      • gfdsgdfgdfgdfgdfgfdg kirjoitti:

        "Ekiga is not compatible with Skype and will never be as long as their protocol stays proprietary."

        Ei toimi skypen kanssa ja miksi skypen (windows) käyttäjät siirtyisivät siitä pois ekigaan...?

        Ei sen tarvitse toimia Skypen kanssa kun Skype ei käytä standardia tekniikkaa.

        Tässä on listattuna standardin mukaisia ohjelmia joihin vaihtaa, ei ole pakko käyttää juuri Ekigaa: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_software#SIP_clients


      • -----
        skypen.. kirjoitti:

        käyttäjiä on jotain 300 miljoonaa ja niistä jokun on myöskin linux-hihhuli joten olisi hyvä jos heilläkin toimisi. Skypessä lisäksi toimii ääni sekä kuva puheluissa, jopa linux-versiossa,

        Skypen osuus nettipuhelluissa on vain 40%, joten älä jauha sontaa.


    • Microsoft on luvannut, että toimisi jatkossakin mutta kuitenkin, suosittelen käyttämään standardia tekniikkaa kuten mitä tässä mainittu Ekiga käyttää.

    • Ajan hermolla

      Miten olis mese tai gmail? Niissäkin on chatti, video ja ääniyhteys ja toimivat Linuxissa.

    • niihjanäih

      *Miten olis mese tai gmail? Niissäkin on chatti, video ja ääniyhteys ja toimivat Linuxissa.*

      ei taida Linuxissa toimia messengereistä kuin aMSN ja sehän on aika alkeellinen kun nämä Live messengerit ja muut kyseistä taasen monipuolisempia ja vakaasti toimivia ainakin itsellä ollut. winellä voi Live mesen saada toimimaan ubuntussa mutta ei tosta mitään varmuutta ja takeita ole.

    • .....

      Vaihda käyttistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe