Nuolinäppäinohjaus VBA:lla

Worra

Millä koodinpätkällä saadaan nuolinäppäimet määriteltyä tekemään jotain tapahtumaa? Esim. NuoliYlös-painallus aiheuttaa tietyn tapahtuman jne. Normistihan nuolinäppäimillä Excell-taulukon soluvalinta liikkuu, eli normikäytös pois ja tilalle oma koodi.

5

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taulukon moduuliin...

      Option Explicit

      Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
      Application.OnKey "{RIGHT}", "Oikealle"
      Application.OnKey "{LEFT}", "Vasemmalle"
      Application.OnKey "{UP}", "Ylös"
      Application.OnKey "{DOWN}", "Alas"
      End Sub

      tavalliseen moduuliin...(koodin pätkät resetoinnille ja käytöstä poistoon kanssa)

      Option Explicit

      Sub Oikealle()
      MsgBox "oikealle"
      End Sub
      Sub VAsemmalle()
      MsgBox "vasemmalle"
      End Sub
      Sub Ylös()
      MsgBox "ylös"
      End Sub
      Sub Alas()
      MsgBox "alas"
      End Sub
      Sub Poistaakäytöstä()
      Application.OnKey "{RIGHT}", ""
      Application.OnKey "{LEFT}", ""
      Application.OnKey "{UP}", ""
      Application.OnKey "{DOWN}", ""
      End Sub
      Sub Resetoi()
      Application.OnKey "{RIGHT}"
      Application.OnKey "{LEFT}"
      Application.OnKey "{UP}"
      Application.OnKey "{DOWN}"
      End Sub

      Keep EXCELing
      @Kunde

      • Worra

        Kiitos! Hetken sovellettuani koodia se toimii juuri kuten halusin. :)


      • Worra
        Worra kirjoitti:

        Kiitos! Hetken sovellettuani koodia se toimii juuri kuten halusin. :)

        Lisään vielä.. soluvalinta liikahtaa kerran ennenkuin omat nuoliohjaukset alkavat toimimaan, mutta kun resetointikoodiin lisää esim.

        ActiveSheet.Range("A1").Select

        niin nuolinäppäimet pelittävät heti ekasta painalluksesta omalla koodilla. "A1" paikalla voi tietty olla mikä muu solu tahansa.


    • Worra

      Ettei lisäykset lopu ..

      Soluvalinta täytyykin tehdä kahdesti, että nuolet pelittää heti, eli esim..

      ActiveSheet.Range("B1").Select

      ActiveSheet.Range("A1").Select

    • ei tartte kikkailla kun lisäät

      ThisWorkbook moduuliin...

      Sub Auto_Open()
      Application.OnKey "{RIGHT}", "Oikealle"
      Application.OnKey "{LEFT}", "Vasemmalle"
      Application.OnKey "{UP}", "Ylös"
      Application.OnKey "{DOWN}", "Alas"
      End Sub

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1024
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      84
      689
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe