Ostin polaroivat aurinkolasit Specsaverisilta. Huomasin, että lasit estävät heijastuksia parhaiten, kun pää on kenossa n. 45 astetta.
Onko linsseissä virhe, vai tehdäänkö polaroivat linssit nykyään tarkoituksella siten, että ne eivät poista kaikkia heijastuksia, jotta esim. nestekidemittarit näkyisivät kuljettajalle?
Aurinkolasien polarisaation suunta?
2
324
Vastaukset
- Tepi_78
Itse itselleni vastaten:
Menin Specsaversiin ja Instrumentariumiin testaamaan useita erilaisia polarisoivia aurinkolaseja. Niissä kaikissa oli ominaisuus, että ne poistivat heijastuksia voimakkaimmin ollessaan noin 45 astetta kallellaan.
Kyselin asiasta Specsaversin myyjältä. Hän oli ihan ymmällään. Hän väitti kiven kovaa, että lasit polaroivat parhaiten vaakatasossa, ja otti kahdet lasit ja asetti ne päällekkäin 90 asteen kulmaan toisiinsa nähden, jolloin ne eivät läpäisseet valoa lainkaan. Tämän hän sanoi todistavan polaroinnin tapahtuvan parhaiten lasien ollessa vaakatasossa. Sanoin hänelle, etteivät ne tietenkään läpäise valoa tuossa asennossa, koska niissä molemmissa on polarointi saman verran vinossa. Ei mennyt myyjälle perille, ei sitten millään. Hän vain jatkoi omaa väittämistään, vaikka pyysin häntä itse toteamaan asian katsomalla laseilla heijastuksia ja kääntämällä laseja eri asentoon. Että sellaista ammattitaitoa!- Polaroiskis
Valitse kahdet, maksa yhdet... Näinhän se myyntikikka menee.
-Toiset laitetaan nenälle oikeinpäin, toiset ylosalaisin, ja saadaan 100% suodatus.
*
Tämän virheasennuksen täytyy olla jokin UUSI markkinakikka tai sitten sekä Spec että Instru ovat ostaneet samasta "kaukoidänsylttytehtaasta" sutta ja sekundaa.
-Haitanneko tuo kun halvalla saa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662231Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61856Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381380Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2191016En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711000Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.96993Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki22957- 80813
- 20794
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39760