Mistä johtui?

giirl93

Hei, kokeilin kannabista viime viikonloppuna tokaa kertaa. Ekalla kertaa kun kokeilin poltettiin jointista mut nyt tällä kertaa poltettiin bongista, niin sitten eka kun vedin ne savut siitä mua alkoi yskittää ihan kauheasti ja sitten yhtäkkiä mulle tuli sillei etten saanut ollenkaan henkeä. Se oli ihan kauhea tilanne, en varmaan yli minuuttiin(?) saanut henkeä ja pelkäsin että tukehdun. Sitten lopulta kuitenkin sain mutta yskitti hirveästi.
Mistä tollanen johtui? Vedinkö liian isot savut vai mitä? Pelästyin ihan hirveesti tilannetta, ja niin pelästy mun kaveritkin. Meiän joukossa oli yksi tyyppi joka on kai aika kokenut polttelija niin se sanoi että noin voi käydä joskus, mutta ei se sitten sanonut mistä se johtui. Sitten kun poltettiin toinen kierros en enää uskaltanut kokeilla :S :D

2

2614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaista: yskiminen johtuu siitä, että kannabiksen eniten tajuntaan vaikuttava aine, THC, laajentaa henkitorvea sekä ensikertalaisilla ärsyttää keuhkoja. henkitorven laajentumisesta johtuu myöskin tuo hapenottokyvyn hetkelline heikentyminen, syystä että henkitorvi on laajempi, jolloin onj hankalampi hengittää samalla teholla kuin normaalisti. On myös asia, jota kutsutaan happivajareiksi, joka tarkoittaa sitä että jokin vieras kaasu syrjäyttää normaalin hengitysilman keuhkoista äkillisesti. tämä on ihan normaalia, ei syytä pelkoon. muistan ekat omat savuni bongista, kävi aikalailla samalla tavalla kuin sinulle. seuraavalla kerralla kannattaa muistaa, että jos ei halua vastaavaa tilannetta uudestaan, niin ottaa mielummin pari pienempää hittiä kuin yhden ison. tervetuloa varsin mukavan harrastuksen pariin, ja onnea seuraavalle kerralle, kyllä se siitä : )

• eihajuakaan

Puhdas kannabiskukinto yskittää tottumatonta (ja monia tottuneitakin) vaikka polttaisi normaalisti tupakkaa. Tupakka-kannabis sekoitus ei yskitä niin. En tiedä mistä johtuu, että tupakka hieman "pehmentää" sitä polttokokemusta.

Tupakan kanssa pilvestä ei kuitenkaan tule yhtä kirkas, vaan snadisti jumittavampi.

Ei kyl oo kannabiksen kanssa tullu hengityslukkoa. Ei sulla astma tai allergia ole? Kuulostaa vähän oudolta, että hengitys lukkoutuisi jos tiehyet laajenee. Eikös se pitäis olla toisinpäin? Supistuessa vaikeempi hengittää. Mutta, en tiedä, joten tämä on vain arvailua. Sen kyllä tiedän, että kannabis laajentaa tiehyeitä, mutta tuon lukon selityksestä en osaa sanoa.

Mikäli et polta tupakkaa normaalisti, voi tuo hengityslukko tulla myös siitä, että nyt bongissa oli näitä askissa myytäviä tupakoita seassa. Itse poltan lisäaineetonta hippitupakkaa ja minulla käy askitupakoiden kanssa aina niin, että jos joskus sattuu olemaan omat tupakat loppu ja frendi tarjoo semmosen tehdasvalmisteisen kemikaalikäärön, niin ekat henkoset jää aina lukkoon. En tiedä mikä siinä on mut mikä vaa Mallu, Barclay tai muu tupakka, ni ku ensimmäisen henkosen ottaa sisään, niin sitä vaan ei keuhkot toimi pariin sekuntiin sisään eikä ulos. Camel ei tee niin pahasti sitä lukkoa, mutta kaikki muu kemikaalipaska tekee mulla sen. No, onneks ei tuu ihan joka vuos poltettua yhtä semmosta tupakkaa, ku minä kumminkin pidän huolta addiktioistani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      68
      3072
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      25
      1940
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      253
      1486
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      92
      1482
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      257
      1160
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      24
      1054
    7. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1044
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1020
    9. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      97
      978
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      69
      961
    Aihe