lappiin kalaan

00011100

kokemuksia lapin ressuilta/vinkkejä käymisen arvoisista paikoista : joet järvet koske yms...

ottivieheistäkin voi laittaa vinkkejä


[email protected]

1

1534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J u u s 0

      Pikku järvet/lammet ovat saalis varmoja paikkoja. Itse olen kalastellut siinä Ivalon Inarin korkeuksilla. Lupa vaihto ehdoista Inarin retkeilyalue on paras (siis jos järvikalastus kiinnostaa). Alueelta löytyy harjusta, rautua, taimenta, ahventa, haukea. Hyviä ottivieheitä on pikkulipat, perhot, vaaput ja raudulle matolitka. Tarkempia tietoja ja luvat saa Metsähallituksen Ivalon palvelupisteestä.
      Tai jos vene on mahdollista ottaa mukaan, niin sieltä päin löytyy hyviä isoja järviä mihin pelkkä läänilupa riittää esim. rahajärvi siellä on hieno ranta ja asian mukainen ramppi.
      Joet on taas hankalampia kalastaa ne vaativat asianpaneutumista ja se vie paljon aikaa. Paljon helpompia paikkoja on jokien lompolot ja niissä törmää usein taimeniin.
      Tässä vielä vähän vinkkii minkä laisista paikoista mitäki kalaa kannattaa yrittää. Raudut viihtyy karuissa syvissä ja keskisyvissä järvissä mitä korkeammalla sitä parempi. Harjuksia löytyy tuolla alueella kaikista isoista järvistä, monista joista ja puroista , joistakin lompoloista ja syvistä pikku järvistä/lammista. Taimenia on alueen isoissa järvissä, lähes kaikissa joissa puroissa (suurin osa näistä on tammukka)ja parhaita paikkoja taimenelle ovat hapekkaat matalat järvet ja lompolot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe