jotenkin hassua, kun opiskelen viestintä-linjalla ja luokan muijista kukaan ei tiedä, mikä on linux.
olen alkanut ihmetellä, että onko naispuolisia linux-käyttäjiä olemassakaan.
käyttävätkö naiset linuxia
20
1143
Vastaukset
- jepjep
Meikäläisen vaimo on aivan loistavasti oppinut linux-käyttäjäksi. Koneessa on työkaluina Debian/fvwm yhdistelmä, eivät liene helpoinpia opittavaksi.
Tietty pieni pakko pisti oppimaan, kun nettiin ja s-postiin ei ole asiaa kuin linux:lla. - yks muija
Tässä on yksi, kaiken lisäksi keski-ikää lähestyvä. (Harvinaisuus?)
Ensi tuttavuutta tein Linuxiin 1½ vuotta sitten, jätin syrjään vähäksi aikaa mutta joulusta alkaen olen kotikoneella käyttänyt vain Linuxia. Paitsi että skannaus ja digikuvien purku täytyy vielä toistaiseksi käydä tekemässä Windowsissa.- jepjep
Linux:iin on scannausta varten kaupallinen scannaus-ohjelma nimeltään vuescan. Se on ammatti-käyttöön tehty ja tosi hyvä ja monipuolinen. Niin siitä naisten linux-käytöstä, vaimoni on jo eläkekkeellä ja hyvin tuo oppi.
- mandrake
jepjep kirjoitti:
Linux:iin on scannausta varten kaupallinen scannaus-ohjelma nimeltään vuescan. Se on ammatti-käyttöön tehty ja tosi hyvä ja monipuolinen. Niin siitä naisten linux-käytöstä, vaimoni on jo eläkekkeellä ja hyvin tuo oppi.
kun noi canonin uudet tulistotimet toimittaa linuxissa verkonpainon virkaa, niin saiskohan tolla vuescanilla edes sen skanneriosan toimiin?
Canon smartbase MPC-200photo - jepjep
mandrake kirjoitti:
kun noi canonin uudet tulistotimet toimittaa linuxissa verkonpainon virkaa, niin saiskohan tolla vuescanilla edes sen skanneriosan toimiin?
Canon smartbase MPC-200photoTulipa visainen kysymys, ei taida kokeilematta selvitä. Hae vuescan:in ilmainen kokeiluversio valmistajan sivulta ja asenna. Ko versio on aito versio mutta se tallentaessa tekee kuvan päälle taalan kuvia. Jos hankkii vuescan:in kannattaa olla kaverin kanssa samalla asialla, sillä yhdellä ostolla saa neljän koneen lisenssin. Suosittelen lämpimästi.
- Anonyymi
Mikä skanneri sulla on? Useimmat skannerit toimii kyllä linuxien kanssa ilman että pitää mitään vuescania hommata, esim. HP monitoimitulostinten skanneri toimii kun hakee pakettivarastosta kaikki hplip-tiedostot.
- Anonyymi
Hei vaan ja täällä toinen.
Viisi vuotta käyttänyt Linuxia. Aloitin Ubuntulla, siirryin Mintiin ja nyt käytössä Solus. Tässä taidan pysyä vähän pitempään. - Anonyymi
mandrake kirjoitti:
Canon smartbase MPC-200photo1652 Canon Scanners compatible with VueScan
En kuitenkaan löytänyt tuota C mallia listasta ja oudointa oli, etten löytänyt ohjaimia Canonin sivuiltakaan edes IMaciini. Koko lista ili "Aatamin aikuinen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1652 Canon Scanners compatible with VueScan
En kuitenkaan löytänyt tuota C mallia listasta ja oudointa oli, etten löytänyt ohjaimia Canonin sivuiltakaan edes IMaciini. Koko lista ili "Aatamin aikuinen".Sepä johtuu siitä, että skannerit on nykyään standardoitu ja noudattavat skannausprotokollaa. Näin ollen uusia ajureita ei juuri tarvita kuin niihin "aatamin aikuisiin" skannereihin. Loogista tosin, että vanhat skannerit ovat jo aikuisia.
- ---
Olen tämän kevään naispuolinen ylioppilas, joka ei ole edes käyttänyt Wintoosaa pariin kuukauteen. Linuxissa hoituu kaikki tarpeellinen, ja se on vaan hyvä kun pelaaminen jää vähemmälle.
- miss x
Jepjep.. Linuxia käyttelen (ja kiviäkin kiinnostaa).
Mikä se semmonen Winhotus edes on? Mitä sillä tehdään?
Winee täällä käytetään jos on tarvetta pyörittää crapsoftaa :D - Anonyymi
Hyvin voi naiset käyttää Linuxia, eihän sitä peniksellä käytetä. Olen käyttänyt jo puoli vuotta Kubuntua ja moni kaverikin siirtyi siihen sukupuolesta riippumatta.
- Anonyymi
Vanha 80 vee äitini käyttää Linux Mintiä ja aika sujuvasti vaikka ei ole haka tietotekniikassa!
- Anonyymi
Samoin mun ätit 75 v.:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin mun ätit 75 v.:)
Vai ätit käyttää. ;)
No, asensin nyt noin 14 vuotta vanhaan Samsung läppärin Linux-järjestelmän muijalle. Käytti sitä todella paljon päivittäin ja useita vuosia, sitten piti hankkia uusi läppäri ja sinnähän tuli mukana Windows 11, ensimmäinen kommentti oli, et eihän tämä ole hyvä ja sekava ;).
Muijalla ikää yli 70v
Ei ole vielä pyytänyt asentamaan kuitenkaan Linux-järjestelmää , koska on läppärissä takuu voimassa.
Vuodesta 1997 Linux-järjestelmä ollut itselläni ja tulee olen jatkossakin, mut sitähän ei ketjussa kyselty.
Terv. 75v RasPi5 + Hailo-8L AI -kiihdytinmoduulilla_Vaari - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ätit käyttää. ;)
No, asensin nyt noin 14 vuotta vanhaan Samsung läppärin Linux-järjestelmän muijalle. Käytti sitä todella paljon päivittäin ja useita vuosia, sitten piti hankkia uusi läppäri ja sinnähän tuli mukana Windows 11, ensimmäinen kommentti oli, et eihän tämä ole hyvä ja sekava ;).
Muijalla ikää yli 70v
Ei ole vielä pyytänyt asentamaan kuitenkaan Linux-järjestelmää , koska on läppärissä takuu voimassa.
Vuodesta 1997 Linux-järjestelmä ollut itselläni ja tulee olen jatkossakin, mut sitähän ei ketjussa kyselty.
Terv. 75v RasPi5 Hailo-8L AI -kiihdytinmoduulilla_VaariKäyttöjärjestelmän vaihtaminen ei poista takuun voimassaoloa. Hetken aikaa sitten saatoit saada jopa rahaa takaisin poistamalla windowsin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ätit käyttää. ;)
Muijalla ikää yli 70v
Terv. 75v RasPi5 Hailo-8L AI -kiihdytinmoduulilla_VaariEi se takuu siitä häviä jos linuxin siihen asennat! Ja jos häviäisi, niin vaihda myyjää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ätit käyttää. ;)
Muijalla ikää yli 70v
Terv. 75v RasPi5 Hailo-8L AI -kiihdytinmoduulilla_VaariPiti olla äiti:) Laitoin äitin Montin päyvittymään 21.3 ---> 22.0.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti olla äiti:) Laitoin äitin Montin päyvittymään 21.3 ---> 22.0.
Korjaus🙁 Tietysti Mint!
- Anonyymi
Vakava Windows-tietoturvaongelma: Hakkerit voivat estää koneesi tietoturvapäivitykset
Microsoft on tiennyt helmikuusta lähtien Windowsissa olevasta viasta, jota hyödyntämällä voi heikentää tietokoneen tietoturvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778