Oon 14.v tyttö ja kysyn että voinko mä vielä muuttaa kämppään missä ois jotain kavereita vai onko siinä joku ikäraja? Aattelin että jos en nyt voi muuttaa niin voinko sit ku alotan lukion... Mulla on tosi vaikeeta kotona ja mä aatelin että se vois jotenki auttaa jos saisin vähän enemmän omaa rauhaa jos siis muuttaisin omaan kämppään. Ja paljonko yleensä vuokrat maksaa? saanko ees asumistukea??? Kiitti jos joku vastaa...
omaan kämppään...
5
144
Vastaukset
- 4+10=40
Oon ainaki kuullu tapauksen jossa 15v muutti omaan kämppään.. Ja kotona meni iha hyvin silloin eli ei mitään riitoja ym.
- .piste.
kyllä mä uskoisin, että pääset muuttamaan omaan asuntoon.
itse muutin 15-vuotiaana omilleni ja mua auttoi ns. "omilleen" kaupungin sosiaalitoimisto.
Asuntojen vuokrat löytyy ko. kunnan asuntotoimistojen nettisivuilta, mistä saat kätevästi myös etsittyä asuntoa. Sulla vaikuttaa noihin asumistukiin ja muihin vanhempies tulot aikalailla. Kannattaa lukee toki Kelan sivuilta yleisestä asumistuesta tai opiskelijan asuntolisästä.
Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä sos.toimistoon ja kysyy neuvoja sieltä :)
Toivottavasti jotenkin auttoi tää teksti. Sossu ei anna asuntoja kenelle tahansa.
Sinä et voi alle 18-vuotiaana allekirjoittaa vuokrasopimusta ja näin ollen sinä et voi muuttaa omaan asuntoon ennen tuota 18-vuoden ikää. Vanhemmat voivat kuitenkin allekirjoittaa sopimuksen puolestasi, mutta se tarkoittaa sitä, että heidän tulee maksaa SINUN vuokrasi ja kaikki muutkin asuntoon liittyvät kulut otetaan heidän pussista.
Mutta se on todella epätodennäköistä, että vanhempasi haluavat niin tehdä, joten odota kunnes olet 18 ja muuta sitten.
Vielä tarkennus:
Alle 18-vuotias ei voi allekirjoittaa vuokrasopimusta, koska hän on ala-ikäinen. Ala-ikäinen henkilö voi muuttaa omaan asuntoon vain vanhempien suostumuksella, ja tämä tarkoittaa sitä, että vanhempasi maksavat sinun vuokrasi puolestasi.
Vielä tarkemmin:
Jos muutat pois kotoa alle 18-vuotiaana niin sinusta tulee loinen, jota kaikki vihaavat.- masis...
Joo! No mähän oon loinen jo nytten... Tuo oli todella kannustavaa...
- MasiksenAuttaja
Masis. En kyllä itse päästäisi lastani todellakaan tuon ikäisenä muuttamaan, vaikka se olisikin ehkä mahdollista vanhempien luvalla. Oma lapseni saisi muuttaa aikaisintaan lukioon mennessä, jos olisi lukio kaukana kotoa. Älä muuta lapsi! Koita pärjätä kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756