hei
onko normaalia, että tässä vaiheessa lorahtelee täysin huomaamatta vetistä vuotoa alushousuihin. Vuoto on väritöntä ja melko hajutontakin.
Sydänäänet kuuluvat, mutta tällä viikolla niiden etsiminen on kestänyt kauemmin kuin aiemmin.
ei kai vuoto ole lapsivettä, ja veden vähenemisen vuoksi sydänääniä ei saa kuuluviin niin helposti?
pelottaa
rv 17
3
446
Vastaukset
- äitijo
ei ole normaalia. Mulla lorahteli 38 viikolla ja ihmettelin mitä se on (=tyhmä). Ei noilla viikoilla vielä sais lorahdella. Nyt käynti ä-polilla kattomavat onko vettä. Valkovuotooki voi tulla runsaasti ja pissakin tirahtaa,muttei niitä lorahtelemalla tule ja väri ym on erilaista. Keinot varmaan vähissä noilla viikoilla sikiötä säästää...muodostuu vettäkin koko ajan... Eli siis pikimiten tarkistuttaan tilanne. Mulla synty yöllä vauva kun illalla alkoi vettä tihkumaan,mutta täysikänen.
- Ei paniikin aihetta
Voihan sen tarkistuttamassakin käydä, mutta todennäköisimmin se on vetistä valkovuotoa, jota hyvinkin voi "hulahdella" esim. asentojenvaihtojen yhteydessä.
15-19 viikoilla on tavallista että sydänääniä on vaikeampi löytää kuin sitä aiemmin ja sen jälkeen, aiemmin lapsi on aika tarkassa paikassa (kohtu on pieni) ja myöhemmin isompi niin että kuuluu helpommin, mutta jostain syystä juuri näillä rv 16-18 käynneillä ne mokomat mukulat osaa mennä keskimäärin ovelimmin doppleria piiloon. Niin se vain on. - hermoillut
hei puaa. Todennäköisesti on vetistynyttä valkovuotoa tai virtsaa. Minulla "hulahteli" 3-5 kertaa kolmen viikon aikana. Koska en ollut varma, menin äitiyspolille, soitin sinne ensin, ja kehoittivat sieltä äitiyspolin päivystykseen. Eli jos sinua huolettaa mene polille. Odottajana saa olla huolissaan ja tärkeintä on, että selvität mitä tuo on. Polilla tekevät testin, jolla voi tarkistaa, että ei ole lapsivettä. Ja muutenkin katsovat, että lapsella on kaikki hyvin.
Minullakin muksu oli vaikea saada joillain noilla viikoilla dopplerin päähän. Kesti aikansa, että sydänäänet kuului, mutta neuvolaterkka sanoikin ennen kuin alkoi etsimään äänä, että kestää jonkin aikaa sitten. Minulla muksu "karkaili" ja " väisteli" doppleria, liekö tuntunut epämukavalle, tai "ujosteli". Kerran potkaisi doppleria :)
Lapsivettähän muodostuu koko ajan lisää, että ei sen kovin helpolla pitäisi loppua. Mutta jos sinua huolettaa, niin käy polilla tarkistuttamassa, se on parempi, kuin mielessään pohtia.
Tsemppiä, ja hyvää vointia sinulle. Kaikki on varmasti ihan hyvin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot993775Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe523126- 793037
- 192875
- 282744
- 522472
- 192207
- 602138
- 591986
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola121888