hiuksia lähtee :((

punapää (vielä)

Ongelmana on hiustenlähtö, joka on runsastunut ainakin omasta mielestä. Tänäänkin suihkun jälkeen harjailin hiukset ja sain taas nyppiä parikymmentä hiusta sormista...
Runsas hiustenlähtö suihkun jälkeen on ilmestynyt ihan yhtäkkiä, vasta pari päivää. Sama tilanne oli runsas vuosi sitten, kun sairastin vielä anoreksiaa. Olen jo toipunut syömishäiriöstä, painoa on tullut mukavat 10 kg lisää, BMI on n.19.
Riittää, että haroo sormet läpi hiusten, niin johan niitä tulee. Ei nyt mitenkään tupoittain, mutta sellaiset 1-5 kerrallaan. Vielä hiusten ollessa melkein kuivat/jo kuivat hiuksia irtoaa. Joskus pelkkä pään laitto alaspäin saa yksittäisiä hiuksia (pari-kolme) tippumaan. Päivällä niitä ei tunnu irtoilevan sen enempää, eikä vaatteissa tai tyynyissäkään näy. Ns.tukistamistesti ei irrota enempää kuin 3 hiusta, mikä ohjeiden mukaan on normaalia.
En juuri juo maitoa tai syö juustoa tai punaista lihaa. Kanaa, kalaa, leipää, vihanneksia ja satunnaisesti muita maitotuotteita kuin juustoa ja maitoa menee normiruokavaliossa. Aika kasvispainotteinen ruokavalio kuitenkin. Kalkkitabletteja 2/päivä plus e-pillerit.
Liikun paljon ja sen takia pesenkin hiukset melkein joka päivä, samoin föönaan/laitan muuten. Hiuslakkaa menee välillä...Kotivärjäys on tehty parisen viikkoa sitten, sitä aiemmin vajaa kuukausi aiemmin. Uusin tehty entuudestaan kokeilemattomalla, uudella tuotteella---> oli muuten aika kuivat hiukset sen jälkeen, kuten yhä. (kiitos L'Oreal?) :s
Töissä joudun käsittelemään perus-Tolua ja jotain peilinpesusuihkeita plus pyykinpesujauhetta.
Kynnetkin ovat lohkeilleet ja liuskoittuneet, kädet on melko kuivat. Pääsykoekevät on vienyt paljon aikaa, ja aika reilusti on väsyttänyt. Niskat ja muut lihakset melko jumissa. En ole juuri ollut kipeänä.

Noin, siinä on pieni stoori elämästä. Jos jokin osa tuosta vuodatuksesta auttaisi jotakuta neuvomaan, mikä voisi olla yhtäkkisen runsastuneen hiustenlähdön syynä (stressi, ravintoaineen puutos, liika pesu, värjäys...?) Harmittaa (ja hieman pelottaa, että kaljuuntumaanko tässä ruvetaan..), kun hiukset on aina ollut paksut, eikä niitä halua menettää

4

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autsivautzivau

Minulla ihan sama juttu! Hiukset on lähteny päästä (tosin jo kuukausien ajan) ja harmittaa ihan älyttömästi, sillä oikeastaan kehoni ainoa kaunis piirre on ollut pitkät, paksut hiukseni jotka ovat muuttuneet huonokuntoisiksi ja ohuiksi. Olen lukenut tästä paljon ja meillä molemmilla on varmasti ollut ainakin yhtenä syynä stressi.

Muakin kiinnostaa tietää, että onko nyt syytä hyvästellä paksut hiukset koko loppuelämäksi? Voiko olla mahdollista saada takaisin hiuksien paksuus ja miten?

• Raudanpuute

Naisilla raudanpuute näkyy hiuksissa. Tutkituttkaapa hemoglobiini niin ne ovat alhaiset. Nostakaa 160 niin tukka kasvaa.

• punapää (vielä)

Lekuri käski verikokeisiin ja eilen sain tulokset...kaikki arvot, rauta, vitamiinit yms. ok, tosin hemoglobiini oli 128. Lienee hieman alhainen näin 19-vuotiaalle(kin)...?
      Lähtevien hiusten määrä vaihtelee nyt, joskus lähtee enemmän, joskus vähemmän. Oon harventanut hiustenpesuväliä, ei joka päivä pesua. Tuntuu silti, että kun hiukset on hieman rasvasemmat, hiuksia lähtee enemmän..Edelleenkään vaatteissa ja tyynyissä ei näy hiustuppoja, muutamia yksittäisiä suortuvia vaan. Hiustenlaittokin on jäänyt, annan olla ihan luonnollisena vaan (vaikka ei ehkä kauneinta olekaan).
      Mutsi alkaa hermostua, kun oon kitissy ''kaljusta/kaljuuntuvasta kohdasta'' takaraivossa. Se sanoo, et se johtuu siitä, että ko. kohdassa on pyörre plus mun päänahka on niin vaalea, et se näyttää ''kaljulta'' tummia hiuksia vasten. Jaah, tiiä nyt sitten siitä, omasta mielestä hiukset on ehkä hiukkasen ohuemmat kuin ennen. Sais ton värin tosta päästä nyt pois, juurikasvua on jo vajaa puoli senttiä. En kyllä värjää nyt aikoihin, ehkä muutaman kuukauden värjäysrumba yhdistettynä väsymykseen ja kiireeseen ei tee hyvää kellekään.
      Nyt sormet ristiin, että hiustenlähtö muuttuu hillitymmäksi kesän lähentyessä ja kiireen vähentyesssä.

• ex-kalju

Kokeile vuorisuolaa. Kastele hiukset ja sitten suolaa päänahkaan ja mene saunaan löylyyn. Sen jälkeen pese mäntysuovalla ja hiukset kasvaa myös kaljuun. Kokeiltu on ja toimii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15440
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3489
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      271
      2433
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1763
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      128
      1474
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      377
      1426
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1223
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1143
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      942
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe