bulimia + turvotus jaloissa HELP!

apuatarvitseva

eli siis.. mulla on nykyään ihan järjettömän turvonneet jalat, en pysty edes käymään kunnolla lenkillä tai käveleen kauheesti koska siitä tulee jalat niin kipeeks ja tuntuu että kaikki verisuonet räjähtäis. Aiheuttaako bulimia tällästä, näin pahaa turvotusta? olen nyt koittanut vähentää oksentelua ja muutenkin yritän parantua mutta turvotus ei ainakaa jaloissa oo yhtään parantunut, pahentunut vaaan :C Pienen googlettamisen avulla llöysin että sydämen vajaatoiminta aiheuttaa myös turvotusta, ja nyt pelottaa että ei kai mulla oo nyt joku sydänvika?:S

6

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exbulimic__

Mene käymään lääkärissä...

lainausta tohtori.fi:stä:
      "maksa- ja munuaissairaudet voivat oireilla jalkojen turvotuksena. Osa lääkkeistä voi myös aiheuttaa turvotusta. Äkillinen ja toispuoleinen jalkojen turvotus voi olla merkki laskimoveritulpasta, joka vaatii kiireellistä hoitoa. Myös turvotus, johon liittyy punoitusta ja kuumotusta tai kipua, vaatii lääkärin arviota."

Eli tuossa noita kamalimpia syitä siihen eli se kannattaa ottaa vakavasti.

Mutta kannattaa myös muistaa, että suolatasapainon muutokset aiheuttavat lisäksi turvotusta, varsinkin jalkoihin ja kasvoihin. Eli jos sinulla on suolanpuutosta, kaliumin tai magnesiumin puutosta (yleistä bulimiassa) niin se voi oireilla turvotuksena. Turvotuksessa voi olla kyse myös esim. laskimoiden vajaatoiminnasta. https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/1986/AntiSalt

• exbulimic__

Unohtui sanoa, että tosiaan ihan kivennäisvedessäkin on mineraaleja suolatasapainon tasapainottamiseen ja esim. pansuolassa. Kokeile niitä ensiksi.

• sosad87

Minäkin olen sairastanu bulimiaa neljä vuotta ja nyt parin viime vuoden aikana jalat on alkanu turpoaan. Varsinkin tälleen kesällä kun ilmat lämpiää niin se vielä lisää turvotusta ja paineentunnetta jaloissa. Nilkan yläpuolelle tulee hirveä pinkeä turvotus ja sukista kamalat jäljet.
      Saan joka päivä kauheuta ahmimis kohtauksia ja oksennan sitten kaikki pois. Ennen harrastin pitkänmatkan juoksua, mutta nykyään bulimia on vieny kaikki energiat ja voimat etten jaksa käydä kuin kävelemässä ja bodypumpissa.
      Olen koittanut syödä Salt Balance tablettejä ja hieroa kaikenlaisia voiteita, mutta mikään ei ole auttanu. Olen silloin tällöin nauttinut ripauksen Pan - mineraali suolaa, jotta kalium ja magnesium arvot tasottuisivat. Mutta ei sekään ole auttanut.
      Tunne on ihan hirveä. Jalat ovat kuin paksut pönköt, ja väsyneet ja iho on ihan pingottunut, vaikka itse olen pelkkää luuta ja nahkaa! Auttakaa minuaakin. Pelkään kanssa sydämen vajaatoimintaa tai munuaisten. Yöllä minun tarvii joskus käydä pissalla jopa viis kertaa, mikä varmaan johtuu jalkoihin kertyneestä nesteestä.

• Työssä viihtyvä.

Vasen nilkkani ulkopuolelta luun vierestä turvonnut, punoittava ja aristava. Alkoi kaksi päivää sitten. Nyt on sama nilkka oikealtakin puolelta turvonnut ja punoittaa, aristaa painellessa takaakin nilkasta. Ei kutise.Sain penisilliiniä ja tarvittaessa särkylääkettä.

• gif1

Moikka, miten nopeasti turvonneet jalat rauhoittuu? minulla myös verisuonten "räjähtelyä" ja nestettä aivan saakelisti kropassa. Nousi paino 6kg ku lopetin oksentamisen. näyttää ihan selluliitilta. Munuaiset kunnossa, ja sydän, mut jalat.. huoh.. pahentaa elämänlaatua... Muita kohtalotovereita? :(( Syön normaalisti 2500kcal, ja mulla hoito käynnissä.. nää jalat on niin perseestä! Ku seisoo niin tuntuu että ne räjähtää.. laskimot ok, lekuri katsoi, muttei kommentoinut turvotuksia mitenkään.. sanoi vain että menee ohi

• girl22

bulimian somaattisiakomplikaatioita ei osata tässä p*ska maassa hoitaa! Mullakin turvonneet kädet, kylmiä väreitä, ja hermosto ongelmia, ja sääret ku 70v mummolla..turvonneet ja jano kokoajan ku lopetin oksentamisen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe