vastuu kysymys?

työkykyinenkö

Olenko työkykyinen jos minulla on aivovammanjäkitilasta 50% invaliditeetti ja
jatkuva sairasloma jossa lukee täysintyökyvytön sekä opiskelukyvytön!
Kongitiiviset vaikeudet ovat vaikea-asteisia.On minulla myös siihen lisäksi tinnitus,niskavamma jossa juurikanavan,selkäydinkanavien ahtaumaa ja välilevynpullistuma!?
Kelpaisinko vielä töihin ja ottaako mua kukaan kantaakseen vastuun?

7

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kela

      Moi,

      Jos hoitava lääkäri on arvioinut sinut pysyvästä työkyvyttömäksi voi Kelasta ja työeläkelaitoksesta hakea työkyvyttömyyseläkettä hakemuksella ja lääkärinlausunnolla.

      Tarvittaessa lisätietoja eläkeasiaan liittyen Kelan palvelunumerosta:
      020 692 202

      Työeläkelaitoksen työkyvyttömyyseläkkeestä lisätietoa:

      http://www.työeläke.fi/Page.aspx?Section=39104

      Terveisin Kirsi Kelasta

      • työkykyinenkö

        Kyllä on paperit siitä ja olenkin hakenut mutta kaikki ovat tulleet vajaanviikon sisällä takas bumerangina hylkynä,jossa vastaus ei mitään uutta että päätöstä voitais korjata,
        tämän asian johdosta eduskunnanoikeusasiamies onkin hyvin kiinnostunut tästä asiasta mut en ole voinut viedä hänelle tätä vielä ennen kuin kaikki päätökset ovat tulleet.
        Mä oon sit vissii kelan mielestä työkykyinen vaikka muistikin on välillä kuin demetia potilaalla,arvaatte varmaan onko hauskaa elämä ilman rahaa!


    • työkyinenkö

      olisin kiitollinen jos hieman saisin vastausta tähän!

    • kela

      Hei,

      olen pahoillani tilanteestasi. Valitettavasti pystymme tällä palstalla vastaamaan vain yleisen tason kysymyksiin, jotka liittyvät työttömyysetuuteen. Koska kysymyksesi on henkilökohtainen, sinun kannattaisi olla yhteydessä palvelunumeroomme 020 692 202, jossa pyrimme mielellämme auttamaan sinua.

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

    • työkykinenkö

      EIKÖS TÄÄ OO VÄHÄ NIIN KUIN YLEISTASON KYSYMYS JA EIKÖ TÄMÄKIN ANNA
      TOISILLE SAMASSA TILANTEESSA OLEVILLE VASTAUSTA HEIDÄN PULMIINSA?
      KYSYMYS KUULUUKIN EIKÖ LÄÄKÄRIN TEKEMÄLLÄ DIAGNOOSILLA OLE MITÄÄN PAINOARVOA KELALLA TAI TYÖKKÄRISSÄ ISTUVALLE NAISVIRKAILIJALLE,ONKO TÄÄ NAISVIRKAILIJA PÄTEVÄMPI PÄÄTTÄMÄÄN TYÖKYKYNI TAI KOULUTUSKYKYNI?
      MINÄ HALUAN SUORAN VASTAUKSEN ENKÄ MITÄÄN KIEROILUA !
      KUKA SIIS KANTAA VASTUUN JOS MEEN TÖIHIN JA OTTAAKO MUT KUKAAN TÖIHIN JA SAANKO SIIS SALATA LÄÄKÄRIN KIRJOITTAMAN LAUSUNNON ??????
      miksi kelan virkailija voi kääntää lääkärin kirjoittamat oireistot niin ettei niitä ole edes minulla todettu vaikka on mustaavalkoisella?
      ihmeparantajatko siellä istuvat????

    • nnji9-

      "ONKO TÄÄ NAISVIRKAILIJA PÄTEVÄMPI PÄÄTTÄMÄÄN TYÖKYKYNI TAI KOULUTUSKYKYNI?"
      Virkailija ei tee päätöstä,sen tekee eläkelaitos(lääkäri).

      • työkykyinenkö

        niinhän sä luulet,mun tapauksessa ei ainakaan paperit oo ees kerinny meneee lääkäkärille!
        nimittäin jos itte postitin paperit kelalle maanantaina ne tuli takas torstaina saman virkailijan allekirjoittamana!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe