Opettaja ihastunut opiskelijaan - Kokemuksia?

merenkukka

Olen reilu parikymppinen nainen, ja opiskelen ammattikorkeakoulussa. Eräs minua noin 20 vuotta vanhempi opettajani on ihastunut minuun. Vilkuilee jatkuvasti, punastelee ja tulee tekemään tikusta asiaa. Ja ei siinä mitään, mutta kun tämä on jo neljäs opettaja, joka on ihastunut minuun... Alkaa pikku hiljaa pohdituttamaan, että mitä ihmettä oikein viestin ympärilleni, kun tätä on sattunut satunnaisesti lukiosta lähtien? Täytyy myöntää, että aika usein olen myös ihastunut vastavuoroisesti, ja olen ollut vähällä päätyä sänkyykin erään openi kanssa... Yleensähän tämä kai menee niin päin, että opiskelija ihastuu ensin opettajaansa.. Vai onko opettajan ihastuminen opiskelijaan/oppilaaseen yleisempää kuin luullaan? Ehkä se on vain tabu, jota ei kehdata tunnustaa edes anonyymisti? Kellään muulla kokemuksia (Olisin enemmän kuin tyytyväinen, jos joku opettaja rohkaistuisi kertomaan omista mahdollisista kokemuksistaan)?

10

3436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesope

      Opettajat ovat usein aika ressukoita noin siviilissä. Yleensä ainoa tapa päästä tekemään tuttavuutta naisen kanssa on siellä luokassa missä opettaja on pomo - auktoriteettihan tunnetusti vetoaa naisiin. Kuten itsekin kirjoitat, ihastus on toisinaan ollut vastavuoroistakin. Vaan olisiko jos mies ei olisi ollut opettaja?

      Että ei kai siinä. Olet varmaan kaunis, "kiltin naapurintytön" oloinen nainen johon sitten yksinäiset rakkaudenkaipuiset miesopet ihastuvat. Olen itsekin ollut parikymppisten nuortennaisten opettaja ja olihan siinä kyllä ihastumista :D

      Että ei kannata ottaa liian vakavasti.

    • wiuwau

      Olen nainen ja kerran rakastuin oppilaaseeni. Sekosin siis suorastaan. Hän varmaan huomasi sen.
      Vaikea sanoa, oliko se molemminpuolista, ehkä oli. Mutta ei siinä mitään kiellettyä tapahtunut. Pakko oli ottaa vaan järki käteen, koska ei sillä jutulla ois ikäeron takia kuitenkaan tulevaisuutta ollut. Tuli kesäloma enkä enää nähnyt häntä, paitsi pari kertaa sattumalta sen jälkeen jossain.

      Nykyisin muistelen asiaa opettavaisena kokemuksena. Opettavaisena siinä mielessä, että kaikkea elämässä voi sattua, vaikka luulin (ja luulen edelleen) olevani suhteellisen järkevä ihminen...

    • Miesopettaja2

      Opettaja ihastunut opiskelijaan? Parikymmenvuotisen opettajanurani aikana vaikka kuinka monta kertaa! (opetan siis aikuisia). Etenkin nuorempana. Ja nuorempana sain joskus myös sellaisia huomionosoituksia joiden luonteesta ei jäänyt epäselvyyttä. Useimmiten tämä on aina ollut yksipuolista suuntaan tai toiseen. Onneksi on sen verran pysynyt mopo käsissä että mitään vakavampaa ei ole tapahtunut... kahden eri opiskelijan kanssa olen tosin suudellut yhden illan tanssilattialla, mutta ne jäivät siihen yhteen iltaan, eikä homma edennyt mihinkään jatkoille.

      Ongelmahan on se, että vaikka molemmat olisivat aikuisia ja tahollaan vapaita, opiskeluympyröissä alkaa tulla helposti jääviys- ja tasapuolisuusepäilyjä.

    • Söpön vaimon Mies

      Sinussa on luultavasti se paha vika että olet niin söpö että miehet ovat hulluna sinuun. Et oikeastaan voi tehdä asialle yhtään mitään koska söpöytesi on synnynnäinen vika. Jos yrität pukeutua rumiin vaatteisiin ja jättää ulkonäkösi hoitamatta (sitä tuskin kukaan nuori nainen tekee) sekin voi tehdä sinusta vielä söpömmän miesten silmissä.
      Sinun vain täytyy elää sen tosiasian kanssa että miehet rakastuvat sinuun. Mutta sinä voit tehdä heille kerralla selväksi missä raja kulkee.
      Tunnen muutaman kohtalotoverisi. Vaimollani ja hänen tyttärellään on sama ongelma. Niin että tällaista.

    • halvat huvit

      Voi olla että ehkä kuvittelen koko jutun omalla
      kohdallani,
      mutta siltä on kyllä viime aikoina alkanut tuntua
      koska eräs miespuolinen opettajani on vähintään
      hämmentynyt käytöksestäni viime aikoina ja tuntuu
      käyttäytyvän ihastuneen oloisesti seurassani.

      Täytyy myöntää että olen hiukan taipuvainen
      flirttailemaan kaikille miehille (tämä ei silti tarkoita että
      muuten olisin mikään helppo pano)
      koska tykkään kiusoitella kaksilahkeisia huvikseni
      muuten vain. :D
      Rakastan katsella hyvännäköisiä tyyppejä
      (mielestäni opettajakin on ihan charmikas
      ikäisekseen ;D )
      ja vaikka en tästä opettajastani muuten
      erityisen kiinnostunut itse enää olekaan,
      olen ehkä itse aiemmin härnännyt häntä liikaa katseillani
      ennen kuin kyseinen opettaja edes osoitti mitään
      huomiota minulle.
      Nyt itse puolestani käyttäydyn neutraalimmin opettajani seurassa
      ja toivon todellakin etten huijannut häntä luulemaan
      että olisin tosissani kiinnostunut hänestä. :p

    • sunshinestoday

      Kyllä näitä on molemmin päin. Yksipuolista. Molemminpuolista. Yleistä. Salaista. Julkista. Ei mitään jurdista ongelmaa, jos opiskelija 18. Paheksuntaa ja kiinnostusta toki suhde saa osakseen, jos se paljastuu. Ei ikä vaikuta, jos kemiat natsaa.

    • ihanamaikka

      Tämä on oma kokemukseni.

      Olen parikymppinen opiskelija lukiossa, viimeinen vuosi meneillään. Molemmat olemme naisia (ope ja minä) ja en aikaisemmin tiennyt olevani kiinnostunut naispuolisista henkilöistä kaverisuhteesta enempää.. Mutta ilmeisesti tämäkin on mahdollista!

      Aikaisemmin tämä opettaja ei kiinnittänyt minuun mitään "erikoishuomiota" enkä minä siihen. Piti minua normaali opiskelijana muiden joukossa.
      Tänä lukuvuonna aloin pitämään sen opetettavista aineista, joista en aiemmin ole pitänyt. Kiinnostuin niistä todella ja halusin ottaa lisää kursseja, missä tämä opettaja on kurssin vetäjänä. Otin ja tuntuu siltä, että olemme lähentyneet.

      Yhtenä kertana menin sitten kysymään siltä aikaa kahden keskiseen keskusteluun ja se oli ihan ihmeissään, kun en ole koskaan aikaisemmin puhut sen kanssa niinku mitä kurssilla nyt yleensä. Mutta saatiin järjestettyä tapaaminen ja keskusteltiin. Sen jälkeen kysyin muutamia kertoja apuja hänen opetettavaan aineisiin ja yo-kirjoituksista juttua. Samalla tuli juteltua niitä näitä. Useasti olen puhunut hänen kanssaan käytävillä ja hän on istunut mun vieressä, siis tosi lähellä. Muut opettajat ovat katsoneet vähän omituisen näköisinä, kun puhutaan niin avoimesti ja useasti. Tuntuu siltä, että meidän välillä on enemmänkin jotakin. Kuin tavallinen opiskelija-ope suhde. Tämä opettaja ei ole naimisissa eikä hänellä ole lapsia. Ikäeroa on 15 vuotta. Mutta tiedän, että jutustamme ei voisi tulla mitään..

      Tunneilla meillä on vähän silmäpeliä ja olen huomannut, että tuijotellaan vuorotellen toisiamme. Sitten hän neuvoo mua aina mielellään ja tulee ihan viereen selittämään. Sitä olen ihmetellyt, että tunneillakaan hän ei koskaan sano mulle mitään negatiivistä, ei kiellä mistään. Esim. kännykästä, mutta muita kyllä ja saavat varoituksen.

      Se on niin söpö ja sen ääni on ihana! Sitten se punastuu aina silloin tällöin ;) Oikein mukava ihminen, harmittaa jo kun ei varmaan nähdä enää kun päätän lukioni..

      Luulen, että kaikki alkoi siitä kun puhuimme kavereiden kanssa opettajista ja yleisesti opiskelusta lukiossa. Sitten satuin hehkuttamaan tätä opettajaa ja puolustamaan, kun kaverit oli eri mieltä. Sillä hetkellä kun mä puhun ääneen ja puhun hänestä sen sukunimellä niin se on ilmestynyt mun taakseni! Se oli vähän noloa ;)

      Eli kaikkea sitä voi tapahtua!!

    • Anonyymi

      Todella rasittavaa kun liikunnan opettajani on ihastunut minuun alkusyksystä lähtien. Sen huomaa helposti, koska aina kun on liikunta tunti, hän käyttää minua esimerkkinä ja katsoo minua myös välkillä. Joskus jopa on sattunut niin, että hän on matkinut liikkeitä ja asentojani. Hän myös on jäänyt tölläämään minua ja kerran, hän käytti minua jälleen esimerkkinä ja löi minua olkapäähän koska ei uskaltanut koskea minuun. Että olisi kiva jos saisin apua.

      • Anonyymi

        Tasa-arvolaki kieltää seksuaalisen ja sukupuoleen perustuvan häirinnän oppilaitoksissa. Oppilaitoksen tai muun yhteisön vastuu alkaa kuitenkin vasta, kun häirintä on saatettu sen vastuullisen edustajan tietoon. Oppilaitos tai yhteisö on tällöin velvollinen ryhtymään toimenpiteisiin häirinnän poistamiseksi.
        https://www.tasa-arvo.fi/hairinta-oppilaitoksissa

        Vastuullinen edustaja = rehtori


    • Omasta opetuskokemuksestani voin sanoa, että luonnollisesti osa opiskelijoista oli miellyttävämpiä ja miellyttävämmän näköisiä kuin toiset, mutta kumpikaan ominaisuus ei saanut aikaiseksi ihastumisvaikutusta. Olin opettaessani nuori, en kovinkaan paljon vanhempi kuin oppilaani keskimäärin, ja monet heistä olivat minua vanhempia. Suhtauduin työhöni vastuullisesti ja vakavasti, eikä olisi tullut mieleenikään ihastua johonkuhun oppilaista. Sellaiseen ei yksinkertaisesti ollut aikaa.

      Tiedostin oppilaiden suorituspaineet ja tietyssä mielessä jaoin heidän tunteensa, vaikka käytännössä olin juuri niiden paineiden aikaansaattaja. Koetilanteiden kiihkeys ja seikka, että kykenin selkeästi näkemään oppilaiden halun pärjätä vaikutti minuun emotionaalisesti paljon enemmän kuin jokin merkityksetön ihastumisenhalu. Arvostelutilanteissa vaikeuksia tuottikin juuri se, että oli nähnyt pärjäämisen halun niin avoimesti joidenkin kasvoilta, ja koin suoranaisen myötätuntopettymyksen jos koetulokset eivät heidän kohdalla olleetkaan parhaimmasta päästä.

      Minun olisi vaikea edes kuvitella, että olisin aikoinaan ihastunut johonkuhun oppilaaseeni, ellen olisi kerran yökerhossa ollessani tavannut yhtä oppilastani. Hän oli nuori ja kaunis nainen ja osoitti minulle selkeästi huomiotaan. Vaihdoin hänen kanssaan muutaman sanan illan mittaan ja siihen se kokemus jäi. Hän ei ollut "vakituisia" oppilaitani, vaan oli ainoastaan osallistunut yhdelle vetämistäni kursseista. Siitä huolimatta huomasin ajoittain pohtivani, että mitä jos olisin periaatteitteni vastaisesti lähtenyt ajamaan itseäni tykö?

      Tulin eettisissä ja käytännöllisissä pohdinnoissani tulokseen, että olisipa yökerhokohtaamisen seurauksena ollut mikä tahansa vaihtoehto, olisi tilanne päätynyt kannaltani aina huonoon lopputulokseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe