Jako kasvattajalta?

papukaijanainen14

Olen päättänyt että hankin harmaapapukaijan. =)

Asia ei kuitenkaan ole ajankohtainen juuri nyt, mutta ehkä vuoden päästä. Kuitenkin olen jo alkanut suunnittelemaan säästöprojektia ja miettimään mitä pitää ottaa huomioon.

Mietin että mistä voisi löytää näitä jakojen kasvattajia?

Netistä en löytänyt kovin "vakuuttavia" kasvattajien sivustoja... Onko niitä siellä jossain, vai missä voisi väläyttää ajatuksen; "hei haluaisin ostaa papukaijan"?

En ole ennen hankkinut lemmikkejä ihan kunnon kasvattajilta, niin en tiedä miten homma toimii. Eläinkaupasta en halua jakoa hankkia.

Kiitos jo etukäteen vastauksista. Saa myös kertoa erityisiä juttuja mitä pitää ottaa huomioon linnunhankinnassa. =)

6

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ankku_

Sikälimikäli minä tiedän, on Suomessa harmaapapukaijojen kasvattajia varsin harvassa. Nämä kasvattajat ovat varsin valikoivia siitä, minkälaisiin koteihin lintunsa sijoittavat, kokemattoman omistajan on todella pystyttävä osoittamaan olemaan valmis pitämään linnusta hyvää huolta usean kymmenen vuoden ajan, pystyttävä järjestämään sille tarvittavat tilat ja aktiviteettejä, ymmärrettävä sitä mitä on pitää niinkin haastavaa lintua kuin harmaapapukaijaa lemmikkinä ja osattava käsitellä niitä. "Hei haluaisin ostaa papukaijan" ei todellakaan ole se repliikki, mikä kannattaa kasvattajalle sanoa, sillä silloin jää todennäköisesti jako saamatta. On osoitettava olemaan aidosti kiinnostunut uhraamaan elämänsä tälle haastavalle elinikäiselle ystävälle.

Tällaisen kasvattajan voit tavoittaa parhaiten lukemalla Kaijulien keskustelupalstaa ahkerasti, etenkin harmaapapukaijapuolta, ja bongata henkilöt, joilla on pesivä harmaapapukaijapari. Kasvattajat eivät välttämättä halua ilmoitellakaan itsestään niin kovin aktiivisesti, jotta "huonot ostajat" karsiutuisivat ja vain oikeat lintuihmiset jäisivät jäljelle. Myyntipalstalla näkee joskus poikasia. Toinen vaihtoehto on tosiaan tilata jonkin eläinkaupan kautta ulkomailta, kuten Saksasta tai Ruotsista.

Toivottavasti tiedät mihin olet ryhtymässä, luet aktiivisesti juttuja, kysyt jos tulee jotain mieleen ja käyt tutustumassa jonkun omistajan luona, mitä on todella pitää harmaapapukaijaa.

• papukaijanainen14

Juurikin sen koen tärkeäksi, että pääsisin keskustelemaan "livenä" kasvattajan kanssa ja sillä on iso rooli lopullisessa ostopäätöksessäni.

Vasta kokemus sen kertoo mihin ryhdyinkään, mutta sen vien varmasti loppuun. Luen kyllä ahkerasti tietoa, olen lainannut kirjoja ja aijon perehtyä nyt blogeihin.

Kiitos paljon tiedosta! Pitää pitää silmät auki palstoilla siis, hyvä että mainitsit erikseen, koska luulin tosiaan että niitä myydään julkisesti.

Hitsit kun menetän yöuniani, kun haaveilen omasta jakosta... :>

• sonja_14

sama juttu! :P ne on vaa tosi kalliita:(

• noora12345

täällä kanssa ollaan jakoa vailla jos kasvattajia löytyy ottaisin mielelläni yht tietoja! :)

• yks Kaijuli

käykäähän lukemassa jakoista eli harmaapapaukaijoista vaikka

http://forum.papukaijat.net/index.php?board=8.0

• edelleen yks kaijuli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38