Jako kasvattajalta?

papukaijanainen14

Olen päättänyt että hankin harmaapapukaijan. =)

Asia ei kuitenkaan ole ajankohtainen juuri nyt, mutta ehkä vuoden päästä. Kuitenkin olen jo alkanut suunnittelemaan säästöprojektia ja miettimään mitä pitää ottaa huomioon.

Mietin että mistä voisi löytää näitä jakojen kasvattajia?

Netistä en löytänyt kovin "vakuuttavia" kasvattajien sivustoja... Onko niitä siellä jossain, vai missä voisi väläyttää ajatuksen; "hei haluaisin ostaa papukaijan"?

En ole ennen hankkinut lemmikkejä ihan kunnon kasvattajilta, niin en tiedä miten homma toimii. Eläinkaupasta en halua jakoa hankkia.

Kiitos jo etukäteen vastauksista. Saa myös kertoa erityisiä juttuja mitä pitää ottaa huomioon linnunhankinnassa. =)

6

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ankku_

      Sikälimikäli minä tiedän, on Suomessa harmaapapukaijojen kasvattajia varsin harvassa. Nämä kasvattajat ovat varsin valikoivia siitä, minkälaisiin koteihin lintunsa sijoittavat, kokemattoman omistajan on todella pystyttävä osoittamaan olemaan valmis pitämään linnusta hyvää huolta usean kymmenen vuoden ajan, pystyttävä järjestämään sille tarvittavat tilat ja aktiviteettejä, ymmärrettävä sitä mitä on pitää niinkin haastavaa lintua kuin harmaapapukaijaa lemmikkinä ja osattava käsitellä niitä. "Hei haluaisin ostaa papukaijan" ei todellakaan ole se repliikki, mikä kannattaa kasvattajalle sanoa, sillä silloin jää todennäköisesti jako saamatta. On osoitettava olemaan aidosti kiinnostunut uhraamaan elämänsä tälle haastavalle elinikäiselle ystävälle.

      Tällaisen kasvattajan voit tavoittaa parhaiten lukemalla Kaijulien keskustelupalstaa ahkerasti, etenkin harmaapapukaijapuolta, ja bongata henkilöt, joilla on pesivä harmaapapukaijapari. Kasvattajat eivät välttämättä halua ilmoitellakaan itsestään niin kovin aktiivisesti, jotta "huonot ostajat" karsiutuisivat ja vain oikeat lintuihmiset jäisivät jäljelle. Myyntipalstalla näkee joskus poikasia. Toinen vaihtoehto on tosiaan tilata jonkin eläinkaupan kautta ulkomailta, kuten Saksasta tai Ruotsista.

      Toivottavasti tiedät mihin olet ryhtymässä, luet aktiivisesti juttuja, kysyt jos tulee jotain mieleen ja käyt tutustumassa jonkun omistajan luona, mitä on todella pitää harmaapapukaijaa.

      • papukaijanainen14

        Juurikin sen koen tärkeäksi, että pääsisin keskustelemaan "livenä" kasvattajan kanssa ja sillä on iso rooli lopullisessa ostopäätöksessäni.

        Vasta kokemus sen kertoo mihin ryhdyinkään, mutta sen vien varmasti loppuun. Luen kyllä ahkerasti tietoa, olen lainannut kirjoja ja aijon perehtyä nyt blogeihin.

        Kiitos paljon tiedosta! Pitää pitää silmät auki palstoilla siis, hyvä että mainitsit erikseen, koska luulin tosiaan että niitä myydään julkisesti.

        Hitsit kun menetän yöuniani, kun haaveilen omasta jakosta... :>


    • sonja_14

      sama juttu! :P ne on vaa tosi kalliita:(

    • noora12345

      täällä kanssa ollaan jakoa vailla jos kasvattajia löytyy ottaisin mielelläni yht tietoja! :)

    • yks Kaijuli

      käykäähän lukemassa jakoista eli harmaapapaukaijoista vaikka

      http://forum.papukaijat.net/index.php?board=8.0

    • edelleen yks kaijuli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe