Heips !!
Aloitan lukiossa syksyllä. Englannin kieleni on 6, ja en ole tähän mennessä edes yrittänyt panostaa siihen. Nyt kuitenkin tajusin, että kielitaitoni on todellakin surkea. Voin sanoa, että olematon.
Olen keskustellut monien vaihdossa olevien kanssa, ja he kaikki ovat sanoneet, että kielitaito on parantunut todella paljon, ja sitten vielä se kaikki muu kokemus, ym. on ollut mahtavaa.
Olen sopinut muutaman kaverin kanssa, että he opettavat minulle englantia, ja aion panostaa englantiin lukiossa täysillä.
Haluan myös vaihtoon.
Voinko lähteä vaihtoon, vaikka englantini on 6 ??
Haluan USA:han, mutta kyllä muutkin maat missä puhutaan englantia käyvät. En halua toistaiseksi mihinkään muun kieliseen maahan. Ne ovat sitten ihan toinen asia vaihto-oppilas vuoden jälkeen :D
Onko jotain suosituksia miltä yhtiöltä/järjestöltä kannattaa matka hommata (ef?)
-Kiitos-
Kiitos
Vaihtoon -> Englanti 6
4
287
Vastaukset
- gsmolrewmoep
Voit lähteä vaihtoon enkun kutosesta huolimatta. Varmasti voit panostaa siten, että saat lukiossa enkusta esim. seiskan, joka on ihan ok numero. Sitä paitsi numerot eivät kerro kaikkea kielitaidosta eivätkä ole parhaita kielitaidon mittareita.
Minkälainen keskiarvo sinulla on muuten? Vaihto-oppilaalta vaaditaan noin seiskan keskiarvoa (jotkut järjestöt joustavat hieman, eli esim. 6,8-6,9 saattaa riittää) ja sen tiedän, että kuutosen enkulla on lähdetty USA:han vaihtoon ja pärjätty siellä ihan hyvin. Siellähän sen kielen sitten oppii, mutta jos sinulla on kovin alhainen keskiarvo (noin 6,5), niin kannattaisi yrittää parantaa hieman.
Yksittäinen alempi arvosana ei kuitenkaan estä vaihtariksi lähtöä. - Haluaisin vaihtoon
keskiarvo oli välitodistuksessa 8.13
- vccvvvv
mulla enkku 6 ja lähen 2kk päästä vaihtoon uk:hon vuodeksi. Ei ongelma,asenteesta kiinni!! ei ulkomailla osata sen paremmin ja sitä paitsi aina voi parantaa ja jos ois valmiks expertti niin ois tylsää kun ei ois mitää jännitettävää??!
- kataaaalove62
Suosittelen Rotarya. Se on edullinen järjestö, joka on tunnettu ja joka EI kilpaile mm. rahasta ja suosittavuudesta muiden kanssa ja tällaisia järjestöjä kun on vähän !!
Tosiaan se 6 ei kerro kaikkea englannintaidoistasi, vaan se on open antama numero. Jos sulla on joku heikkous, esim. luetun ymmärtäminen, tms. niin sitä tietty kannattaa harjotella :) Ja kyllähän vaihdon aikana oppii väkisinkin englantia :)
Ite oon lähössä vasta 2014 vaihtoon, eli lukio ykkösen jälkeen :)
Kannattaa hakea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811