Kotona ahdistaa ilman syytä!

ex-mammanpoika

Juu oon jo 19-vuotias, ehkä vähän liian vanha kirjottamaan tänne. Joka tapauksessa viime päivinä on kotona alkanut ahdistaa, etenkin vanhempien takia. Mul on aina ollut tosi hyvät välit vanhempiin, etenkin äitiini. Mutta vähän aikaa sitten joku muuttu mun sisällä, kaikki äidin huomio tuntuu ärsyttävältä ja ahdistavalta sekä väärältä, kun olen näin vanha. Tuntuu kun äiti tunkisi koko ajan päänsä mun henkilökohtaisiin asioihin. Pelkään, etten sen takia koskaan löydä tyttöystävää (seurustelin jo kerran) ja jään vaan himaan äidin luo.

Musta tuntuu, että pitäisi häipyä kodista kokonaan, vaikkei mitään syytä oikeastaan ole. Mun vanhemmat on aina kohdellu mua hyvin. Oon hirveen rauhaton ja mul on pakottava tarve lähteä ulos. Joten miten voisin rauhoittaa mieleni? Mitä tekisin?

3

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 650

No ihan sama juttu kyllä mulla. ite oon kyllä vasta 15 v.
      Vanhemmat ärsyttää.

• ahristus

Itselläni on täysin samanlainen tilanne ja ikääkin on saman verran kuin sinulla, joten et ole yksin ainakaan! :D
      Omat vanhempani ovat myös kohdelleet minua hyvin kaikki nämä vuodet ja välillä olleet jopa liian huolehtivaisia perääni jne, mutta kuten itsekin mainitsit viestissäs, et se kaikki huomio yms. henk.koht. asioiden kyseleminen on alkanut ahdistaa päivä päivältä enemmän. Nykyään vietänkin suurimman osan päivästäni omassa huoneessani itsekseni ja poistun sieltä vain ruoka-aikoina syömään, jos silloinkaan, että välttyisin vanhempien jatkuvilta kyselyiltä ja turhalta löpinältä kuten "minkälainen koulupäivä oli? mitäs teit aamulla?" jne. Viikonloppuisin olen aina viihteellä kavereiden kanssa, sillä sitä kautta saan parhaiten nollattua kotona saadun jatkuvan ahdistuksen tunteen ja tavallaan "hetken hengähdystauon".

Osasyynä tähän pakottavaan tarpeeseen irtaantua etenkin äidistä on varmaan myös se, että muutama viikko sitten käydyn typerän riidan päätteeksi hän kutsui minua mm. "v*ttumaiseksi akaksi" sekä "itsekeskeiseksi p*skaksi". Äitini ei ole koskaan ennen haukkunut minua nimillä tms (tämä johtunee luultavasti siitä, että olen ollut sillon niin paljon nuorempi), joten hetken aikaa olin luonnollisesti hyvin loukkaantunut ja järkyttynyt, mutta nyt tunnen vain entistä kiihkeämpää tarvetta päästä pois täältä ja asumaan omilleni omaan rauhaan. :(

• ksjjdkjhd

Se on nyt vain niin, että olet siinä iässä, jolloin pitäisi jo irtaantua kotoa ja vanhemmista ja aloittaa oma itsenäinen elämä. Kokeile asumista omassa asunnossa. Joka tapauksessahan sinun täytyy lähteä opiskelemaan jonnekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      343
      4342
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2438
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      142
      1578
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1117
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1104
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      28
      1047
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe