Hei, onko kenellä kokemusta vastaavasta?
Tein positiivisen raskaustestin 3.5. ja toisen 5.5. (jonka viikkonäytön mukaan raskaus kestänyt 2-3 viikkoa)... eli raskaaksi olen tullut noin 16.4. paikkeilla.
Torstaina illalla alkoi vuoto ja perjantaina neuvola lähetti ultra tutkimukseen - mutta ultra tehtiin vatsapeitteiden läpi eikä hoitaja osannut varmuudella sanoa oliko hänen kohdusta löytämä 6,2 mm x 4,3 mm kokoinen "musta pilkku" ruskuaispussi - alkiota hän ei erottanut. Nyt ihmettelen, että olisiko näin varhaisessa vaiheessa rv 5-6 edes mahdollista erottaa alkiota vatsapeitteiden läpi vai onko kyseessä ns. tuulimunaraskaus? Vuoto oli torstaina aika vähäistä, mutta perjantain ultran jälkeen sitä alkoi tulla enemmän ja jatkuu tänään edelleen. Mitään klönttejä ei ole tullut vaan ihan kirkasta verta kun käy vessassa ja pikkuhousun suojaan tulee kanssa kirkasta, tänään runsaammin - onko tämä keksenmeno??? :-(((
Uusi ultra-aika tuli reilun viikon päähän ja nyt on itku kurkussa? Please, kertokaa jos jollain on aiheesta omia kokemuksia - tämä epätietoisuus on raastavaa?
Terkkuja kaikille odottajille!
Vuotoja alkuraskaudessa rv 5-6
11
9867
Vastaukset
- raskautunut.........
neuvolassa ultrattiin alakautta kun olin jotain rv 6 3 ja näkyi juuri ja juuri sykkivä sydän kun tarkkaan katsoi, muttei vielä tossakaan vaiheessa ollu mitenkään selvä vauva siellä! olin siis pienemmillä viikoilla kuin luultiin. rv 8 3 näkyi sitten jo jotain vauvanmuotoista :) mutta siis älä todellakaan heitä kirvestä kaivoon! mulla oli rv 4 jotain 1,5 päivän menkat, ruskeaa vuotoa ilman hyytymiä tosin. käytin vielä kuukuppia että havainnot oli aika tarkat :) sen takia sit teinki testin ku menkat loppu keskenkaiken!
mutta kerro nyt kuinka kävi? jos alkaa tulla hyytymiä niin sit voit jo vähän huolestua. mulla on tullu vaaleenpunaista vuotoa lähes aina seksin jälkeen raskauden aikana, syytä en tiedä...nyt 12 2 menossa kuitenki. raskausaikana voi olla vuotoja ja ne voi olla ihan normaaleja, aika monella kuulemma onkin! - ..ninni..
Itsellä myös ihan alkuviikoilla oli kirkasta veristä vuotoa, mitä varten ei tarvinut kunnon sidettä, vaan pikkuhousun suoja riitti. Tietysti pelkäsin minäkin keskenmenoa, mutta minun kohdallani ainakin kävi onnellisesti, ja kaveri pysyi matkassa alun vuodoista huolimatta.
Onko sinulla kipuja? Itsellä oli vain sellaista epämääräistä tuntemusta vatsassa, ei voinut menkkoihin verrata.
Koita jaksaa, täällä pidetään peukut pystyssä! - voone
5 vk ei näy muuta kuin se pussi,musta täplä vaikka miten kattois. Vuodon suhteen ei auta muu kuin antaa ajan kulua. Pienillä viikoilla ei sitä tavaraa edes ole niin paljoa että tulis muuta kuin verta keskenmenossa. Kukaan ei osaa sua nyt auttaa kuin aika.
- nim.omaa kokemusta
Kylä se viikoilla 5 näkyy, vaginaaliultralla.
- koskaan näkyny
kerropa kuule muillekin että mitä näky? Näkykö sukupuolikin? Alkio kun on 0.5-1mm solurykelmä. Kenties piste pussin sisällä vaiko ihan jo kättään heilutti? Hahahaha!!!
- Äippä89
koskaan näkyny kirjoitti:
kerropa kuule muillekin että mitä näky? Näkykö sukupuolikin? Alkio kun on 0.5-1mm solurykelmä. Kenties piste pussin sisällä vaiko ihan jo kättään heilutti? Hahahaha!!!
Otan osaa ja voimia sinne,toivottavasti teitä onnistaa pian
- "Missä Pikku-Myy?"
Kiitos kaikille rohkaisusta!!!
Eilen tuli oikein kunnolla sit illalla, mutta kipuja ei ollut... ja tänään ei ole tullut enää mitään ... en vaan tiedä menikö kesken sit jo eilen - mutta ei tässä kai nyt auta muu kuin odotella ja katsoa sitten mitä seuraava ultra kertoo...
Lueskelin että jos on hematoomia ja lähellä istukkaa - tollasta runsasta vuotoa voi tulla... ja silti voi raskaus jatkua normaalisti.
Täällä pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä!
... kerron sit lisää viimeistään seuraavan ultran jälkkeen. - "Missä Pikku-Myy?"
Hei,
nyt on ultrassa käyty ja valitettavasti keskenmeno se sitten oli niin kuin pelkäsin :-( ja nyt on TOSI surullinen olo, mutta onneksi lääkäri sanoi että saa alkaa yrittämään heti uudelleen.
Onnea teille muille odottajille! - ..ninni..
Olen todella pahoillani puolestanne, keskenmeno on kipeä isku. :( Yritä jaksaa! Pidän täällä peukkuja, että raskaudut pian uudestaan!
- vierailij
Moi. Olin varma et oon raskaana kun oli selviä oireita. Yökkäilyä ja vatsan nippailuja. Menkat oli myöhässä kuus päivää. Ehdin varata veritestiin ajan. Nyt menkat kuitenkin alkoi. Mietin vain kuumeisesti että pitäisikö käydä kuitenkin veritestissä koska voin siitä huolimatta olla raskaana. Joillakin on tullut ollessaan 6 4 rv niin kuukautiset ja kaikki oli kunnossa. Käynkö siis varalta veritestissä jos masussa olisikin pikkuinen?
- Äippä89
Oho toi mun kommentti meni vahingossa ton "koskaan näkyny" alle mutta nääthän sen siitäki :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883