surkea äänieristys

äänieristystä

Erehdyttiin ostamaan osakkeen rivarista, jossa on todella surkea äänieristys. Normaalit äänet tulevat läpi, kanta-askeleet jytkyvät naapuriin yms. Asuntojen väliset seinät on rakennettu heppoisesti - kipsilevy, eristevilla, kipsilevy. Lattialaatta on yhtä pötköä läpi talon.

Onko mitään keinoa, millä saisi äänieristystä paremmaksi? Entä naapurin kanta-askeleista aiheutuva jytke, pääseekö siitä eroon minkäänlaisilla muutoksilla?

Miksikähän tällaista kuraa on edes saanut rakentaa... Kaikki pierua suuremmat äänet kaikuvat naapuriin.

Olen aina unelmoinut omakotitalosta, mutta en saa puolisoani taivuteltua talon ostoon. Tässä sitä sitten kyhjötetään vittuuntuneena kompromissikodissa...

5

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puoliammattilainen

      Naapurista kuuluvaan kanta-askeleiden ääneen ei oikeasti auta mikään muu kuin lattian uusiminen naapurista. Eli se iänikuinen mosaiikkiparketti mäkeen ja tilalle kunnon askeläänieristi kelluva lautaparketti.

      Asuntojen välisen seinän eristykseen on mahdollista tehdä parannusta. Ensinnäkin pitäisi irroittaa kaikki listat ja katsoa että kaikki saumat ovat täysin tiiviit. Sitten päälle voisi lyödä yhden kerroksen EK-kipsilevyä ja saumata se tarkasti.

      Jos tuo ei auta, niin sitten pitäisi tehdä uusi kerros seinää lisää. Eli puuranka, joka on irti nykyisestä seinästä. Väleihin villaa ja päälle EK-kipsilevy. Paksuntaa kyllä seinää noin 100mm, mikä on aika paljon.

      Ilman remonttia et saa kyllä ääneneristystä parannettua mitenkään mainittavasti.

    • sama kokemus

      Minkä ikäinen rivari teillä on? Onko 2 kerroksinen? Onko Yit:n rakennuttama?
      Itsellä yit:n suht uusi 2 kerroksinen ja kaikki kuuluu, varsinkin rakenteite pitkin tulee kaikki kävelyt, kaapin kolauttelut, suihkut, kusemiset jne jne...

      • äänieristystä

        1-kerroksinen ja 20 vuotta vanha. Ei ole tullut otettua selvää, että kuka tämän on rakentanut.


    • Puoliammattilainen

      Tuo on kyllä surkea ratkaisu jos lattialaatta on täysin yhtenäinen asuntojen kesken ja sitten vielä väliseinä on kevytrakenteinen.

      Me asumme 1991 rakennetussa paritalossa, jossa on kanssa yhtenäinen laatta, mutta lautaparketit askeläänieristeillä. Ei kuulu mitään. Asuntojen välinen väliseinä on soraharkkoa. Ei kuulu juuri mitään läpi.

      Tuo kevytrakenteinen väliseinä asuntojen välillä voi olla tehty miten huonosti vain. Siellä voi olla vaikka miten huonosti villat sisällä ja alajuoksun alla sentin rakoja tms.

      Jos olette isompaa remonttia tekemässä kämppään (ilmeisesti ette, kun asutte jo siinä), niin voisitte repiä omalta puoleltanne kipsilevyt auki ja katsoa mitä se seinä on syönyt.. ja sitten korjata ne kännissä tehdy tiivistykset yms.

    • aiheuttaa ihmetystä

      minun pierusta kyllä kuuluu isompi ääni kuin kanta-askeleista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe