Olen 26-vuotias ja painan 148 kiloa ja olen 161 cm. Olen nainen. Ongelmani on omenalihavuus eli kaikki rasva on kertynyt vyötärölle ja näytän kuin olisin nielaissut viisi jalkapalloa. En kykene kunnolla kumartumaan ja juokseminen on pelkkä haave. Vaatteiden ostamisesta puhumattakaan. Ainoa harrastukseni taitaa olla syöminen. Syön ihan kaikkea. Lähinnä pikaruokaa ja herkkuja. Häpeän sitä, ja häpeän takia syön aina vain lisää ja lisää... jo 50 kiloa kevyempänä eräs sukulainen kysyi olenko raskaana... Vihaani mahaani, kasvojani, kävsiäni. Rannalle ei kesällä. Mahani vain pullottaa, hyllyy ja hytkyy. Jätesäkki päälle vain.
onko muita omenalihavia naisia?
OMENALIHAVAT?
23
1789
Vastaukset
- omenapa hyvinkin
Tokihan meitä on!
Painan kylläkin 70 kg vähemmän, mutta minua luullaan useinkin raskaana olevaksi.
Vyötärönympärys on 90 cm ja mahan navan kohdalta lähes sata. Muuten olen jopa hoikka. Reidet paksuimmaltakin kohtaa vain n. 50 cm.
Mutta ei tässä auta narista. Vain laihdutus auttaa. Olen saanutkin viitisen kiloa kevään aikana pois ja tarkoitus olisi jouluun mennessä painaa vielä 20 kg vähemmän eli n. 60 kilon tavoitepaino tähtäimessä. - Pallomasu pop
Pyöreä pömppis naisella on ihana :)
- zcbm
Pömppis ei todellakaan tarkoita mitään jalkapalloa mahassa, vaan pientä keskivartalon löysyyttä, joka on tyypillistä hoikille, mutta treenaamattomille naisille.
Todellakin pyöreä, pehmeä masu on naisella ihana :)
- haistakaa nyt...
Ei varmaankaan ole kyse "pyöreästä, pehmeästä masusta", jos painoa on 150 kg.
Mutta aloitus lienee provo? - kuorinukka
haistakaa nyt... kirjoitti:
Ei varmaankaan ole kyse "pyöreästä, pehmeästä masusta", jos painoa on 150 kg.
Mutta aloitus lienee provo?Miten niin ei ole kyse pyöreästä ja pehmeästä?
Luuletko että omppuvatsa on kova tai epäsymmetrisen muotoinen?
Itse olen samaa kokoluokkaa kuin aloittaja ja nimenomaan juuri keskivartalolihava. Olen sitä ollut jo viisi vuosikymmentä, siis noin kuuden vanhasta lähtien. Paljon olen laihduttanut elämässäni mutta vielä enemmän lihonut.
Joskus olen ollut useita vuosia syömättä mitään makeaa tai rasvaista. Pikaruokia, karkkeja, sipsejä ym en harrasta muutenkaan mutta kotiruoka ja omatekemät leivonnaiset maistuvat liian hyviltä.
Tyttäreni on perinyt minun geenini ja hän sai 8 vuotta sitten laihdutettua yli 70 kg pois painostaan. Sen jälkeen hän ei ole syönyt sokeria missään muodossa kuin ehkä joinakin jouluina suklaata. Hän tarkkailee sokerit jopa mausteseoksista ja ketsupeista ym. Rasvaa hän ei lisää mihinkään eikä syö sitä leivän päällä kuten en minäkään. Ruoan hän tekee itse ja valitsee aina vähärasvaisimmat ainekset. Näin hän on pystynyt pitämään itsensä normaalipainossa.
Minulla paino nousee koko ajan, mitään ylärajaa ei ole olemassakaan. Lihavimmillani olin vuonna -90-91 jolloin painoin melkein 180 kg. Kevyimmilläni olin -03-06 painon ollessa silloin 105-110 kg. - hyi olkoon
Masu?
Kyseessä on järjettömän kokoinen rasvasäkki. Ylipainoahan on ainakin 60-70 kg.
Vähän jotain järkeä kielenkäyttöön. - huoh...
hyi olkoon kirjoitti:
Masu?
Kyseessä on järjettömän kokoinen rasvasäkki. Ylipainoahan on ainakin 60-70 kg.
Vähän jotain järkeä kielenkäyttöön."Vähän jotain järkeä kielenkäyttöön."
Samat sanat voisi sanoa kyllä vähän jollekin muullekin. Aikuinen ihminen kyllä pystyy mielipiteensä kertomaan ilman nimittelysanojakin.
Eli vähän jotain järkeä kielenkäyttöön. - Rasvasäkki itselläki
huoh... kirjoitti:
"Vähän jotain järkeä kielenkäyttöön."
Samat sanat voisi sanoa kyllä vähän jollekin muullekin. Aikuinen ihminen kyllä pystyy mielipiteensä kertomaan ilman nimittelysanojakin.
Eli vähän jotain järkeä kielenkäyttöön.Mutta tottahan tuo on. Miksi totuus satuttaa? Pitäisikö vain elää suloisessa harhassa ja antaa itselleen kaikki itse aiheuttamansa terveyshaitat anteeksi? Minusta on parasta kun ruoskitaan kunnolla. Silloin ihminen joko murtuu tai ottaa itseään niskasta kiinni. Toinen vaihtoehto on elää valheessa lyhyeksi jäävä loppuikänsä. Itse olen nyt puolivälissä tavoitettani. Onneksi minua piestiin kunnolla (siis noin kuvainnollisesti) ja nyt minulla on sentään jotain toivoa.
- joopaa...
Rasvasäkki itselläki kirjoitti:
Mutta tottahan tuo on. Miksi totuus satuttaa? Pitäisikö vain elää suloisessa harhassa ja antaa itselleen kaikki itse aiheuttamansa terveyshaitat anteeksi? Minusta on parasta kun ruoskitaan kunnolla. Silloin ihminen joko murtuu tai ottaa itseään niskasta kiinni. Toinen vaihtoehto on elää valheessa lyhyeksi jäävä loppuikänsä. Itse olen nyt puolivälissä tavoitettani. Onneksi minua piestiin kunnolla (siis noin kuvainnollisesti) ja nyt minulla on sentään jotain toivoa.
Ei totuus ketään satuta, eikä tässä siitä nyt kyse ollutkaan. Mutta pointti nyt olikin se, että myös sen ns. totuuden pystyy kertomaan ihan asiallisestikin. Mitään hyötyä ei haukkumisesta ole eikä se todellakaan ole tarpeellista. Paremmin se asiallinen käytös menee perille. Kertoo nimimerkki kokemusta on...minäkin olen noin puolivälissä tavoitettani eikä kukaan ole koskaan ruoskinut tai haukkunut. ;)
"Minusta on parasta kun ruoskitaan kunnolla. Silloin ihminen joko murtuu tai ottaa itseään niskasta kiinni."
Veikkaisin, että isolle osalle näistä, "joita pitää ruoskia" ensimmäinen reaktio haukkumiseen ja joutavaan ilkeilyyn on lähinnä myötähäpeä. Vaikka en toki kielläkään sitä, etteikö huonoitsetuntoinen siitä murru ja vastaavasti joku toinen saa jättiannosta puhtia ja näyttämisenhalua. Omalta kohdaltani voisin sanoa, että todennäköisesti ensimmäinen heräävä tunne on sääli siinä vaiheessa, jos minulla on jonkun mielestä ihan mikä tahansa huono tapa tms. ja hän koittaisi "ruoskia" minua siitä pois ilkeilyllä.
Mutta voi kai sitä tuollakin omassa mielessään oikeuttaa juntin käytöksen, että minä vain tarkoitan hyvää...mikäs siinä sitten... - zcbm
joopaa... kirjoitti:
Ei totuus ketään satuta, eikä tässä siitä nyt kyse ollutkaan. Mutta pointti nyt olikin se, että myös sen ns. totuuden pystyy kertomaan ihan asiallisestikin. Mitään hyötyä ei haukkumisesta ole eikä se todellakaan ole tarpeellista. Paremmin se asiallinen käytös menee perille. Kertoo nimimerkki kokemusta on...minäkin olen noin puolivälissä tavoitettani eikä kukaan ole koskaan ruoskinut tai haukkunut. ;)
"Minusta on parasta kun ruoskitaan kunnolla. Silloin ihminen joko murtuu tai ottaa itseään niskasta kiinni."
Veikkaisin, että isolle osalle näistä, "joita pitää ruoskia" ensimmäinen reaktio haukkumiseen ja joutavaan ilkeilyyn on lähinnä myötähäpeä. Vaikka en toki kielläkään sitä, etteikö huonoitsetuntoinen siitä murru ja vastaavasti joku toinen saa jättiannosta puhtia ja näyttämisenhalua. Omalta kohdaltani voisin sanoa, että todennäköisesti ensimmäinen heräävä tunne on sääli siinä vaiheessa, jos minulla on jonkun mielestä ihan mikä tahansa huono tapa tms. ja hän koittaisi "ruoskia" minua siitä pois ilkeilyllä.
Mutta voi kai sitä tuollakin omassa mielessään oikeuttaa juntin käytöksen, että minä vain tarkoitan hyvää...mikäs siinä sitten..."Mitään hyötyä ei haukkumisesta ole eikä se todellakaan ole tarpeellista. Paremmin se asiallinen käytös menee perille."
Riippuu aika paljon ihmisestä ja tilanteesta. Joskus haukkuminen saattaa nimenomaan olla paras keino. Monesti on niinkin, että kehut saattavat vain saada ihmisen olemaan tyytyväinen nykyiseen tilaansa. Haukut motivoi jatkamaan eteenpäin ja kovempaa.
Itse en ainakaan halua kehuja huonoista suorituksista, vaan haluan niistä haukkuja jotka ansaitsen. Hyvistä suorituksista saa sitten kehua kun itsestäkin ne tuntuvat ansaituilta.
- PerzonalTrainer
Nyt loppu tollanen maukuminen. "Syön ja syön vaan lisää..." Joo, turha hakee sympatiaa huonoon oloon, minulta et sitä ainakaan saa. Vinkkejä sulle muutama:
1. Älä osta kaappiisi mitään epäterveellistä (ts. ei einesruokapaskaa, limsoja, karkkeja, sipsejä, poppareita, sokerisia jugurtteja, rasvaa sisältävää maitoa, vaaleaa leipää. Osta proteiinipitoista ruokaa, rasvatonta maitoa, ruisleipää etc..)
2. Syö 5 kertaa päivässä niin, että (aloituspainoosi nähden) 1800kcal päivässä tulee täyteen (hyvä pitää jotain vihkoa mukana, mihin kirjaa syömänsä). Suurin osa kaloreista tulisi nauttia aamu/lounasaikaan. Vältä hiilareita.
3. Liikunta on toissijaista. Voit aloittaa halutessasi 15min lenkeillä, mutta ei ole pakollista. Tuosta painosta tiputetaan syömällä, ei juoksemalla. Proteiinien saanti pitää huolen siitä, ettei lihaksesi katoa.
4. Älä mieti liikaa, mitä syöt, koet vain ahdistusta.
5. Jos "himo" iskee, mieti onko se saamarin lihapiirakka yhtä arvokas kuin se, että mahdut koon 36/38 vaatteisiin.
6. Jos kaverit menee Heseen, McDonaldsiin etc, mene mukaan, mutta ota joku salaatti tai vähäkalorinen tuote. (kasvattaa mielenlujuutta)
7. Juo VETTÄ ihan pirusti, KOKO AJAN, tippuu paino ihan silmissä.
Kun teet noin, tippuu sulta tosta painosta kuukaudessa varmaan jotain 15-20kg.
Jos et yllämainittua pysty tekemään niin turha toivoa mitään hoikkaa vartaloa. EasyDiet sun muut saamarin huijauspaskat saa jättää kokonaan mielestä pois, tulee vaan nopeesti takasi niillä pudotetut kilot (tuplana).
Sit kun painat n. 115kg, lisää liikuntaa. Jos paino ei tipu, laske päivittäistä kalorinsaantiasi niin, että paino taas tippuu. Tee vatsalihaksia heti kun pystyt, niin lähtee läskit mahan ympäriltä. 2vuoden päästä olet jo alipainorajalla.
Extravinkkinä: Katso USA:n "Biggest Loser"-ohjelmaa. Nyt pyörimässä uusin tuotantokausi (netistä löytyy), saat inspistä.
Itse olen tiimalasi, työllä hankkinut hoikan vyötärön. Jos tekin haluutte, tehkää jotain muuta, kun uitte toistenne säälissä. Ei auta. Kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse?- zcbm
Ei vatsalihaksien tekeminen kylläkään mitään läskejä mahan ympäriltä vie, vaan tasaisesti joka puolelta kehoa. Toki se parantaa keskivartalon lihaksistoa ja saa vatsan näyttämään hoikemmalta silloin aikanaan jos se vatsa sieltä läskien alta paljastuu.
- öööööääääääk
ja sulla oli sit itselläs kokemusta painonpudotuksesta? ja siit itsekurista? toivottavasti.
- Harhaanjohtavaa
Noit ohjeit ei ole helppo toteuttaa, voin sanoo, oon yrittäny tiputtaa painoa jo kauan, eikä tipu. 165cm 123kg ollut jo pitkään, EN VAAN LAIHDU millään, uskokaa. On varmaa jostain geeneistä kiinni emt..
- Nannajajaja
öööööääääääk kirjoitti:
ja sulla oli sit itselläs kokemusta painonpudotuksesta? ja siit itsekurista? toivottavasti.
Kommentoit varmaan PerzonalTraineria?
Mitä sitten, vaikka ei olisikaan omakohtaista kokemusta? Ohjeet vaikuttavat juuri sellaisilta, mitä minä noudatin laihduttaessani. Nyttemmin Suomessa lopetettu "Painonvartijat"-ryhmä noudatti kuta kuinkin yllä mainittua. Tietoa ainakin tuolla tyypillä on.
Itse olen tiputtanut 50 kg, 165 cm ja 57 kg ennen 107kg. Rasvaprosentti on alhainen ja cooperissa vääntyy 3000m (olen nainen).
Lisäksi suosittelen liikuntaa jo painonpudotuksen alkuvaiheessa. Mieli piristyy ja jaksaa paremmin, eikä tee mieli syödä niin paljoa.
Hyvää kesää kaikille ja tsemppiä pudotukseen!
- ...........
tää omenalihavuus on myös kevyempienkin ongelma, itse olen 157 pitkä ja painan 58, eli normaalipaino, mutta...kaikki paino tisseissä ja mahassa, siis kamala näky olen. Ei kuulkaa auta vatsalihasliikkeetkään. Vain raju painonpudotus niin tulisi vähän vyötäröäkin näkyviin, täytyy taas alkaa nälkäkuurille, onneksi minä kyllä pystyn siihen. Mutta siis haluan sanoa, että ymmärrän teitä muut omenalihavat.
- 12+15
Aiheeni EHKÄ liittynee tähän ketjuun.... Osaako kukaan "veikata" miksi vaa'an mukaan painoni ei ole noussut parin vuoden sisällä MUTTA pömppövatsaa on kuitenkin kertynyt? Ja ei, en ole raskaana... Ihmetyttää vaan että jos mahassa oleva on kerran läskiä niin kai tuon painonkin pitäisi sitten nousta, vaan kun ei... Jostain artikkelista luin että heikot vatsalihakset voivat saada vatsan näyttämään isommalta, "läskimmältä" mutta....voiko se olla niin?
- Sussu3456789
Perzonaltrainer, kiitos vinkeistä!!
- reitaja
Kiitti traineri, palasin siitä lähtien tällä sivulle, kun ensimmäisen kerran luin kirjoituksesi. Tuo vedenjuonti on varmasti näytellyt suurta osaa pudottamissani kiloissa, samoin ruokapäiväkirjan pitäminen. KIITOSSS!!
- jossain se raja mene
mulla painoo kans yli 120 kiloo ja aina sanotaan laihduta sen tein sain 15 kiloo pois mut ne tuli korkojen kera takaisin ja aina käy niin jos laihdutan joten lopetin koska en halua enää lisää ylimääräisiä kiloja hyväksyin itteni tälläinen olen miksi muuttua jos on onnellinen sellaisena kuin on. toisten sanomat laihduta kommentit menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sen kummemmin niitä en noteeraa enää. ja kyllä olen diabeetikko.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382582Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1052438Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1072219Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1931602- 291588
- 791396