Mitä mieltä olette tästä " En usko köyhyyteen. Tämä saattaa kuulostaa radikaalilta, mutta uskon että jos joku sanoo olevansa köyhä, hän haluaakin olla käyhä. Elämältä saa mitä tilaa". Näin tarinoi näyttelijä Miia Nuutila Anna lehdessä. Olisikohan nyt kusi noussut päähän eikä tiedä mistä puhuu, vai onko maajussien kanssa olo pehmentänyt aivot. Minusta niin järkyttävää luettavaa toki meillä täällä on sananvapaus, Mutta olisi pitänyt omana tietonaan. Tuntuu että on epäkypsä ihminen eikä todellisesta elämästä tiedä mitään, aina ei voi valita lähtökohtiaan, ja nyt puhun suomalaisista en mistään kerjäläisistä.
Köyhä
13
436
Vastaukset
- tämä saattaa kuulo--
Kertoisitko kiitos missä Anna-lehden numerossa kyseinen
"Tämä saattaa kuulostaa radikaalilta"-haastattelu on?
Tuo ei nimittäin mielestäni suinkaan kuulosta "radikaalilta" vaan täysin en kehtaa sanoa miltä.
samalla ajatusmallilla:
- En usko sairauteen. Tämä saattaa kuulostaa radikaalilta, mutta uskon että jos joku sanoo olevansa sairas, hän haluaakin olla sairas. Elämältä saa mitä tilaa.
-En usko kuolemaan. Tämä saattaa kuulostaa radikaalilta, mutta uskon että jos joku sanoo läheisensä kuolleen, hän haluaakin läheisen olevan kuollut. Elämältä saa mitä tilaa
-En usko työttömyyteen. Tämä saattaa kuulostaa radikaalilta, mutta uskon että jos joku sanoo olevansa irtisanottu esim. nokialta, hän haluaakin olla irtisanottu nokialta. Elämältä saa mitä tilaa. - 19 nro
Uusimmassa Annassa eli viikon 19 lehti, Nuutila poseeraa kannessa.
- Voi eiiiih ! !
No oho. Kappas vaan, enpä olisi uskonut.
raflaava otsikko kannessa : "Itsekkyys tekee hyvää parisuhteelle". Löyty nettisivuilta..
Jep. Se on hienoa että nykyarvot sisäistetään kunnolla, itsekkyys tekee hyvää ja köyhä itse haluaa olla köyhä. Se on söpöä "smoothien ja ruisleivän" jälkeen todeta vaikkapa siinä superfoodia makustellen esimerkiksi että : "jos köyhän on nälkä ni mää oon funtsannu et se on niinku silleen niinku sen köyhän oma valinta, niinku --aika radikaalia, vai mitä"
Eräs toimittaja kertoi että haastattelutilanteet voivat joskus muodostua haastaviksi kun kohde on niin ihastunut itseensä että kokee omaavansa viisauden avaimet ja joka ikiseen haastattelussa esitettyyn kysymykseen maailmassa putoaa (omasta mielestään )kultainen mielipide. Tai vaikkapa semmonen "aika radikaali".
Tää on nyt aika radikaalia mutta jotenki meni maku yhestä söpöstä suosikkijuontajasta . - köyhyys on totta
JASSOO!!!
Ajatteles pikkasen juttuasi!! Jos vaikka itsellsi on nyt kiva DOONI ja NASTA liksa olet varmaan onnellinen. Sitten ereäänäpäivänä sinulta pettää TERVEYS ja tulosi tippuu 50% - 60%, oletko silloin OMAEHTOISESTI köyhä?
Itseltäni meni terveys ja se nasta duuni loppu kerta laakista. Tulot jotka oli aika kohtuuliset lakkasivat olemasta ja kaikki ihanat maksut kaatuivat päälle kerralla. Se et, tulot tippu, niin syntyi uusia KULUJA, joita ei korvata, kun KELAlla on maksu katto, jonka ylittäminen ei aona onnistu. Lisäksi KELA ei hyväksy kaikkia kulunkeja mukaan. Näin se pikkunen eläke mitä saan lopun ikäni on PIENI ja hallitus leikkaa siitä joka ikinen vuosi pois korotuksesta 20%,. jonka muut kyllä saakin. En myöskään SAA "etuja" jota oikea 65 v eläkeläinen saa vaan bussilippukin on KALLIS.
Suosittelen lämpimästi hieman PEREHTYMÄÄN köyhyyteen ja pieniin eläkkeisiin.
Itse haluisin mieluusti tienata sen PALKAN joka siis kasvaa vuosittan ja duunin haasteen mukaan. ELÄKE siis laahaa peressä. Myös lyhyt työaikani ei kerryttänyt kovin isoa eläkettä. Hallituksen "pikku" sekoilut on jo nyt leikannut ison kolon tulooni, jota ei huomioida. Silti SOSSU kehtaa väittää eläkettä isoksi ja antaa silti eräälle sektorille ILMASTA rahaa enemmän. Vääryys on suuri ja se suurenee.
Yksi asia tosin lohduttaa, en elä pitkään ja ei ole lapsia jaloissa vinkumassa pleikkaria, eikä vaimoa vaatimassa uutta turkkia. Silti tässä joudun venttaamaan omaa kuolemistani jota en saa edes nopeuttaa, kun tämä "armokuolema" on suomessa kielletty.
Köyhyydelle on laskennalinen EU raja, jota moni ei ylitä elämänsä aikana. Tämä raja on siellä 3000 paremmalla puolen. Moni MIES ei pääse edes NAISTEN keskipalkkaan, joten tämä valitus 80 centistä on SATUA sekin.- Elämä opettaa
Elämässä jännästi käy usein silleen, että jos joku hyväosainen on ylimielinen ja halveeraa huonompiosaisia, esim vaikka köyhiä ihmisiä, niin sitten kun aikaa kuluu ja eletään eteenpäin niin seuraavassa hetkessä itsekäs henkilö itse saattaakin olla tuon köyhän paikalla. Nähty on usein tämmönenkin kuvio.
- poorperson
Mä myös sairastuin pysyvästi ja olen nyt köyhä... Eli siis haluankin olla köyhä ja kipee????
- tilaus viipyy
joo kato tolla logiikalla sä tilasit sairautesi. Sitä saa mitä tilaa.
Vaikka oikeasti olen sitä mieltä, että elämä harvoin muodostuu toivotun kaltaiseksi. Tosi outoa juttua tommonen sitä saa mitä tilaa.
- Turhia julkkiksia
Onkohan sillä lyylillä kaikki muumit laaksossa? Vai voiko joku ihminen oikeasti olla noin tunteeton ja kylmä?
- 13 + 20 = 33
Minulla on sukulainen, jolla on käynyt ihan sikahyvä munkki. Ilman mitään koulutusta on päässyt ison firman johtajaksi (en tiedä mihin asti meni reittä pitkin) ja sitä myöden saanut erittäin hyvän kuukausipalkan ja sen lisäksi kaikki optiot ja muut "sivutulot".
Nyt on jäämässä eläkkeele ja parkuu eläkkeen pienuutta. Onhan se tietysti pieni siihen palkkaan verrattuna ja kun jää ne optiot ja muut tulot saamatta niin kyllähän 6000 euroa kuukaudessa voi tuntua pieneltä. Kai mun pitää jotain ruoka-apua ryhtyä miettimään :)))))
Oma palkkani ei ole ikinä ollut noin suuri ja eläke tulee olemaan alle 2 000 euroa, mutta silti en osaa pitää itseäni vielä köyhänä.
- akateeminen1
Kyllähän noita tyhjäpäisiä pikkujulkkiksia riittää. Kaikille ei ole annettu älyä sen enempää kuin sisälukutaitoa.
Mimmi on kuvissa varsin itserakkaan näköinen, en ylläty kommenteistaan.- Akat2
Oikeassahan hän tosin on. Köyhyys on useimmiten oma valinta ja tutkimukset osoittavat huono-osaisuuden periytyvän. Pitää siis syntyä sopivaan perheeseen tai taistella itsensä ulos väärästä sosiaalisesta ympäristöstä. Sairaudesta johtuva köyhyyskin on suhteellista; 95% maapallomme asukkaista on tätä sairasta suomalaista köyhää köyhempi. Absoluuttisesti.
- Pinkki valinta
Johanna Tukiainen on valinnut Glamourin=luxus elämän. Pinkkiä skumppaa luxushotellin uimarannalla. Isopurjeisia miljonäärejä. Köyhät tavikset ja näädät paniikissa kateudesta.
Tukiainen valitsi Glamourin, mutta pitää olla playboy tason malli, että
voi saavuttaa Glamourin. Ja lahjakas tanssija , jos on , saa i$on vonkaleen.- Akat2
Tukiaisen glamour on alemman työväenluokan glamouria, rumaa ja epäaitoa. Köyhä, köyhempi, tuksu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822