Opiskelu lääketeknikoksi

jauks

Työllistyvätkö lääketeknikot nykyään, kannattaako alaa lähteä opiskelemaan?
Myös alaa opiskelevien kommentit ovat tervetulleita.

10

3422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelija88

Tällä hetkellä opiskelen farmanomiksi/lääketeknikoksi Hesotessa. Ainankin mitä koulussa on kerrottu niin työllisyys on alalla hyvä ja työtehtäviä ja työpaikkojakin on monenlaisia. Mutta kannattaa kuitenkin miettiä kiinnostaako sua oikeasti tarpeeksi lääkkeet ja niiden pyörittely, pakkaaminen ja arkistointi pidemmällä aikavälillä. Ja palkkakaan ei ole ehkä se paras, mutta sekin on vähän työpaikasta riippuva asia.

• kirsi**

Itse en ainakaan suosittele ko. koulutusta. Ainakin täällä Oulussa lääketeknikon hommia pääsee tekemään ilman koulutusta- ja vielä samalla palkalla! On kokkeja, autokorjaajia yms. apteekeissa lääketeknikon nimikkeellä.. Ilman minkäänlaista koulutusta, niin miksi näkisin vaivaa ja opiskelisin ammattiin, jos kerta sinne pääsee ihan millä tahansa papereilla?!

Itse opiskelin kyseistä alaa reippaan vuoden ja voin sanoa, että en ennen turhemmassa koulussa ole ollut. Mutta osaampa käsitellä tietokonetta, jos en muuta.

Mutta hankala sanoa, minulle ei ainakaan koulu sopinut - eikä kyllä työskentelykään apteekeissa. En ole päivääkään katunut lopettamista- päinvastoin harmittelen kun tuhlasin sen vuoden tuonne! :)

• gsdrb

Et voi tituleerata itseäsi lääketeknikoksi jos et ole suorittanut ko. tutkintoa! Teknisenä apulaisena kyllä voit toimia. Ja palkka ei pitäisi olla sama....
        Itse olen ollut 7 vuotta lääketeknikkona apteekissa ja päivääkään en sitä ole katunut.

• tiituy

samaa mieltä

• eeeeeeed

Niin no sanoinkin oman mielipiteeni, mikä ei minulle sopinut. Ja sen että pääsisin millä vain koulutuksella tekemään täällä samoja hommia ja palkkaan se ei _täällä_ ainakaan vaikuta millään tavalla..Asiat voivat olla toisin muualla,. mutta näin täällä.

• tiuhti8689877

Itse olen sairaala-apteekissa töissä, ja siellä on parempi palkka kuin yksityisapteekeissa. Työ on siistiä sisätyötä, suht yksinkertaista, säännöllinen työaika 8-16, vknlopputöitä ei kylläkään ole. Ja viikossa on vielä työajan lyhennys jolloin esim. minä pääsen perjantaina klo 14:15 viikonlopun viettoon. Taukoja riittävästi ja ovat pidempiä kuin yksityisapteekissa.

Sairaala-apteekkeja on kiireisiä ja ei niin kiireisiä; Isoissa sairaala-apteekeissa saat juosta pää kolmantena jalkana, pienemmässä ei ole niin paljoa kiirettä, mutta silti hommaa riittää. Hommia saa tehdä hieman omaan tahtiin.

Lääkkeiden purkamista, hyllyttämistä, osastojen lääketilausten noutamista hyllyistä, annosjakelua, puretaan lääkkeitä foliolevyistä konetta käyttäen.

Simppeli ja siisti sisätyö, palkka ei kummoinen (1840e) mutta on huonompiakin palkkoja. Ja vertaa palkkaa työn laatuun? Ei tarvitse iltamyöhään olla hikisessä/paskaisessa duunarityössä paskaset vaatteet päällä...

• hmt :)

Heippa! Osu tällanen keskustelu silmään, vieläkö olet sairaala-apteekissa töissä? Kuulostaa sellaselta hommalta mitä itsekin voisin tehdä. Oletko edelleen tykännyt?

• rapi132

tiuhti8689877 Onko sinulla koulutus lääketeknikoksi. Ei huono palkka.Itsekin olen just miettinyt farmasia alaa.Voisin kokeilla teknikkona mutta minulla ei koulutusta. Voisko sitä oppisopimuksella kouluttautua vai miten?

• 1 vaa

Kaikkia lääketeknikon alaa miettiviä, kehotan eka edes kokeilemaan hakemaan apteekista töitä, usein ilman kouluakin saa töitä ja sitten ainakin tietää mitä työ on.. Koulu oli mielestäni aika turha, en ole koulusta juurikaan hyötynyt työpaikassani, toki palkkaan vähän vaikuttaa... MUTTA YRITTÄKÄÄ EDES HAKEA TÖITÄ ENNEN KOULUA JA JOS PÄÄSETTE NIIN NÄETTE SITTEN MITÄ TYÖ TODELLISUUDESSA ON.
      Työ on vähän apteekista riippuen yleensä aika monipuolista. On tavaranpurkua, kassatyöskentelyä, hyllyjen täyttämistä ja monien pienempien asioiden hoitamista.

• zxccb

Opiskelu kannattaa aina. Mutta apteekissa työskentely ei. Farmanomille/lääketeknikolle on olemassa muutakin työtä kuin vain avoapteekki puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      241
      6746
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4154
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3165
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1597
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      30
      1461
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1379
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe