opiskelijan interreil matka :D

Beibbbs

mul on kauhee innostus lähtee kiertään eurooppaa. haluisin lähtee ehk jo ens kuussa, olisin vaa 10pv reissus. eli rahaa jäis sen interreil passin oston jälkee matkan ajaksi käyttöön n.200-300e. joo tiiän, et se on tosi vähä :D mut jos nukkuisin jossai tyyliin junas tai syrjäsel rannal (siinä on varmaan vaaransa mut ei voi mitää) tai jotku yöt hostelleis yms. halvoissa paikoissa, ja söisin vaa tyyliin jotai ihan halpaa ruokaa, makaronia tms. :D niin pärjäisinkö tuolla summalla sen 10pv? :D ku mul ei oo tärkeetä et siit tulee joku miellyttävä luksus loma, vaan haluisin nähdä maailmaa ja kokea uusia asioita. vai käykö tos sillee et huomaan jossai ranskan peräkyläs et oon rahaton ja en pääse enää takas kotii :D

4

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 346

      No pärjäätkö Suomessa tuolla rahalla tuon saman ajan?

      Jos et nuku hostellissa/leirintäalueella, et pääse kokkaamaan ruokaa. Kylmä makaroni ja päiviä ilman suihkua, brrrr...

      Jos rahaa ja aikaa on vähän, ota halvat lennot johonkin edulliseen kohteeseen ja tutustua hyvin yhteen Euroopan nurkkaan. Esimerkiksi kesäkuussa lennät Ryanairilla Roomaan edestaas alle satasella (käsimatkatavarat). Hanki kavereita sieltä etukäteen, säästät majoituskuluissa.

    • waaaaaa

      havissa maissa pärjää helposti viikon 300 eurolla jos vaan ei rupea shoppaileen

    • Reilaaja

      Kannattaa ajatella myös pystytkö nauttimaan reissusta, jos leijonanosa ajasta menee halvimman majoituksen (tai turvallisimman näköisen rannan) metsästykseen. Olishan se harmi jos matkustusinto lopahtaisi koska reissun jälkeen olisit niin helpottunut päästessäsi takaisin Suomeen ja "helppoon" elämään :)

      Komppaan edellistä, jos tarkoitus olla reissussa vain muutamia päiviä, kannattaa keskittyä yhteen paikkaan/kaupunkiin. Couchsurfing myös yksi mainio vaihtoehto majoitusongelmiin!

    • suosittelen couchsurfing.org sivustoa sulle ! :D
      vaatii vähän enemmän seikkailumieltä, mutta halpaa ja antaa ihan varmasti uusia kokemuksia! Eli homman nimi on, että bongaat ton sivuston kautta paikallisia ihmisiä majottamaan sua muutamaks päiväks. Täysin ilmasta ja näät kaupungin ihan erilaisin silmin ku yksin tutustuessa.

      Ite oon huomenna lähössä reilaan kuukaudeks ja ainoostaan yks hostelli tähän mennessä varattu. Loput on paikallisia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe