mul on kauhee innostus lähtee kiertään eurooppaa. haluisin lähtee ehk jo ens kuussa, olisin vaa 10pv reissus. eli rahaa jäis sen interreil passin oston jälkee matkan ajaksi käyttöön n.200-300e. joo tiiän, et se on tosi vähä :D mut jos nukkuisin jossai tyyliin junas tai syrjäsel rannal (siinä on varmaan vaaransa mut ei voi mitää) tai jotku yöt hostelleis yms. halvoissa paikoissa, ja söisin vaa tyyliin jotai ihan halpaa ruokaa, makaronia tms. :D niin pärjäisinkö tuolla summalla sen 10pv? :D ku mul ei oo tärkeetä et siit tulee joku miellyttävä luksus loma, vaan haluisin nähdä maailmaa ja kokea uusia asioita. vai käykö tos sillee et huomaan jossai ranskan peräkyläs et oon rahaton ja en pääse enää takas kotii :D
opiskelijan interreil matka :D
4
386
Vastaukset
- 346
No pärjäätkö Suomessa tuolla rahalla tuon saman ajan?
Jos et nuku hostellissa/leirintäalueella, et pääse kokkaamaan ruokaa. Kylmä makaroni ja päiviä ilman suihkua, brrrr...
Jos rahaa ja aikaa on vähän, ota halvat lennot johonkin edulliseen kohteeseen ja tutustua hyvin yhteen Euroopan nurkkaan. Esimerkiksi kesäkuussa lennät Ryanairilla Roomaan edestaas alle satasella (käsimatkatavarat). Hanki kavereita sieltä etukäteen, säästät majoituskuluissa. - waaaaaa
havissa maissa pärjää helposti viikon 300 eurolla jos vaan ei rupea shoppaileen
- Reilaaja
Kannattaa ajatella myös pystytkö nauttimaan reissusta, jos leijonanosa ajasta menee halvimman majoituksen (tai turvallisimman näköisen rannan) metsästykseen. Olishan se harmi jos matkustusinto lopahtaisi koska reissun jälkeen olisit niin helpottunut päästessäsi takaisin Suomeen ja "helppoon" elämään :)
Komppaan edellistä, jos tarkoitus olla reissussa vain muutamia päiviä, kannattaa keskittyä yhteen paikkaan/kaupunkiin. Couchsurfing myös yksi mainio vaihtoehto majoitusongelmiin! suosittelen couchsurfing.org sivustoa sulle ! :D
vaatii vähän enemmän seikkailumieltä, mutta halpaa ja antaa ihan varmasti uusia kokemuksia! Eli homman nimi on, että bongaat ton sivuston kautta paikallisia ihmisiä majottamaan sua muutamaks päiväks. Täysin ilmasta ja näät kaupungin ihan erilaisin silmin ku yksin tutustuessa.
Ite oon huomenna lähössä reilaan kuukaudeks ja ainoostaan yks hostelli tähän mennessä varattu. Loput on paikallisia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429