raskauden näkyminen

abss

hei!

haluaisin tietää, että näkeekö gynekologi raskauden jo viikolla 7 sisätutkimuksessa ultralla, jos raskautta ei siis itsekään tiedä eikä gynekologi sen merkkejä edes hae? voisiko se jäädä huomaamatta? entä jos rv 16?

7

734

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkyy näkyy

Sisätutkimuksessa ultralla kyllä viikolla 7 näkyy jo hyvinkin kohtu ja alkio (ruskuaispusseineen), yleensä sykekin. Joten jos ei olisi huomannut, niin en tiedä mitä lie elimiä olisi gyne tiiraillut, peräsuolta? :D

• .

Kyllä näkyy vaginaaliultralla, itse olen käynyt viikoilla 5 kaikisssa kolmessa raskaudessa (takana ku) noilla viikoilla, näkynyt kyllä alkio sykekin.

• melkein ammattilaine

Viikolla 7 kohtu on jo hiukan suurentunut. Tosin jo aiemmin synnyttäneellä ero on jo vielä aika pieni. Pelkällä sisätutkimuksella ja kohdun tunnustelemalla raskauden luultavasti huomaisi, mutta ei olisi vielä mikään anteeksiantamaton virkavirhe olla huomaamatta. Ultraamalla raskauden huomaisi varmasti. Kohdussa näkyy tuolloin jo lapsivettä ja alkio, sydämmen sykekin näkyy jo näillä viikoilla. Viikolla 16 ei enää erehtymisen vaaraa ole. Raskautta ei voi olla huomaamatta.

• zaduliini

Hei
      Kyllä näkyy. Itse kävin vk7 2 ja sielä se sydän pompotti. Kyllä sen ihan selvästi huomaa :)

• abss

Kiitos paljon vastauksista! :)

Nyt sisätutkimus tehtiin peräaukon kautta työnnetyllä anturalla. Outo kysymys, mutta olen niin epätietoinen näistä jutuista, eli onko se siis niin, että peräaukonkin kautta tehty tutkimus näyttää jo aivan varmasti raskauden viikolla 16 ja ehkä jo viikolla 7? Eli onko tutkimuksella merkitystä onko se emättimen vai peräaukon kautta? :D

Miltä maha näyttäisi ulkoapäin viikolla 20?
      Olen tosi nuori ja raskausajatus pelottaa ja haluaisin tietää, koska olen lukenut netistä vaikka mitä tarinoita valekuukautisista, raskaustestien toimimattomuudesta, raskauden huomaamisesta vasta kuudennella kuulla jne...

• ---

Nykyään kaikki apteekista saatavat raskaustestit ovat erittäin luotettavia. Jos kuitenkin haluaa voi käyda lääkärin kautta labrassa ottamassa verikokeen jossa vastaus on täysin luotettava. Missäpäin asustelet, jos asut Helsingin lähistöllä, niin hakaniemessä on tyttöjen talo. Siellä voi käyda puhumassa kaikenlaisista ajatuksista ja kysymässä seksiin, raskauteen jne liittyvistä asioista asiantuntijoilta (vain tytöille 10-28v)

http://www.tyttojentalo.fi/fi/etusivu/

• abss

Hyvä tietää ja kiitos linkistä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe