Onko yliopisto fysiikka, jos sitä menee opiskelemaan, käytännössä armotonta ylioppilaskoetehtävien kaltaista puurtamista?
Fysiikka kuin Yo:ssa
3
352
Vastaukset
- 243432243
Eikö teidän lukiossa laskettu yhtään tehtävää ennen ylioppilaskoetta?
- Toivo alkaa pettää
Kyllä, muttei aina ollut mitään YO -tason tehtäviä. Oli perusjuttuja, mutta YO:ssa tehtäviin saattaa kulua parhaimmillaan tunti.
- fyysikkotyttö
No kyllä siellä tulee myös tehtäviä joista selviää ihan käsiä heiluttelemalla (tosin vähemmän tietysti on sellaisia kuin kunnon laskemista), ja silloin tällöin tosi lyhyitäkin tehtäviä. Minulla oli 1. vuonna tehtävien vaikeustaso kyllä pääsääntöisesti korkeampi kuin lukiossa, toisaalta niitä oli huomattavasti vähemmän laskettavaksi per osa-alue, ja annettiin ihan uusia kaavoja ja menetelmiä tuttuihin juttuihin, se motivoi itseäni ainakin.
Mutta kyllä laskujen ääressä viihtyä pitää, että oppii asiat kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856