Kuvottava kertomus (K-18)

Ristiinnaulittavuus

Hursko oli harras kristitty, joka piti raamattutunteja aina, kun ryöstelyltä ja raiskailultaan suinkin ennätti. Eräänä lauantaipäivänä hän oli muuan mummon asunnossa antaakseen tämän synnit anteeksi Jumalan valtuutuksella. Kun synnit olivat pois pyyhityt, tuli Hursko ajatelleeksi, että mummon olisi hyvä kuolla nyt, armon tilassa. Hän haki vasaransa, jota aina kuljetti mukanaan voidakseen kiduttaa oravia ja muita elämiä. Tällä kertaa hän iski suuren naulan mummon silmään ja alkoi hakata sitä. Silmästä tursusi verta, ja Hursko joutui orgastisen kiihkon valtaan. Hän ajatteli, että mummon olisi hyvä kokea helvetillinen kärsimys ennen kuin tämä kohtaisi Vapahtajansa; näin mummo olisi Vapahtajan silmissä entistä kelvollisempi. Mummo voisi tulla Kristuksen kaltaiseksi kokemalla edes pienen osan Tämän kamalista kärsimyksistä.

Kun mummon silmä oli tuhoutunut, alkoi Hursko ryystää pillillä tämän aivoja. Mummo eli yhä; sätkien, kouristellen, räkien. Kuolaava Hursko teki seuraavaksi reiän vatsalaukkuun ja riuhtoi sieltä laukkuunsa suolistoa, jota voisi käyttää vaikka verhona tai yksinkertaisesti asettaa olohuoneen seinälle vieraita varten. Mummon Hursko totesi varoen vainajaksi. Kärsimyksen määrä oli ollut suuri, mutta ei Hursko vielä suoritukseen tyytynyt. Ei. Hän keksi avata kuolleen suun ja ulostaa sinne. "Tuli iso jytky", huohotti hän ennen lähtöään aurinkoiseen päivään ja jatkoi ylpeänä saavutuksestaan: "vittu, olen kiduttanut ja tappanut oravia, jopa hirviä, peuroja ja susia, mutta nyt olen ylittänyt itseni ja ottanut käsiini ihmisen hengen, ja siististi tuo kuoli". Ulkona Hursko myhäili ja hykerteli siihen malliin, että joutui psykiatriseen pakkohoitoon, jossa lipsautti tunnustuksen. Hän vietti sairaalassa loppuikänsä, muttei koskaan luopunut uskostaan, joka pikemminkin syveni vuosien mittaan. Ajoittain häntä painoi se, että hän oli säästänyt mummon Helvetin iankaikkiselta tulimereltä, joka ajatuksena kovin kiihotti - kiihotti kenties enemmän kuin raaka murha vaikkapa moukaroinnin, mestauksen tai ristin neuvoin.

Kerran Hursko sairastui ummetukseen ja tukehtui sisälleen kertyneisiin ulosteisiin. Tiettävästi hän pelastui käsitteen uskonnollisessa merkityksessä. Olen joskus epäillyt kuulevani hänen hykerrystään Luojan taivaista. Joku väitti, että Hursko olisi ylösnousemuksensa jälkeen avannut tarkoituksella jonkin lentokoneen ikkunan ja siten pudottanut sen. Mutta eihän Taivaassa tekojen tähden olla, vaan yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Tämän tiesi Hurskokin kristittynä julistajana jo elinaikanaan.

1

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yäk

      yäk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe