Hei
Olit kysynyt omaehtoisesta opiskelusta ja siihen liittyvistä tuista. Vastaamme tässä uudella viestiketjulla, jotta mahdollisimman monella lukijalla olisi vastauksesta hyötyä.
"Tilanteeni on se, että tuli hankittua akateeminen koulutus alalle, jossa on vähän töitä tarjolla. Nyt on menty pätkillä vuoden verran, välillä pari kuukautta ilman työtä. Olen edelleen työnhakijana TE-toimistossa, sillä meneillään on pätkätyö joka loppuu kesäkuussa. Seuraava alkaakesäkuunssa myöskin ja loppuu 31.7. Pidempiä en ole onnistunut saamaan, vaikka haku on ollut kovaa (alani vain on nyt sellainen).
Nyt alan olla kyllästynyt liialliseen epävarmuuteen, ja haluaisin hakea opiskelupaikkaa, jotta voisin saada ammatin, jossa on hyvät työnäkymät, eikä jatkuvaan epävarmuutta. Haluaisin tietää, olenko oikeutettu tilanteessani omaehtoiseen opiskeluun, siis työttömyyskorvauksella opiskeluun? Olenko siis oikeutettu minkäänlaiseen tukeen (työttömyys, opinto- tms. tukeen,), jos alan opiskella nyt. Olen työttömyyskassan jäsen ja tähtäimessä korkeakouluopinnot. Opintotukikuukausioikeutta minulla on ensimmäisen tutkinnon jäljiltä 2kk."
Työttömyyskassa voi maksaa ansiopäivärahaa työllistymissuunnitelmassa mainitun opiskelun aikana. Ota yhteyttä työ- ja elinkeinotoimistoon selvittääksesi voidaanko sinun kohdalla uutta opiskeluasi lukea työllistymistä edistäväksi palveluksi.
Ystävällisin terveisin
Tiina työttömyyskassasta
Nimimerkille Mitä tekisin
tyottomyyskassat
0
73
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373887
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2302585
- 402403
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912