Vatsamigreeni?

Pää ja maha sekaisin

Minulla on ollut vuosien ajan ajoittain väsynyt ja sekava olo ja myös vatsa on oireillut samoihin aikoihin. Kaikenlaisia tutkimuksia on tehty paksun suolen tähystyksestä masennustesteihin, mutta kaikki on näyttänyt normaalilta. Nyt sitten työterveyslääkäri keksi, että minulla voi olla migreenikohtauksia, jotka eivät kuitenkaan tee päänsärkyä vaan vatsaoireita. Jonkinlainen vatsamigreeni siis. Sitähän esiintyy kai lapsilla jonkun verran, mutta ei juurikaan aikuisilla. Onko kenelläkään tällaisesta kokemuksia? Nyt odottelen pääsyä neurologille ja sen jälkeen kokeillaan varmaankin jotain lääkehoitoa, jos työterveyslääkäri oli hänen mielestään oikeassa.

13

10396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää on just tätä

      Mulla on vatsamigreeni. Maha kipee, ripulia ja joskus oksennankin.
      Myös henkisesti olen aina silloin kovilla. Se on hirveetä. Oon lukenutkin siitä jostain. Se on oma lajinsa. VOIMIA!

      • Pää ja maha sekaisin

        Kiitos. Onko sinulle ollut mistään lääkkeistä apua?


      • tää on just tätä
        Pää ja maha sekaisin kirjoitti:

        Kiitos. Onko sinulle ollut mistään lääkkeistä apua?

        Normaalit täsmälääkkeet ja Primerania. Joskus ne tulee kuitenkin pois, kuten ymmärrät. Pitäisi vissiin kokeilla pistettävää triptaania. Enimmin helpotti tieto, että se oon "vaan"migreeniä. Olin kuin kuoleman kielissä, ennenkuin asia selvisi.


    • Kuukautismigreeni

      Minullakin vatsa oireilee AINA migreenin aikana (johtunee myöskin varmaan siitä, että minulla on lähes aina kuukautiset, kun migreeni tulee). Oksentelen useita kertojakin, koska pää vain sattuu niin paljon! Pääkipu kyllä helpottaa miltei välittömästi oksentamisen jälkeen. Ripuliakin kyllä on ja varsinkin migreenikohtausta edeltävänä päivänä ja tämä siis varmaan liittyy menkkoihin. Kaikki vatsaoireet ja päänsärky loppuvat heti menkkojen loputtua.

    • tiedän mistä puhun

      Voi taivas! teidän kanssa, kun uskotte kaikenmaailman höpinöitä vatsamigreenistä sun muista ja alatte syömään kauheita myrkkyjä, jotka vaan pahentavat asiaa. Kysymys on suolistohiivasta, joka aiheuttaa kaikki nuo oireet. Hiivatoksiinien levitessä elimistöön se saa aikaan myrkytysoireita, joita mm. ovat kova migreenin tapainen päänsärky, yleinen huonovointisuus, humalankaltainen tokkurainen tukkoinen olo, sydämen tiheälyöntisyys. voimattomuus, heikkous, pahoinvointi, vatsaoireet, ilmavaivat, turvonnut vatsa jne, jne..

      Ohjeina: täysi hiilihydraatiton ruokavalio, jossa karsitaan kaikki hiilihydraatit pois, ei siis edes kluteettittomiakaan. Ei kahvia, eikä makeita hedelmiä tai kasviksia vain kalaa, kanaa, kananmunaa ja lihaa siinä määrin kuin voi niitä syödä ja mikä niistä parhaiten sopii. Vihanneksista saa tarvittavat hiilarit ja vitamiinit. Kalaölyjyä ja monivitaamini valmisteita kannattaa käyttää sillä hiiva syö elimistöstä ravinteita. Kahvia voi toki juoda kohtuudella miten keho sitä sietää. Yleensä hiiva aiheuttaa yhdessä kahvin kanssa paniikkihäiriötä, että kahvia kannattaa juoda maltillisesti.

      Hiiva on yhteydessä hormoonitoimintaan ja elää omaa elämäänsä naisen hormonien mukaan, jolloin kaikki päänsäryt ja yleinen huonovointisuus ajoittuvat ennen ja jälkeen kuukautisiin. Estrogeeni lisää hiivantuotantoa, joten raskaus ja kuukautiset lisäävät hiivan kasvua.

      Elikkä, suolisto kuntoon ja myrkyt kehosta pois, niin oireet alkavat helpottua. Työ on tehtävä perusteellisesti, jos aikoo taistella hiivaa ja sen oireita vastaan tosissaan.

      Kysymys ei ole vaarattomasta "vatsa migreenistä" vaan todella vaarilliesta pikkuhiljaa elimistön valtaavasta hiivarihmastosta, jonka edessä lopulta on voimaton, ellei sitä saa häädettyä tai pidettyä kurissa. Älkää uskoko kaikkea mitä lääkärit teille syöttävät vaan ottakaa itse selvää ja esim. Paula Heinosen kirja suoliston hyvinvoinnista kannattaisi teidän jokaisen migreeniä ja paniikkihäirötä sairastavan lukea.

      Vastaa mielelläni, jos on kysyttävää.

      • Pöröpää

        Itselläni ja pojillani on migreeni, jossa on myös vatsaoireita mutta myös paljon muuta. Muisti ei toimi, näkö-, puhe-, tasapaino- ja kuulohäiriöitä ynnä erilaisia särkyjä ja puutumisia, sekä sekava olo. Eikä tasan tarkkaan johdu hiivasta, tai sitten aivot käy :)
        Nuorempi pojista on nyt ollut 2 vuotta kroonikkona kykenemättä tekemään yhtään mitään, kun migreeni on kokoajan päällä. Estona kokeiltiin ensin yhden sairaalan neurologin repertuaari ilman apua, ja nyt on toista vuotta oltu enemmän tällaisista kokemusta omaavan neurologin kanssa tekemässä samanlaista kierrosta. Tällä hetkellä testissä olevalla lääkkeellä on nyt ensimmäistä kertaa saatu muitakin kuin särkyoireita helpottamaan.


      • Tällasta.

        Niin !! Tähän taas vastaisin jotta ketä uskoo, tätä heikkotaitoista ja nimetöntä kirjoittajaa vai ammattitaitoista lääkäriä??


      • Anonyymi
        Pöröpää kirjoitti:

        Itselläni ja pojillani on migreeni, jossa on myös vatsaoireita mutta myös paljon muuta. Muisti ei toimi, näkö-, puhe-, tasapaino- ja kuulohäiriöitä ynnä erilaisia särkyjä ja puutumisia, sekä sekava olo. Eikä tasan tarkkaan johdu hiivasta, tai sitten aivot käy :)
        Nuorempi pojista on nyt ollut 2 vuotta kroonikkona kykenemättä tekemään yhtään mitään, kun migreeni on kokoajan päällä. Estona kokeiltiin ensin yhden sairaalan neurologin repertuaari ilman apua, ja nyt on toista vuotta oltu enemmän tällaisista kokemusta omaavan neurologin kanssa tekemässä samanlaista kierrosta. Tällä hetkellä testissä olevalla lääkkeellä on nyt ensimmäistä kertaa saatu muitakin kuin särkyoireita helpottamaan.

        Hirveän vanha ketju, mutta jos tämä vielä tavoittaa sinut, ilmoita tänne . Tarvitaan neuvoja, poika myös toimintakyvytön ollut jo vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveän vanha ketju, mutta jos tämä vielä tavoittaa sinut, ilmoita tänne . Tarvitaan neuvoja, poika myös toimintakyvytön ollut jo vuoden.

        Minulla Vatsamigreeni. Triptylillä pysyy hallinnassa. Täsmälääke myös käytössä jos tulee paha päivä. Kauan olen tästä kärsinyt.


    • vatsamikreellinen

      Itsellä on vatsamikreeni, ja se on aivan kamala.
      Minulla se alkaa niin, että ylävatsa menee vähän vain kipeäksi. Päivän aikana se kipu kokoajan voimistuu, ja matkaan tulee pääkipu, ja outo maku suuhun joka kerta. Ylävatsa menee niin kipeäksi että juuri ja juuri saan liikuttua.. Myös kurkkuun tulee olo että sielä oisi joku pala. Lopulta tämä mikreeni päättyy siihen, että oksentelen koko loppupäivän, ja yön. Ja makoilen sängyssä pimeässä, eikä mikään pysy sisällä. Edes neste. Seuraavana aamuna, olo on heti hieman parempi. Ei oksetuta, tai tunnu palaa kurkussa, ja nestekkin pysyy aika hyvin sisällä. Pää on yleensä vieläkin hieman kipeä, mutta seuraavana päivänä sekin loppuu.

      Noh, sittenhän minä päätin että nyt koitan saada selville mikä minua vaivaa, ja kolmen kuukauden (ellei enemmänki, jopa puoli vuotta..?) jälkeen sain tietää että minulla on vatsamigreeni, ja sain siihen migreenilääkkeet. Ja ONNEKSI ei ole enään ollut yli puoleen vuoteen vatsamigreeniä! :)

    • Kokonaisuus ratkaise

      Levottomien jalkojen oireet johtuvat vatsamigreenistä. Kun minulla tavallinen migreeni loppui, jalat alkoivat kiusata ja valvottaa öisin. Menin hermoratahierojalle, hän osasi ne parantaa. 2 tuntia hierottiin eri kanavia aluksi kerran joka viikko, sitten harvemmin. Sain avun. Uskomaton olo!

      Tärkeää on jättää vaaleat pullat ja leivät ja makeat pois, ne pahentavat ihmisen oloa kokonaisvaltaisesti. Kunpa vanhemmat ymmärtäisivät tämän, lapset olisivat terveempiä aikuisinakin.

    • Anonyymi

      Linkkejä vitamiineista ja migreenistä, en tiä toimiiko vatsamigreeniin.

      https://www.psmuisti.fi/uutiset.html?a200=75

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yksi-vitamiini-voi-puolittaa-paansarkyjen-maaran/6485458#gs.f2iuqi

      https://www.pispalanwoima.info/40662
      "Markkinoilla on valtava määrä erilaisia vitamiinivalmisteita, hinnaltaan ja laadultaan kovinkin erilaisia. Monissa vitamiinivalmisteissa on kuitenkin se ongelma, että niiden vitamiinipitoisuudet ovat yksinkertaisesti aivan liian pieniä jos kyseessä on esim. huippu-urheilija, kolmivuorotyöläinen, kova tupakoitsija tai raskaan fyysisen työn tekijä, niin silloin kyseinen vitamiiniannos ei yleensä riitä antamaan riittävää antioksidanttisuojaa, eikä muutenkaan riittävää tärkeimpien vitamiinien saantia."

      https://tieku.fi/laaketiede/migreeni-johtuu-vitamiinien-puutteesta

      http://ruohikolla.blogspot.com/2008/12/apua-migreeniin.html

    • Anonyymi

      Univelkaisena eli lepoa liian vähän ja jos siinä on silloin myös fyysinen työ niin sen aikana tulee vatsamigreeni eli puolisen tuntia aika voimakas vatsakipu, selkää polttelee kun vatsa kramppaa, yökötys ja oksettaa, aina ripuli, auroja näin joskus ja voimakas valonarkuus. Olen ihan pimeässä aluksi puolisen tuntia eli vaikka vessassa tai peitän silmät liinalla ja kun ei enää olo oksettava olo niin siirryn hämärään valoon, eli valoissa on varjostimet. Nopasti pimeään auttaa mulla. Ja lepo sitten. Vatsamigreeni Muistuttaa äkillisiä vatsatauteja. Lukekaa netistä lisää. Voi olla muitakin oireita, kun hermostohäiriö on vatsamigreenissä koska sama hermosto on sisäelimissä . Hermoston toimintahäiriö voi olla esim joko liian hidasta eli ummetus tai aktiivinen kuten tiheä virtsa, sydämen tykytys vaikka minulla se oli uniapnean oire! Uniapneakin on jo kansantauti. Se kannattaa kaikkien testata. Ostakaa muutaman kympin tai viidenkympin suu muovi uniapnea purentakisko. Saa apteekeista! Jo se auttaa jos teillä on uniapnea ja voitte mennä lisätestiin. Toinen vaihtoehto on saada eteisväriinää kuten eräs muusikko ja sydänkohtaus sitten. Elimistö ja sydän ei maalaisjärjellä vain kestä jatkuvaa unettomuutta, tunnissa 20-50 heräämistä. Tsemppiä kaikille. Hoitakaa ajoissa uniapnea eli heti itsenne. Ja elämän lisäksi voimattomuus häviää kun nukkuu yöt. Rakkain ajatuksin eräs kanssakulkija netissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe