Olen lähettänyt työmarkkinatuki/peruspäivärahahakemukseen joo 28/040/11
ja nyt on 17/05/11. Kauanko ne kestä?? kun ei oo tullut mitään ja enkä oo rahaa??
työmarkkinatuki/peruspäivärahahakemus
9
535
Vastaukset
- Riippuu hakemuksesta
Jos oli ensimmäinen hakemus voi kestää pari kuukauttakin käsittely. Jos oli jatkohakemus ja ei muutoksia hakemukseen, on voinut kadotakin postissa jos postitettu. Paras kun tekee hakemuksen Kelan nettisivuilla sähköisesti.
- wikk3
Joo tää on ensinmmäinen hekemus ja on ihan turha sitten.
- elämä on laiffii
Ne odottaa hyväksyvää lausuntoa työkkäriltä, ja sun kannattaa soittaa työkkäriin ja ilmoittaa että olet hakenut päivärahaa/työmarkkinatukea. Sitten työkkäri ilmoittaa Kelalle että ei estettä maksamiselle, jos ei ole estettä. Kelasta ei mene tieto työkkäriin, vaan päinvastoin. Kela ei myöskään ilmoita hakijalle että tällainen lausunto tarvitaan, ne olettaa että hakija itse tietää. Lisäksi on erikseen lausunto päivärahalle ja työmarkkinatuelle. Ja kirjoitan nyt ihan omasta kokemuksesta. Muuta tietoa mulla ei ole. Itselläni hylättiin päivärahahakemus, ja sen päätöksen tekemiseen meni pari viikkoa, ja tällä hetkellä odotan työmarkkinatukea. Soitin tänään kelaan kun ihmettelin että missä työmarkkina viipyy, ja sanoivat että odottavat lausuntoa työkkäristä. Ja tämä selvisi vain soittamalla, itse eivät ottaneet Kelasta yhteyttä, vaan minun olisi pitänyt omatoimisesti ilmoittaa muutoksista työkkärille. Työmarkkinatukihakemuksen vein viime viikon maanantaina. Itse päätöksen tekemiseen ei ikinä mene kahta kuukautta.
- Kyllä saa odottaa
Kyllä minulla meni päätökseen viime vuonna 6 viikkoa. Soittelin ja soittelin ja aina sama vastaus, käsitellään kyllä aikanaan ja on vastaanotettu hakemus kyllä ettei sen puolesta ollut ongelmaa ja työkkärikin lähetti vajaassa 2 viikkossa työvoimapoliittisenlausuntonsa. Ruuhkan sattuessa eli juuri näihin aikoihin saa kyllä odotella. Ensi kuussa vasta se ruuhka alkaakin kun opiskelunsa päättäneet ryntää työkkäreihin.
- elämä on laiffii
Kyllä saa odottaa kirjoitti:
Kyllä minulla meni päätökseen viime vuonna 6 viikkoa. Soittelin ja soittelin ja aina sama vastaus, käsitellään kyllä aikanaan ja on vastaanotettu hakemus kyllä ettei sen puolesta ollut ongelmaa ja työkkärikin lähetti vajaassa 2 viikkossa työvoimapoliittisenlausuntonsa. Ruuhkan sattuessa eli juuri näihin aikoihin saa kyllä odotella. Ensi kuussa vasta se ruuhka alkaakin kun opiskelunsa päättäneet ryntää työkkäreihin.
No kyllä olet saanut odottaa. Itselläni on aina käsitelty parissa viikossa. Ja meikäläinen sai työvoimapoliittisen lausunnon parissa päivässä. Ilmeisesti paikkakuntakohtaista nuo käsittelyajat...
- Onko lausunto ok?
Oletko käynyt työkkärissä ja ottanut selvää, että sinulle on annettu työvoimapoliittinen lausunto sieltä? Ilman sitä et saa Kelasta mitään päivärahaa/työmarkkinatukea. Jos kaikki on ok, niin 2-4 viikon sisällä yleensä päätös tulee.
- wikk3
No kun menin töihin tai no siis työharjoiteluussa ne te-toimistosta sanoivat että 2viikkoa jälkeän täyttä sen hakemus nettista tai sitten kala toimistosta . ei ne sano mitään semmosta työkkäristä?? Ja hei viel kun lapsen pitää saada ruoka tai jotain sellaista . 100€/kk lapsilisä ei varmasti riittä.
- Soita Kelaan
Varmin tapa on soittaa Kelaan ja kysyä missä vaiheessa käsittely on. Sieltähän saattaa puuttua jotain selvityksiä ja kun Kela niistä tekee sinulle kyselyn postitse, menee siihen toista viikkoa. Puhelimessa kuulet heti onko kaikki ollut ok ja onko hakemusta vielä edes käsitelty.
- g'h'
Tosiaan lausunto pitää mennä työkkäristä Kelaan ennen kuin asia otetaan käsittelyyn. Mullakin alkoi työmarkkinatuki rullaan huhtikuussa, ekaan hakemukseen tuli päätös viikossa. Virkailija veikkas 2-4 viikkoa, joten kerrankin positiivinen yllätys Kelan osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559