Laitamme siirtonurmen pienehkölle pihallemme, paljonko aikaa varattava pohjatöineen kaikkineen. Alla vanha huono nurmi. Paljonko maksaa jos palkkaa firman laittamaan?
vinkkejä
3
1375
Vastaukset
- kivi
eli samalla tavalla kuin perustaisi uuden nurmikon. Hinnaltaan siirtonurmi tulee paljon kalliimmaksi kuin siemenestä kylvettävä nurmi. Siirtonurmi maksoi kotiin tuotuna joitakin vuosia sitten noin 1500mk (vajaa 40m2)sekä lisäksi maanparannukset ym kulut (1500mk lisää). Rahaa paloi, mutta maksaa vaivan, kun on heti valmis nurmikko ja hyvälaatuinenkin vielä (ei rikkaruohoja). Meillä ainakin siirtonurmi on menestynyt ja kasvanut hyvin, eikä talvituhoja ole esiintynyt.
- Juliet
Meille tuli siirtonurmi uuteen taloon, ja olemme olleet tyytyväisiä. Nurmi tuli n. 40-50cm leveinä kaistaleina rulliksi käärittyinä. Pohjaksi reilusti multaa, jota jyrättiin vähän tiiviimmäksi (näin meille suositeltiin juurtumisen edistämiseksi) ja sitten vain nurmikonkaistaleita asentamaan. Asennus onnistui tällaisilta uusavuttomiltakin, sen kun vain pyöritteli rullat auki.
Varsinainen työ alkoi sen jälkeen, sillä nurtsia piti kastella 1 mielummin 2 kertaa päivässä ihan litisevän märäksi. Kastelun yhteydessä levitimme myyjän suositteleman määrän kalkkia (aika monta säkkiä..) pikkuhiljaa nurmikolle. 2 vk kuluttua nurtsi oli jo hienosti kasvamassa tasaisena ja tuuheana ja sitä joutui jo leikkaamaankin. 2 vk istutuksesta oli myös ensimmäinen lannoitus.
Saimme heti kättelyssä hienonnäköisen tuuhean nurmikon, tosin piti välttää turhaa tallomista ekan kk:n ajan (ei futismatseja lasten kanssa)
Niin, ja itse siirtonurmikon hinta oli siinä 3-4 euroa neliö.- uudisrakentaja
Moi!
Mekin ollaan mietitty siirtonurmea, kun piha on paritalokohteessamme aika pieni (rakennus kangasmetsän rinteessä) ja tavallisen nurmen hidas kasvu "vaivaa mieltä".
Ei vaan ollut tietoa siirtonurmen kustannuksesta!
Voisitko ystävällisesti vielä kertoa, kuinka suureen pihaan siirtonurmen istutitte, kuinka kauan istutustyö kesti ja paljonko oli kokonaiskustannukset, kunnes nurmi oli "leikkuu- ja käyttökunnossa" ?
Kiitos ja aurinkoista kesää! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569