Koira ei pure raksuja

ahmii myös

Mikä auttaa siihen? Sit jos raksuja ei kastele, ne ei liu'u mahalaukkuun ja kylkiluut on reilusti ulos päin, mutta mitään ei tapahdu. Olen laittanut jotain aina niiden sekaan just tuon vuoksi

15

6477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maha täyteen

Laita kuppiin vettä senverran että nappulat peittyy. Toiset koirat ahmii ruokansa, itse olen sitä mieltä että se johtuu jatkuvasta nälästä. Meillä ei tätä ahmimis ongelmaa ole koskaan ollut (sakemanni uros), pennusta saakka saanut tarpeeksi ruokaa, ei ole nälkää nähnyt ja komea koira on :)

• hhuhhuuu

Kaikkiin ruokiin ei saa laittaa nesteitä
      Ei johdu mistään jatkuvasta nälästä ahmiminen, toiset vaan on "ahneempia" kuin toiset. Itsellä toinen koira imuroi nappulat, toisella taas kestää ja kestää se syöminen kun pitää yksitellen purekisa nappulat.
      Kyllä ne nappulat menee mahaan asti ilman nesteitäkin.

• maha täyteen

Ok, mihin kuivamuoniin ei vettä saa lisätä??

• k

Lukee yleensä muonapussin kyljessä, saako vettä laittaa vai ei :) Esim royal canin breed ranskiksille suunnattuun ei lisätä vettä.

• maha täyteen

No just joo...pitihän se arvata...onhan noita "koiria" ja koiria...

• ei ymmärrä...

Kaikkihan nuo koirat ilman turpaa ovat oikeita "suunnittelun" kukkasia. Eläinrääkkäystähän se on jos teetät tai otat pennun joka selkeästi kärsii jalostuksesta...joo meni offtopic mut kuitenkin...

• 4+13
        maha täyteen kirjoitti:

No just joo...pitihän se arvata...onhan noita "koiria" ja koiria...

WTF??? Joku sinulle vastaa ja alat vittuilemaan?
        No otan riskin ja silti vastaan sinulle myös.
        Myös tietyt eläinkääkäristä ostetut nappulat on niitä joihin ei lisätä nestettä

• Pen_tu

Tietääkö kukaan, mistä voi johtua, että koira ei pureskele raksuja, mutta ei myöskään ahmi niitä? Pureskelu loppui jossain vaiheessa, ennen siis pureskeli normaalisti. Luita, makupaloja ym. koira syö normaalisti ja joskus myös pureskelee raksuja. Ikenet eivät vaikuta kipeiltä: eivät arista kosketettaessa, eivät vuoda verta tms. Muutenkin koira käyttätyy normaalisti ja on oma itsensä.

• Aktivointia!!

Ahmivan koiran omistajat!!
      Kokeilkaa ruokkia koiranne heittämällä koiran ruoka-annos vaikkapa nurmikolle.
      Koira tekisi luonnossakin töitä ruokansa eteen ja käyttäisi nenäänsä apuna.
      Tämä olisi siis samalla aivojumppaa ja mukavaa puuhaa koiralle. :)

• kititktititi

Voi elämän kevät, miksi muka johonkin ranskiksen ruokaan ei saisi lisätä vettä?! Se että siellä pussin kyljessä lukee, että "tarjoillaan kuivana", ei tarkoita sitä etteikö nappulaa voisi halutessaan myös liottaa. Vai meinaatko että siitä tulee jotenkin myrkyllistä jos pistää vettä sekaan? onko siinä muka joku ero jos koira syö nappulat kuivana ja hörppäsee vettä perään kuin, että söisi sen veden ja nappulan samasta kupista? järki hoi...........

• 5+1

Jos on niin vaikea asia ymmärtää, että joitakin ruokia ei lioteta (esim. tietyt eläinlääkäristä ostettavat RC:n erikoisruoat), niin ole hyvä ja soita eläinlääkäriin ja kysy syytä, jos vaikka sitten uskot.
        Siinä sattuu olemaan ero, että syö ne kuivana ja vedet vasta perään, kuin että liottaa ne.

• kititktitit

Kerrotko mulle sen nappulan mitä _ei saa_ liottaa/turvottaa ja miksi ei saa kun näytät tietävän? En löytänyt nuista royalin eläinlääkäreillä myytävistä ruokalaaduista mistään mainintaa, ettei nappulaa saisi liottaa. Toki hampaidenhyvinvointiin tarkoitetut nappulat on suotavaa syödä kuivana, mutta edelleenkään ei varmaan mun koira siihen kuolis jos nuokin nappulat turvottaisin?

• 20+15

Kukaan muu täällä ei ole puhunut koiran kuolemisesta kuin sinä. Olet siis sitä mieltä että kunhan koira ei kuole niin voit tehdä aivan kuten sinua sattuu huvittamaan, viis ohjeistuksista?
        Olen varmaan sitten ostanut eläinlääkäristä jotain piraatti RC:n Skin supportia kun pussin kyljessä lukee että annetaan kuivana ja kun ostin sitä ensimmäisen kerran niin hoitaja vielä erikseen mainitsi että ei lioteta. Muistaakseni allergia-ruoassa sama ohje.
        Edelleen, soita sinne eläinlääkäriin ja kysy syytä, niin saatat sinäkin uskoa että tuommoisia ohjeistuksia on, tuskin uskot vaikka täällä sitä hoetaan, kun et ole tähänkään mennessä uskonut.

• ktitititi

Edelleenkään viestistäsi ei selvinnyt MIKSEI nappulaa saa liottaa? Kai sen hoitajalta kysyit kun tuollaisen ohjeen antoikin ja osaat minulle kertoa ihan ilman että mun tarttee eläinlääkärille soitta? Ohjeistuksia riittää, mutta niihin pitäisi aina pystyä antamaan myös perustelut.

Ja ei todellakaan ole ihan sama mitä koiralleen syöttää, mutta mun tajuntaan ei vaan uppoa miten VESI voi tehdä nappulasta koiralle sopimattoman ja miksi on niin ehdoton ei, ettei sitä saisi nappulan mukaan lisätä? Kaikissa Royalin ruuissa lukee, että tarjoillaan kuivana, mutta se ei edelleenkään tarkoita sitä että on PAKKO syöttää kuivana tai ettei ruokaa voisi halutessaa myös liottaa. Ihan tälleen RC:n edustajien kanssa useampaan otteeseen mm. tästä asiasta keskustelleena :)) Moni ruokkii koiransa myös niin, että pistää vettä kippoon, nappulat päälle ja samantien kuppi naaman eteen jolloinka nappulat eivät ehdi liota, mutta vesi nappulat menevät alas samalla kertaa. Onko tääkin ruokintamalli jotenkin väärä?

Suosittelen koirallesi barffausta ylihinnoitellun royalin vilja ja lisäainemössön sijaan,jos se kerran herkkä yksilö on. Ei ihme jos koirat nykypäivänä on herkkähipiäisiä, kun ruokinnasta tehdään sellaista tähtitiedettä, ettei edes VETTÄ saisi samaan aikaan nappulan kanssa tarjoilla.. Voi hyvää päivää.

• kitikitivinkuvinku

Keskustele vähän lisää RC:n edustajien kanssa, ehkä se joskus sinullekin selviää. On jo niin huvittavaa tuon sinun epäilysi ja epäuskosi. Luulisi noin kaikkitietävän saavan syyt itsekin selville. ;)
        Mitä se sinua noin stressaa millä, miten ja miksi koiraani ruokin.
        Ja ihan tiedoksesi, koira ei ennen vakavaa sairastumistaan ja siitä johtuen "herkkähipiäiseksi" muuttumistaan ennen sairastanut ikinä, ja söi, hui kauheeta, markettiruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2737
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      298
      2632
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      41
      2334
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1414
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1112
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      1080
    7. 57
      782
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      781
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      699
    10. 55
      682
    Aihe