5 lisäkiloa 15€ NYT 80€

ihmetellen.

Viime vuonna 5 lisäkiloa matkavaraan maksoi ennakkoon 15 euroa. Nyt sama määrä maksaa 80 euroa. oletteko huomanneet saman, ja missä syy?

15

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja.

tämä siis Tui Fly Nordicilla.

• Kivenpakkaajat

Kiviäkö te sinne laukkuihinne mätätte, kun tolkuttoman painavia laukkuja pakkaatte? Ei oo kilorajat olleet lähelläkään meidän poppoolla, että hyvin on riittäny. Tietty jos muuttaa pidemmäks aikaa, niin pitäähän sitä olla tavaraa kai enemmän mukana.

• Kivenpakkaajat

Syy on se että mitä enemmän koneessa on tavaraa, sen painavampi se on, ja sitä enemmän kuluu polttoainetta. Tietysti mulle kävis sekin, että painavat matkustajat maksais lipustaan enemmän kuin kevyet...

• 32 kg

Lähtekää kolmeksi viikoksi reissuun, niin laukkunne saa painaa 32 kg ;) (ainakin Finnmatkat/TUIfly)

• JT

Tuo ei pidä paikkaansa,viime keväänä 10 lisäkiloa maksoi 15€ per suunta Tuilla.2viikkoa sitten Tjäreborilla hinta oli aivan sama.

• JT

Tarkoitin ed. aloittajalle

• rodostrianta
        JT kirjoitti:

Tarkoitin ed. aloittajalle

Tuifly Nordic:n nettisivulla ylipainosta mainitaan että kentällä maksettuna Euroopan lennoilla maksu on 12 e/ kg (tekee 60 e/5 kg eikä se etukäteen maksettuna tätä kallimpi voi olla).
        Mulla on lähtöön jo niin lyhyt aika etten enää voi tarkistaa sinun lomasi-sivun kautta, mutta muistaakseni se oli edelleen ton 15 e suunta kun aikaisemmin keväällä katsoin.

• aloittaja.

Hei JT, toukokuussa 2010 maksoin 15 euroa viidestä kilosta ylipainoa (sis. meno-paluu) Tui Fly/Finnmatkat.

Ja nyt hinta TUI Fly/Finnmatkat 80 euroa/5kg - soittamalla varmistin asian ja pitää paikkansa.

• AK

Korjaus edelliseen viestiini, TUIfly sallii siis 30 kg eikä 32 kg, jos matka kestää yli kaksi viikkoa.

TUIflyn sivuilta:

" Matkan pituus yli kaksi viikkoa
      Jos matkasi pituus on kolme viikkoa, tai yli saat ottaa mukaan max. 30 kg matkatavaraa, sisältäen käsimatkatavaran max. 5 kg. "

" Internetin kautta voit helposti varata lisää matkatavarapainoa. Hinnat ovat meno-paluu hintoja ja ne ovat huomattavasti edullisemmat kuin lentokentällä maksettaessa.

Hinnat ovat yhteishintoja jotka sisältävät sekä meno- että paluumatkan.

Lähikohteet: (esim. Kreikka, Espanja)

5kg 80 e
      10 Kg 160 e
      15 Kg 240 e
      20 Kg 320 e

Kaukokohteet: (esim. Thaimaa, Meksiko)

5kg 100 e
      10 Kg 200 e
      15 Kg 300 e
      20 Kg 400 e "

On kyllä järkyttävän kallista, jos viidestä kilosta peritään tuo 80 € jo ETUKÄTEEN ostettuna! :O

• aloittaja.

Sain tänänä vastauksen meiliini, kyseessä oli sittenkin virhe ja myyntivirkailija oli antanut puhelimitse minulle väärää tietoa. Ihmettelen kyllä suuresti tällaista mokaa. Nettisivuilla tosiaan lukee 5kg = 80€.

• Ei reilua

Jopa on sekavaa tietoa liikkeellä. Keväällä Helsingin kentällä virkailijat sanoivat, että ylimääräiset kilot kentältä ostettuna ovat 7€/kilo. Silloin ihmettelin sen halpuutta.

Minuakin on kummastuttanut tuo hurja hinnan nousu vuoden aikana. Pistäisivät lomien hintoihin parikymppiä lisää niin saisi ottaa sellaisen määrän tavataa mukaan kun haluaa.

Kiva jos jonkun "poppoolle" riitää pienempi määrä matkatavaraa, mutta minä ei viitsi viikkoa samoissa shortseissa ja t-paidassa kulkea. Lisäksi urheiluvaatteet ja - kengät täytyy saada myös mukaan.

• Kevyesti reissuun

Kyllä noihin normikiloihin saa viikon vaatteet ja kengät ihan mainiosti mahtumaan, eihän kesävaatteet ja muutama kenkäpari paljon paina! Kyllä siellä laukussa täytyy jotain muuta olla jos lisäkiloja tulee.

• Turhat tavarat

Minulla on nykyään viikon rantalomalla pelkkä koneeseen sisään sallittu laukku. Kun päälle laittaa kaikki "raskaat" vaatteet, niin muuta ei mukaan tarvitse kuin pari hamosta ja t-paitaa, sandaalit, vaihtoalusasut, uikkarit ja shortsit ja minicrip-pussissa matkakoot voidetta ja shampoota. Siinä se ja tilaakin vielä jää.

• jokainen tavallaan

"muuta ei mukaan tarvitse kuin pari hamosta ja t-paitaa"

= pyykkäät lomaviikon ahkerasti tai kuljet likaisissa vaatteissa. Ei kiitos!

Miksiköhän joillekkin tuo tuntuu olevan sankariteko? Jokainen tavallaan.

• Haukilahdesta

Olin kolme viikkoa sitten Rodoksella ja taas oli liikaa vaatteita mukana. Kaupungilla liikkuessa käytin capreja ja puseroa, rannalla olin bikineissä ja shortseissa. Matkahousut ja villatakki oli päällä illalla. Oli minulla hameita ja mekkokin mukana, mutta kertaakaan en niitä päälleni laittanut, enkä korkkareita. Illalla kun oli vähän vilakkaa, niin kaikki vain vetivät nuttua niskaan.

Ei kai sitä nyt joka päivä tarvitse housuja ja paitaa pesuun laittaa, jos niitä käyttää vain muutaman tunnin kerrallaan. En minä kotonakaan pese farkkuja joka käytön jälkeen. Eikä mieskään pesetä pukuaan edes kuukausittain, tuulettaa ja harjaa vain. Paidan kyllä vaihtaa joka toinen päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      136
      7177
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4971
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      67
      4336
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3483
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2291
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      301
      1773
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      23
      1545
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1485
    9. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1459
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1448
    Aihe