Sydänoireet

tiina23v

Eli mulla on ollut tässä pari kuukautta melkein joka päivä rintakipuja. Aika usein ovat erilaisia, ja kivun kohtaa on aika vaikea paikallistaa. Kipua on myös aika vaikea määritellä, onko se pistävää, puristavaa jne... Ennemminkin pitäisin sitä epämielyttävänä tunteena oikealla rintakehässä. Myös tuntuu, että vasen käsi puutuu usein. Lisäksi liikunnan jälkeen minulle tulee usein todella paha olo ja huimaa, sekä sykettä tunnusteltessa se tuntuu aika epäsäännölliseltä. Kärsin myös väsymyksestä aika usein. Yleensä se väsymys iskee, kun olen liikkunut vähän.

26

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina23v

      Anteeks vasemmalla rintakehässä tarkoitin.

    • pekke1

      Onko sulla muita oireita? esim rytmihäiriöitä? kuumetta? tjsp? korkeaa lepopulssia?

    • tiina23v

      Rytmihäiriöitäkin on ja välillä tuntuu "muljahtelua" Syke tuntuu vähän matalalta. Kuumetta tai muutakaan ei ole.

    • öpekke

      mites kun noi alko oliko mitää erikoista sitä ennen, flunssaa tjsp?

      En nyt uskois että sulla ton ikäsenä mitään rakenteellista sydänvikaa ois jos vielä liikuntaakin harrastat vaikka ei sitäkään voi tietysti poissulkee.

      Ennemin se voisi olla esim sydänlihastulehdus, joskin sitäkin hieman epäilen.

      Vaikeehan sitä on muuta kun arvailla mutta tuollaistakin voi aiheuttaa melkein mikä vaan, yks vaihtoehto tietysti niska hartiajumit, ja tietysti kun jotain oireita tulee ja siitä ahistuu niin saa kuviteltuakin joitain oireita ja pienetkin oireet joita ei normaalisti huomaisikaan alkavat tuntua isoilta.

      Ja nykylääketieteen mukaanhan psyykkiset ongelmat voi aiheuttaa ihan mitä tahansa jos ei muuta selitystä keksitä (tuo on kyllä ihan shaissee) mutta kyllä se tosiaan jonkun verran voi aiheuttaa mutta ei nuo sinun oireet oikeen sellaisilta vaikuta.

      Mutta kannattaa käydä lääkärillä kyllähän tuossa nyt joku tuntuisi pielessä olevan: ottaavat varmaan sydänfilmin ainakin.

      Ainiin ja yksi mikä tuli mieleen on kilpirauhasen häiriöt, lääkäriltä tosiaan kannattaa kysellä.

    • hunskityttö

      Oisko miehen puutetta toi tykytys ja paineen tunne rinnassa ja rinnoissa , mene baariin ja iske kunnon Hunksi itelles niin paineet helpottaa. Ihan oikeesti tää on niin , minullakin oli just samanlaisia oireita mutta kun pydystin hunksin baarista niin olo muttui piäksi aikaa normaaliksi , nyt taas on alkanut oireilla jten baarin kait sitä lääkettä on mentävä hakemaan, en ryyppää mutta se Hunksi lääke näkyy tepsivän

    • tiina23v

      Flunssaa tai kuumetta ei ole ollut moneen vuoteen. Olen ollut terve kuin pukki. Sehän tässä onkin, että en viime aikoina oikeen ole pystynyt harrastamaan liikuntaa, kun oireet tulee aina esiin. Aluks laitoin huonon kunnon piikkiin, mikä ei tosiaan huono ole, mutta enää en siihen usko. Se että nuo oireet johtuisivat psyykkisistä ongelmista, voisin aika varmasti sulkea pois. Stressiä tai muutakaan ei ole ollut pitkään aikaan. Asiat olivat olleet tosi hyvin jo kauan aikaa. Ainoa asia mikä aiheuttaa stressiä, on nuo oireet. Tänään kävin lääkärillä ensimmäistä kertaa ja teki lähetteen Holteriin. Sydänfilmi otettiin, mutta siinä ei näkynyt mitään, mutta samaan aikaan ei myöskään ollut mitään oireita.

    • Tulppien sulattelija

      Keuhkoembolian kokeneena tarjoan sitä kaikille tuollaiset oireet kuvaileville. Tosin sulla on ollut oireita jo pitkään, että en tiedä miten se siihen sopii. Mutta epäämääräinen ja vaikeasti paikallisetettava kipu rinnassa sekä huimaus sopisi. Samoin myös, että liikunnan jälkeen on paha olla. Ahdistaako sulla henkeä liikkuessa? Ja vielä, että onko e-pillerit käytössä? Ne lisää veritulpan riskiä. Otettiinko sulta lääkärissä käydessäsi verikokeita? Sellainen kuin FIDD määrittää veressä olevat tukokset, että sellainen ehkä kannattaisi ottaa... Tsemppiä sulle, toivottavasti syy ikäviin vaivoihin löytyy!

      P.S. Keuhkoembolia on yksi vaikeimmin löydettäviä sairauksia. Eli lääkäritkään eivät välttämättä sitä heti tajua.

    • pekke1

      Hmm no tuo on kyllä outoo, kun ei oo ollu edes mitään flunssia tai mitään muuta erikoista minkä jälkeen noi ois alkanu.
      Millä tavalla sulla alko noi?

      Noh mut hyvä jos oot lääkärissä käyny ja sait lähetteen holteriin (ihme kyllä että sait sen noin helposti) siitä näkee sit vuorokauden ajan että mitä siellä sydämmessä tapahtuu tosin jos ei varsinaisia rytmihäiriöitä ole paljon niin sekään ei asiaa hirveästi selvitä.
      Kannattaa yrittää päästä sydämen ultraääni tutkimukseen jos mahdollista, siitä selviää aika pitkälti onko sydämmessä mitään rakenteellista vikaa.

      Ottiko lääkäri mitä muita kokeita, labroja tms?
      Kilpirauhaskokeet kannattaisi ehdottomasti ottaa, vika voisi hyvinkin olla siinä.

      Keuhkoembolia käsittääkseni olisi jo tuossa ajassa vienyt hengen eli tuskin se sitä on ellen aivan väärässä ole.

      Mutta tsemppiä nyt että selviäisi, ite kärsinyt nyt 6 kuukautta korkeasta sykkeestä, rytmihäiriöistä, kuumeesta, heikotuksesta, uupumuksesta, huimauksesta, lihas ja nivelsäryistä, rintakivuista jne jotka alkoi yhen vitun flunssan jälkeen ja mitään muuta vikaa ei ole löytynyt kuin mykoplasma infektio johon söin 2 viikkoa antibiootteja hyvin pienellä tuloksella. ja oireet jatkuu..

      • tiina23v

        Voimia sinullekkin! Eiköhän me elossa selvitä! :)


      • Anonyymi
        tiina23v kirjoitti:

        Voimia sinullekkin! Eiköhän me elossa selvitä! :)

        Ei elämästä selviä hengissä, eikä ainakaan palstoilla, voi säilyä hengissä, todisti läskinen.


    • tiina23v

      Verikokeet ottettin joo myös, mutta niissä ei mitään erikoista ollut. No eihän sitä Holteria vielä vahvistettu ole. Lääkäri teki vain lähetteen, mutta sanoi samalla, että se ei välttämättä mene läpi, koska olen niin nuori ja muuten hyvässä kunnossa. Jos ei mene läpi, niin kuulemma keksitään jotain muuta. Mulle se on ihan ehdotonta, että kaikki mahdolliset tutkimukset tehdään. Ei kai sitä loppuelämää jatkuvien kipujen kanssa jaksa elää. No mutta tuskin tässä heti kuolemassa on. Kai se henki olisi lähtenyt sitten jo, jos niin vakaa olisi. Se on kyllä käynyt ihan selväksi itselle, että tämä normaalia elämää hankaloittaa, kun ei pysty enää harrastamaan raskaampaa liikuntaa. Kevyt kävely onneksi vielä menee.

    • illör7

      Onko taju meinannut mennä missään vaiheessa? Entä onko poikkeavaa hengenahdistusta?

      Eteisperäiset rytmihäiriöt käynnistyvät monesti liikunnan yhteydessä. Lisäksi huonovointisuus ja huimaus ovat tyyppioireita. Semmoinen pitäisi tosin ensin saada todettua esimerkiksi holterilla, joka ei tietenkään näe rytmihäiriötä, jos oireita ei ollut. Et ilmeisesti harrastanut liikuntaa holternauhoituksen aikana? Tällaisten selvittely on yleensä pitkä urakka ja ei kannata lannistua sen suhteen.

    • pekke1

      Niijoo se on tietty kiinni vielä siitä lähetteen vastaanottavasta lekurista.
      No jos et heti saa ni ravaat siellä tarpeeks ja sanot että häirihtee elämää ihan perkeleesti kyllä ne varmaa sen tekee.

      Ja sama fiilis kyllä, ei nappais loppuelämää tällästä paskaakaan kestää, mä en pahempina aikoina pysty edes kävelee yhen kerroksen portaita kun heikottaa niin helvetisti ja sydän takoo.
      Mutta mulla nyt on se ero että mulle on tehty paljon enemmän tutkimuksia joissa ei ole juuri löytynyt mitään niin nyt mut on jätetty aika tyhjänpäälle, kannattaa varautua siihen että jos mitään ei löydy ni sutkin dumbataan.

      Mulla tosiaan tehty ekg, sydämen ultraääni, holter, thoraxkuvat, verikokeita ja ainut mikä löytyi oli mykoplasma bakteeri ja kun oireet ei 2 viikon antibiootilla hävinnyt niin sekin "unohdettiin".

      Eli meikäläinen on sillee aika hyvin dumbattu tuolta terveydenhuollosta ja parannusta ei näy ni tässä sitten vissiin saa tästä paskasta kärsiä ties miten pitkään, toivottavasti ne sulta löytää syyn.

    • Pallolaajennettu

      Kokemukseni on, että sydänvaivoissa on erittäin vaikea päästä sellaisiin tutkimuksiin, joissa asia selvitettäisiin luotettavasti. Olen kärsinyt rasituskivuista kauan ja aina on vain todettu, että mitään poikkeavaa ei ole. Raistuskokeitakin on tehty ainakin kolme.

      Nyt talvella onneksi pääsin sellaiselle lääkärille, joka määräsi minut sepelvaltimoiden varjoainekuvaukseen, vaikka rasituskokeessa ei ollut poikkeavaa. Kävin tutkimuksessa tällä viikolla ja sepelvaltimossa todettiin tukkeuma, joka heti avattiin pallolaajennuksella. Toimenpidet oli helppo ja kivuton.

      En koskaan saa tietää, kuinka kauan tämä tukos on ollut. Samanlaisia kokemuksia on myös lähipiirissäni.

      Kysyjä on minua 40 v. nuorempi, joten hänen tilanteensa on toinen. Halusin vain kertoa, kuinka vaikeaa oikean diagnosin tekeminen on.

    • tiina23v

      Tajua ei ole mennyt, mutta tuntuu välillä lähellä olevan. Kohtauksen tullessa on pakko mennä makaamaan ja odottaa, että pahin menee. Noi huimaus/heikotus kohtauksen on yleensä semmosia, että pahin kestää 5min ja huonoa oloa sen jälkeen kokopäivän.
      Sitä oon paljon kuullut, että tosi vaikee päästä tutkimuksiin ja jos pääsee, niin aikaa siihen menee ihan tuhottomasti. Muutenkin tuntui siltä, että lääkäri ei ottanut mua hirveen tosissaan, koska olen niin nuori. Rikas jos olisin, niin kaikki testit kävisin teettämässä yksityisellä nopeasti.
      Ymmärän pekke1 sun turhautumisen. Itse en oikeen tiedä, mitä toivoa. Toivoisiko, että vikaa löytyy ja saisi ainakin mielenrauhan, vai toivoako ettei mitään löydy, mutta oireet jatkuu... Vaikee kysymys ja oon sitä aika paljonkin pohtinut. Mitä oon ihmisten tarinoita lukenut, niin ehkä se kääntyy kummiskin sen tiedon voittoon, vaikka se saattakin lisätä sitä kuuluisaa tuskaa...En voi tehdä muuta, kun toivottaa sulle jaksamista. Toivottavasti menee ohi vielä joskus, tai joku syy löydetään ja parannetaan.
      Aika "hauskaa" että vuosikaudet sulle sanotaan olevasi täysin terve ja sitten yksi tutkimus selvittää asian ja heti leikkauspöydälle. Eikö olisi ollut helpompaa, jos tuokin varjoainekuvaus olisi tehty silloin heti, kun hakeuduit lääkärille ja sinut olisi hoidettu samantien, eikä olisi vuosikausia tarvinnut kärsiä. Tämä viimeinen kohdistettu pallolaajennetulle.

      • sivullinen...

        Tämä on kohdistettu 23v:lle:
        Pallolaajennus voidaan tehdä kuten "Pallolaajennettu" kertoi, että oli ollut sepelvaltimoiden varjoainetutkimuksessa, niin siinä samalla jos havaitaan tarve pallolaajennukseen, se tehdään. Hämmästelin vain niin kätevää tapaa tehdä se tarpeen vaatiessa - ei voi leikkauspöydäksi sanoa.

        Olin itse samassa tutkimuksessa reilu viikko sitten, en sepelvaltimoiden vuoksi vaan muun asian, siinä samalla vain sain tuon sepelv.tutkimuksenkin. Sillä osalla kaikki oli kunnossa.


    • pekke1

      No se on kyllä vaikeeta tosiaan päästä tutkimuksiin ja sekin on niin tuttua että lääkärit ei ota tosissaan, ainakaan jos joudut siellä ramppaamaan ilman että mitään kovin kummoista löytyy.

      Mä ainakin sinuna toivoisin et jotain löytyy, kyllä voin kertoo että tää on paljon tuskasempaa kun ei tiedä yhtään mikä on ja miten vaarallista on ja miten tästä paranee, mieluusti ottaisiin jonkun diagnoosin, niin saisi ainakin tietää voiko tästä parantua ja mahdollisesti myös hoitoa.
      Nyt tässä ollaan ihan oman onnen nojassa, ilman tietoa parantumisesta.

      Mutta kiitos kiitos ja jaksamista ja paranemista myös sulle.
      Ja jos jaksat ja haluut ni laita tänne infoo jos selvii jotain uutta tai tulee jotai uusia oireita jne ihan mielenkiinnolla kuulisin jos jotain selvii jne.

      Nii ja munkin mielestä tyhmää tuo kun ei raaskita tehdä kunnon tutkimuksia, luullaan että säästetään rahaa, mutta kalliimaksi tulee kun sitten potilas joutuu jatkuvasti ravaamaan lääkärissä ja mahdollisesti ajan kuluessa pahentunut sairaus voi vaatia sitten paljon erikoisempia ja kalliimpia toimenpiteitä.
      Ja sitten vielä se potilaan näkökulmasta, ei kovin reilua ole.

      • embolikko

        ei sse embolia heti vie henkeä
        kyllä nuo oireenne tosilähellä on
        jos haluatte lukea oman kokemukseni,niin katsokaa
        otsikosta massiivinen keuhkoembolia minun tarinani
        nimimerkki embolikko


    • Pallolaajennettu

      Varsinkaan nuoren ihmisen sydänvaivoja ei välttämättä oteta vakavasti. Tiedän tapauksen, että nuori henkilö valitti terveyskeskuslääkärille sydänvaivoja. Lääkäri totesi, ettei tuon ikäisellä voi olla muuta kuin sydänsuruja. En muista tarkkaan, miten tapaus jatkui, mutta joka tapauksessa henkilö jouduttiin viemään kiireellisesti yliopistosairaalaan hoidettavaksi hyvin pian tämän tapauksen jälkeen. Kannattaa olla sitkeä ja vaatia tutkimuksia, jos vaivat jatkuvat. Tutkimuksiin ja hoitoon pääsy on lopulta potilaan omalla vastuulla. Kukaan muu ei siitä huolehdi.

    • illör7

      Lääkärin näkökulmasta kyse ei ole siitä ettei oteta vakavasti, vaan vaikka lisälyönnit ja SVT:t ovat joskus äärimmäisen ikäviä, ne myös monesti voivat olla ohimeneviä ja turhat hoidot voivat vaikeuttaa elämää jatkossa. Lääkärit ja potilaat kokevat hoidon ja hoittamatta jättämisen riskiarvion monesti eri tavoin Lisälyönnit ja SVT:t eivät myöskään ole yleensä varsinaisesti terveydelle vaarallisia tai lisää kuolleisuutta. Tässä tapauksessa ei hirveästi turhia tutkimuksia kannata mielestäni lähteä tekemään. Varjoainekuvaus kuuluu loppuvaiheen sepelvaltimotaudin diagnostiikkaan ja koska olet 23 vuotias nainen, se ei ole sinulla ongelmana. Ultraäänellä voi etsiä synnynnäisiä sydänvikoja, mutta semmoista tuskin löytyy. Jos koet, että asia vaivaa käy sitkeästi lääkärissä ja kerro asiallisesti ongelmasi ja että se vaikuttaa elämänlaatuusi. Pyydä jos pääsisit kardiologian polille tai käy yksityisellä kardiologialla.

      Sinun kohdallasi on aiheellista lähinnä erilaiset EKG:n pitkäaikaisrekisteröinnit, joilla rytmihäiriö saataisiin dokumentoitua. Monet potilaat pystyvät hoitamaan omaa rytmihäiriöitään laukaisemalla erilaisia sydämen rytmiä hiljentäviä refleksejä, kuten kova yskiminen tai naaman upottaminen kylmään veteen. Monia lääkkeitä, kuten beetasalpaajat ja kalsiumsalpaajat voi kokeilla, mutta koska olet urheilullinen en tiedä miten ne sitten sopivat elämäntyyliisi. Kun rytmihäiriö on saatu dokumentoitua, saattaa olla mahdollista viimeisenä keinona kokeilla polttaa rytmihäiriön lähtökohta ns. ablaatiotoimenpiteessä.

      ps ei ole embolia

    • Pallolaajennettu

      Edellinen nimimerkki illör7 on asiantuntija. Minä kerroin vain oman kokemukseni ja sen tositapauksen, jonka olen kuullut. Tiina23v:n tilanteeseen en todellakaan pysty ottamaan kantaa.

      Tämä väärinkäsitysten välttämiseksi.

    • 324fres

      Ainakin yskiminen on todettu huuhateoriaksi, eikä sillä pysty millään tapaa vaikuttamaan sydämen toimintaan. Naaman upottaminen kylmään veteen kuulostaa myös aika.....

    • tiina23v

      Joo niinhän siinä kävi, että vikaa löytyi. Rasituskokeessa löytyi rytmihäiriö, joka kuulemma selittää kivut ja muutkin oireet. Eli ongelma on se, että sykkeen noustessa syke tipahtaa äkisti 20-30pykälää ja sitten taas nousee ja tätä jatkuu koko urheilusuorituksen ajan. En kyllä ymmärrä miten se selittää rintakivun lepotilassa, vai onko ne kivut sitten enemmänkin lihasjännitystä jne... Joka tapauksessa lääkäri ei osannut kertoa, kuinka vakavaa tämä on. Sydän on myös ultrattu ja Holter tehty. Holterista kävi ilmi myös tuo sama rytmihäiriö. Ultrassa ei löytynyt mitään. Lisätestejä on tulossa ja jossain vaiheessa varmaan pääsee rytmihäiriökardiologille.

    • spekk

      Täällä yksi joka kirjoitteli aiemmin tähän ketjuun jollain epämääräisillä nimimerkeillä.
      Hienoa että kävit tänne kirjoittamassa vielä kun jotain selvisi siitä voi olla apua toisille.
      Aika outo kyllä tuo sinun rytmihäiriö en ole tuollaisesta kuullutkaan., lääkärikään ei varmaan oikein osannut sanoa mikä on kyseessä?
      Noh toisaalta hyvä juttu että löytyi edes jotain niin on syy oireille ja mahdollisesti asialle on jotain tehtävissä. (toisaalta tietysti ikävää kun löytyy etenkin jos se on jotain vakavaa)
      Mutta minullakun ei oikein mitään ole löytynyt ainakaan toistaiseksi lukuunottamatta mykoplasma infektiota niin toivoisin tälle kyllä löytyvän jonkun syyn jota sitten ehkä voisi hoitaa tai ainakin tietäisi mikä on kyseessä.
      Sanoiko lääkäri mitään kyseisen häiriön vakavuudesta?
      Jos vaan jaksat/haluat kirjoittele ihmeessä mitä selviää ja miten etenee nuo sinun tutkimukset.
      Ja toivotaan että tuo häiriö on hoidettavissa :)

      • tiina23v

        Kardiologi ei tosiaankaan osannut sanoa kyseisen häiriön vakavavuudesta, koska kyseessä on ilmeisesti aika harvinainen löydös. Rytmihäiriökardiologin pitäisi osata kertoa paremmin, sitten kun semmoiselle joskus pääsee. Kardiologi määräsi sairauslomaa töistä siihen saakka, kunnes asia selviää. Teen työkseni fyysistä työtä.
        Netistä olen yrittänyt löytää vastaavaasta tapauksesta tietoa, mutta ainakaan Suomen kielisiltä sivuilta ei meinaa mitään löytyä. Ehkä olen huono etsimään. Englannin kielellä löysin jotain ja niiden perusteella voisi olettaa, että kyseistä häiriötä hoidetaan tahdistimella. Lisäksi löysin siihen viittavaa tietoa, että yli 20 lyönnin tiputus voi olla jo vaarallinen ja se pitää hoitaa...


      • Hidas toiminen rata?
        tiina23v kirjoitti:

        Kardiologi ei tosiaankaan osannut sanoa kyseisen häiriön vakavavuudesta, koska kyseessä on ilmeisesti aika harvinainen löydös. Rytmihäiriökardiologin pitäisi osata kertoa paremmin, sitten kun semmoiselle joskus pääsee. Kardiologi määräsi sairauslomaa töistä siihen saakka, kunnes asia selviää. Teen työkseni fyysistä työtä.
        Netistä olen yrittänyt löytää vastaavaasta tapauksesta tietoa, mutta ainakaan Suomen kielisiltä sivuilta ei meinaa mitään löytyä. Ehkä olen huono etsimään. Englannin kielellä löysin jotain ja niiden perusteella voisi olettaa, että kyseistä häiriötä hoidetaan tahdistimella. Lisäksi löysin siihen viittavaa tietoa, että yli 20 lyönnin tiputus voi olla jo vaarallinen ja se pitää hoitaa...

        Minusta toi on ihan tavallinen rytmihäiriö, etenkin vanhemmilla ihmisillä sinussolmukkeen tai av solmukkeen heikko toiminta/hidas toiminen rata aiheutaa juuri tollaista sykkeen äkillistä tippumista etenkin rasituksessa.
        Itse kävin juuri rytmihäiriökardiologilla/elektrofysiologisessa tutkimuksessa, Rytmieni takia, minulla myös 2-asteen AV katkos, Tutkimuksessa todettiin että joku rata on hidas toiminen, mutta täysin kunnossa, johtaa "kuormitettuna" normaalisti.
        Rytmikardiologi sanoi minulle että sittenkun sinulla poika koittaa tahdistimen aika, niin sen huomaat siitä että pienessäkin rasituksessa sykkeesi ei nouse, tai jos nousee niin se tippuu 20-30pykälää äkisti alemmaksi, Ja taas voi poukkoilla edes taas.
        Todettiin vaan että terve sydän, ei estettä elämälle vaikka taustalla runsasta kammiolisälyöntisyyttä eri muodoissa/takykardiana välinä eteis extraa ja sinustakykardiaa. Lääkärit olivat vaan eniten huolissaan Av-katkoksesta, joka ei minua kiinnostanut yhtään kun sen kanssa elänyt toteamisesta ongelmitta jo 20-vuotta. Nyt ikää 29-vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe