Porokoira-saksanpaimenkoira risteytys

Sam-crow

Onko kellään tuollaista sekoitusta?
Minkä näköisiä ja luontoisia koiria ovat kun vanhemmat on niin erillaisia vieteiltään ja rakenteeltaan sekä kooltaan?

Viime kesänä noita oli myynnissä kahden pentueen verran ja olisi kiinnostanut kovasti ottaa. kumpikin rotu on suosikkini.

7

1602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten lieneekin

Eiköhän noita ole enempi kuin tarpeeksi jos se mitä väitetään on totta. Nimittäin se, että sakuja olisi ollut tietyt kantanartut. Jos se on totta, sitten on koko rotu saku-poro-risteytystä.Mene tiedä. Porot eivät ainakaan ole kovin pk-henkisiä. Kyllä ne on enempi ihan suomalaisia pystykorvia henkeen ja vereen useimmiten, eikä mitään nöyriä ja kuuliaisia palvelusalttiita, vaan itse miettivät onko juttu mielekäs. Jos ei, ne haistattavat vaan todeten koko ruumiin elekielellä "tee itse jos se on sinusta kivaa muka".

Hmm.. mene tiedä. En minä vain osaa sanoa mikä on totuus.

• geenimutaatio

Minä olen kuullut jo useista sellaisiat risteytyksistä ja tunnenkin pari aivan kaveripiirini henkilöiltä. Kyllä ne ovat geenimutaation tarkkoja muokkauksia, eli kaikin puolin sakun ja porokoiran sekoituksia.

• Sam-crow

Olisko kuvia kellään? Yhden olen nyt nähnyt ja ei tuo mikään kamalan kaunis ole.

• pp

mulla on 10kk narttu, jossa on sakemannia ja porokoiraa. on aivan porokoiran näköinen ja kokoinen. luonteeltaan kiltti, ihmisrakas, tottelevainen ja rauhallinen eikä hauku juurikaan. suosittelen lämpimästi!

• L

Kaverille tuli vain yksi ja se myytiin porotöihin. Sori ...

• koiruus

Itselläni on lapinkoira- porokoira/sakemanni risteytys. Vasta 10kk tyttö. Etsin juuri tämän tyyppistä sekoitusta harrastuskaveriksi ja löysin vastuuntuntoiselta "kasvattajalta" pentueen netti ilmoituksesta. Olivat todella kysyttyjä ja lähtivät ympäri suomea.

Tämä on ollut pentuna ihan hyper aktiivinen tapaus, mutta rauhoittunut jo paljon. Todella paljon perinyt saksanpaimenen näköä ja luonnetta. Minun silmääni kaunis koira; kuin siro ja pentumainen kääpiöversio saksanpaimenesta. Luonteeltaan omaperäinen, sosiaalinen kaikkien kaveri, epäluuloinen uusille/oudoille asioille, nopea oppimaan uutta, häseltäjä joka muistaa käskyt enintään minuutin ja kokeilee onneaan uudestaan heti silmän vältettyä. Oikea kauhukakara vieraalle, joka ei kiellä ollenkaan/uskottavasti.

Eli mahtava koira ihmiselle joka jaksaa perus kouluttaa pitkäjänteisesti ja harkitusti sekä on aktiivinen ja kiinnostunut harrastamaan. Ilman suunniteltua koulutusta, rajoja ja johtajuutta tämä olisi varmasti jo hirveä remmirähjä ja mitä kaikkea lie olisi keksinyt.

• koiruus

niin ja ääntä käyttää turhautuessaan/ kiihtyessään paljon. Mutta vain tietyissä harvoissa tilanteissa ja tätä on ollut helppo kitkeä pois. Esim hyvän kaverin luo ei mennä ennen kuin on pahin kiihtymys ohi ja huuto loppunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      187
      9560
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      30
      4331
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      100
      3877
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      95
      3779
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      198
      3237
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      18
      2795
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      122
      1327
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      63
      1250
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1124
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1121
    Aihe