Aurinkovarjo terassille

Varjoon suojaan

Kannattaako hankkia ns. sivuvarjoa avonaiselle terassille? Se olisi ainoa vaihtoehto, koska emme haluaisi kiinteää katosta. Myöskään markiisia ei voi laittaa. Kalusteet eivät salli tavallista keskisalkovarjoa, sillä lasipöydässä ei ole reikää keskellä eikä kalusteita muutenkaan haluttaisi vaihtaa.

Varjot tuntuvat kovin heppoisilta, miten ne kestävät tuulta? Ja kuinka paljon pitäisi jalan painaa, jotta varjo pysyisi avattuna pystyssä?

Senverran testailtiin liikkeessä, että alkoi mietityttää sellaisen hankinta. Myyjäthän eivät osaa näihin vastata, ohjeessa kehoitetaan laittaa joko vettä tai hiekkaa säiliöön. Entä jos varjon jalan kiinnittää terassin pohjaan, repeääkö terassi vai katkeaako varsi tuulessa? Siis normaalissa kesätuulessa, jolloin terassillakin vielä tarkenee.

4

8649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööp23

      Itseäkin on mietityttänyt tuollaisen varjon kestävyys kun tuli hankittua, aika usein tuulen riepotelessa on tullut mieleen että kuinkahan hyvin se tuulta sitten kestääkään. Auki kun on joutunut paljolti pitämään kun se varjostaa olohuonetta kerrostalossa vaikkei itse parvekkeella olisikaan. Ongelmaasi en valitettavasti osaa vastata, sillä tuo on tuollainen tavallinen keskisalko- eikä sivuvarjo.

    • Naapurikyttäääjä

      Naapurilla on sellainen tuulessa kyllä heiluu kuten muutkin. Fiksuna miehenä vetää sen kiinni useinmiten, eikä ole kuulemma ongelmia ollut.

      • Naapurikyttäääjä

        Niin voi pitää auki myös silloin kuin mutakin varjoja. Itse asiassa kestää jopa paremmin tuulta kun varjolla on enemmän "tilaa" heilua kuin sellaisella jossa se on kiinteästi kiinni keskitolpassa.


    • Terassivarjomyyjä

      Jos vain on tarpeeksi jykevä jalka/rivat ja myös tarpeeksi painoja niin kyllä se siellä pysyy pystyssä ja ei heilu ylimääräisiä liikkeitä.

      Varjon kuuluu hieman elää jottei se rasitu liikaa.
      Mitä suorempi varjo on kankaaltaan sitä vähemmän se ottaa tuuleen kiinni.
      Myös korotettu tuuliventtiili on erittäin hyvä olla tuulisilla paikoilla jotta tuuli pääsee menemään varjon läpi eikä jää pyörimään sen alle (sisään).
      Jos kangas on löysä niin silloin myös tuuli on erittäin paha varjolle.

      Purjeveneen kankaat ovat löysiä jolloin tuuli ottaa kankaan pintaan paremman kosketuksen ja voiman.

      Olemme itse testanneet varjojemme kestävän helposti yli 20 metriä sekunnissa tuulta!

      Tutustu tuotteisiimme osoitteessa.

      www.italfalo.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3440
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2790
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2594
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1962
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      154
      1596
    Aihe