Blue 1 on HUONO

0 points to KF

Blue 1 on HUONO lentoyhtiö.
Lapsellinen Anni-Helena yhtiö.

27

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blue1:llä lentävä

      ei ole! blue1 on hyvä lentoyhtiö!

      • MONESTI LENTÄNYT

        BLUE 1 YHTIÖLLÄ ON KAKSI TYYLIKÄSTÄ KONETTA YKSI LUMENVOLKOINEN AIR ATLANTICSEN LENTOKONE NELIMOOTTORINEN RJ100 JA YKSI RJ85 SINIVALKOINEN NELIMOOTTORINEN LENTOKONE.
        RJ100 JA RJ 85 JA TYYLI ETUMATKAA LENTÄEN.

        BLEU1 TYYLIN ETUMATKAA.

        A330-800 INSUSTREIN TYYLIN ETUMATKAA LENTÄEN OLET JO PERILLÄ.


    • *

      jep jep. yhtiö on lapsellinen ja kirjoittaja dorka

    • ei good airline

      kamalat lentokoneet niillä ainakin on ja ontuvaa touhua, sellaista wanna-be lentoyhtiöleikkiä

      • miten se noin

        Ei Blue1:lla tai muillakaan yhtiöillä ole yhtään itserakennettua kamalaa konetta, Blue1:n koneet kaikki hyväkuntoisia ja lähes uusia ja lisää tulossa. Finskillä taitaa olla niitä käytettynä hankittuja ja linttaan istuttuja.


      • vähän faktoja
        miten se noin kirjoitti:

        Ei Blue1:lla tai muillakaan yhtiöillä ole yhtään itserakennettua kamalaa konetta, Blue1:n koneet kaikki hyväkuntoisia ja lähes uusia ja lisää tulossa. Finskillä taitaa olla niitä käytettynä hankittuja ja linttaan istuttuja.

        Ainakin tuo finskin laajarunkokonelaivasto (Airbus A330- ja A340-koneet) ovat ihan maailmanlaajuisesti keski-iältään varmaan kaikkein uusimpia. Suuri osa koneista alle parin vuoden ikäisiä.

        Pienemmissä koneissa toki noita "vanhoja raatoja" finnairillakin kuten ne lomalentosardiinipurkki-B757:t. Niistä jo joutaisi aika jättävän tai edes sisustusremontti hieman väljemmillä penkeillä pitäisi tehdä.


      • vjbgj6j
        vähän faktoja kirjoitti:

        Ainakin tuo finskin laajarunkokonelaivasto (Airbus A330- ja A340-koneet) ovat ihan maailmanlaajuisesti keski-iältään varmaan kaikkein uusimpia. Suuri osa koneista alle parin vuoden ikäisiä.

        Pienemmissä koneissa toki noita "vanhoja raatoja" finnairillakin kuten ne lomalentosardiinipurkki-B757:t. Niistä jo joutaisi aika jättävän tai edes sisustusremontti hieman väljemmillä penkeillä pitäisi tehdä.

        340 koneet on suurin osa ostettu/liisattu käytettyinä.Esim pari uusinta ovat ex air france koneita ja valmistettu 90 luvulla.


    • Meksu2

      Kerrotko vielä mitkä koneet Blue1:llä ovat uusia?

      • ei ole vai

        uusia Boeing 717-200 koneita 7 kpl ja pari tulee lisää vielä tänä vuonna. Voi olla että kotimaan nakkikioskien välillä lentävät vanhoilla.


      • Käytetystä uusi?
        ei ole vai kirjoitti:

        uusia Boeing 717-200 koneita 7 kpl ja pari tulee lisää vielä tänä vuonna. Voi olla että kotimaan nakkikioskien välillä lentävät vanhoilla.

        Noi Boeing 717-koneet nyt ei tosiaan ole uusia koneita. Se, että käytetty kone maalataan Blue1:n väreihin ei nyt siitä ihan uutta tai edes uuden veroista vielä tee.

        Koko konemallin valmistuskin taisi loppua joskus vuonna 2006

        Tuo 717 on siis vanhan 70-luvun sotaratsu DC-9:n jatkokehitelmä suoraan alenevassa polvessa kuten myös tutut MD-83/-87/-90 jne konemallitkin

        Finnairhan näistä MD-83/-87 ym -koneistaan luopui myös jo muutama vuosi sitten.


      • Käytetystä uusi2
        Käytetystä uusi? kirjoitti:

        Noi Boeing 717-koneet nyt ei tosiaan ole uusia koneita. Se, että käytetty kone maalataan Blue1:n väreihin ei nyt siitä ihan uutta tai edes uuden veroista vielä tee.

        Koko konemallin valmistuskin taisi loppua joskus vuonna 2006

        Tuo 717 on siis vanhan 70-luvun sotaratsu DC-9:n jatkokehitelmä suoraan alenevassa polvessa kuten myös tutut MD-83/-87/-90 jne konemallitkin

        Finnairhan näistä MD-83/-87 ym -koneistaan luopui myös jo muutama vuosi sitten.

        Ja korjauksena edelliseen vielä, tuo DC-9 on itse asiassa 60-luvun kone, siitä ehditiin tehdä 60-luvulla jopa pari kehitysversiotakin, mm. DC-9-30.


    • 717 kuopattu jo

      heh, vai että uusia 717 -koneita. Oikea ammattilainen siellä selostaa.... BUAHAHAHHAAAA!

    • jätte kiva

      nythän ne sitten laittavat pillit pussiin useammalla reitillä.....se siitä pitkäjännitteisestä ja suunnitellusta toiminnasta.
      vaikuttaa hyvin paljon ruotsalaistyyppiseltä tominnalta.....tanskalaiset ja norjalaiset toimivat aivan eri tavalla.
      det var ju jätte kiva det,blue 1 ei koskaan tule yltämään samalle tasolle esim. finnairin ja norwegianin kanssa, se on nyt koettu ja todettu.

      • wrthwrth

        "nythän ne sitten laittavat pillit pussiin useammalla reitillä.....se siitä pitkäjännitteisestä ja suunnitellusta toiminnasta."
        Teikäläisen vetämä lentoyhtiö ei kauaa pyristelisi jos reitit täytyisi lentää vaikka tyhjinä. :D

        "tanskalaiset ja norjalaiset toimivat aivan eri tavalla."
        Hiljaseks vetää argumenttien taso...

        "ei koskaan tule yltämään samalle tasolle esim. finnairin kanssa"
        AAaaaahaha. Eikä tule koskaan yltämään samoihin hintoihin.


    • Tell me more!

      Voisitko tarkentaa miksi Blue1 on mielestäsi huono. Mihin vertaat?Kuinka paljon lennät muilla maailman lentoyhtiöillä? Vai oletko ehkä hakenut sinne töihin, mutta et päässyt? Etkö ehkä saanutkaan ikkunapaikkaa vaikka sinnulle oli niin luvattu? Loppuiko ehkä ruisleivät juuri kohdallasi ja koko matka meni näin ollen pieleen?

      • cancelled

        Eilen 24.6 lento Nizza - Helsinki, kun hieno juurimaalattu 717 sanoi työsopimuksensa irti. Sama kone 18.6 temppuili ja lento myöhästyi. Halvalla ei saa hyvää. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.


      • jätte kiva

        en ole koskaan hakenut sinne töihin,eikä ole aikomuksissa...nehän nyt potkivat ihmisiä pois.

        kerran lensin pariisiin ja kokemus oli huonommista huonoin.

        en syö ruisleipää.

        istuin ikkunapaikalla heidän ns. "business luokassa", heh heh hee mitä touhua.

        tylsää henkilökuntaa, lapselliset kuulutukset, ankeat lentokoneet,junttimaiset kellohame uniformut emännillä.

        olen lentänyt aika paljon jo 70-luvun alusta lähtien.

        matkaani ei pysty lentomatka pilaamaan,sillä se on minulle kuljetus A -> B.

        kerroin vain mielipiteeni blue 1 yhtiöstä, siihen on minulla ja muillakin oikeus.


      • Tell me no more!
        jätte kiva kirjoitti:

        en ole koskaan hakenut sinne töihin,eikä ole aikomuksissa...nehän nyt potkivat ihmisiä pois.

        kerran lensin pariisiin ja kokemus oli huonommista huonoin.

        en syö ruisleipää.

        istuin ikkunapaikalla heidän ns. "business luokassa", heh heh hee mitä touhua.

        tylsää henkilökuntaa, lapselliset kuulutukset, ankeat lentokoneet,junttimaiset kellohame uniformut emännillä.

        olen lentänyt aika paljon jo 70-luvun alusta lähtien.

        matkaani ei pysty lentomatka pilaamaan,sillä se on minulle kuljetus A -> B.

        kerroin vain mielipiteeni blue 1 yhtiöstä, siihen on minulla ja muillakin oikeus.

        Jos kerran lentomatka on sinulle kuljetus A:sta B:hen , miksi sitten valitat kuulutuksista, henk.kunnan uniformuista jne. Tylsää henkilökuntaa.. mistä tiedät?Etkö saanutkaan ruokaasi ja ilmaisia juomiasi? Olisiko heidän pitänyt viihdyttää sinua jotenkin lennon aikana?Ehkäpä oma käytöksesi ei antanut aihetta hurraa huutoihin astuttuasi koneeseen.Nyt kun tiedät millaista Blue1:llä lentäminen on, niin pysyt varmaan poissa.Ja henkilökuntakin hymyilee taas!


    • fuck face

      fuck you

    • Huomio vain

      En halua ottaa sen enempää kantaa lapselliseen väittelyynne, mutta haluan kuitenkin kommentoida erästä asiaa.

      Usein ihmisen sivistyksen huomaa keskustelun tasoa vielä paremmin hänen tavastaan kirjoittaa. Edes koulutus ei valitettavasti takaa sivistystä. Koulutetutkin ihmiset tekevät luvattoman paljon ja yksinkertaisia virheitä.

      Henkilö, joka kirjoittaa "jätte kiva" -nimimerkin tavoin, ei ainakaan minun kunnioitustani ansaitse, vaikkei hän sitä todennäköisesti kaipaakaan. Usein kuitenkin juuri nämä sivistymättömät "pikkupomot" täällä huutelevat nimimerkin takana, eivätkä esim. kerro kantaansa asioista oikeasti päättäville tahoille.

      Joka tapauksessa, jokainen saa lausua mielipiteensä ja vielä ihan omalla tavallaan. Eri asia on se, kuinka vakavasti se sitten otetaan.

      Hyvää kesää kaikille!

      • Hei nyt lennetään!

        Totta kai jokainen saa lausua mielipiteensä. Olisi kuitenkin kiva jos mielipide olisi asiallinen kun joku tietty yhtiö tai firma on kyseessä. Se, että jonkun mielestä henkilökunnan vaatetus ei miellytä, ei mielestäni vaikuta mitenkään esim. tässä tapauksessa lentomatkan kulkuun tai muuhun palveluun. Samoin voisi syyttää vaikkapa R-kioskia siitä, ettei tule loton jättipottia koska henkilö joka otti lottokupongin vastaan, oli tylsä ja virkapuku naurettava.En todellakaan kadehdi lentohenkilökuntaa näistä ystävällisistä matkustajista, joita he saavat lennättää päivittäin!


      • Huomioita huomioista

        Jokaiseen keskusteluun tulee väistämättä joku, joka haluaa kommentoida sitä, miten muut keskustelevat, puuttumatta itse asiaan lainkaan. Paitsi jos keskustelu saa kuolla luonnollisen kuoleman melko nuorena, ja Suomi24:ssähän useinkin aivan aivokuollut keskustelukin herätetään ihmeellisesti henkiin kuukausia, jopa vuosia sen jälkeen, kun se viimeksi oli osoittanut joitakin elonmerkkejä.

        Jos nyt välttämättä piti harrastaa keskustelua keskustelusta eikä asiasta, olisit voinut valita paremman kohteen kuin nimimerkin "jätte kiva". Hän kirjoittaa kyllä lapsenomaisesti, ehkä ihan tahallaan, jotta ei näyttäisi niin fiksulta kuin on. Mutta ala-astetasoisen kieliasun takana on kohtalaisen asiallisia huomioita, vaikkakin melko provosoivasti esitettyinä. Sinun kielenkäyttösi taas antaa vaikutelman pikkupomosta, joka yrittää kirjoittaa tosi vakavasti ja asiallisesti, kuin koulun ainekirjoituksessa.

        Mieleen jopa tulee, kehen oikeastaan viittaat virkkeellä "Usein kuitenkin juuri nämä sivistymättömät 'pikkupomot' täällä huutelevat nimimerkin takana, eivätkä esim. kerro kantaansa asioista oikeasti päättäville tahoille." Ei kai täällä yleensä kukaan tiedä kenenkään muun todellista asemaa tai sivistyneisyyttä kuin omansa.

        Jos nyt kuitenkin asiastakin jotain sanoisi, niin tekee mieli ihmetellä, miksi niin kirjoittajat täällä kuin Blue1:kin (ja sen emoyhtiö) ovat melkoisen hiljaa firman linjanmuutoksesta. Ilmeisesti koko "Euroopan" (= muu Eurooppa kuin Pohjoismaat) liikenne lopetetaan, ellei sitten ehkä vielä Brysseliä yritetä jatkaa. Tämä on ISO muutos ja tekee Blue1:sta aika puhtaasti SAS:n syöttöliikennettä hoitavan, hyvin paikallisen yhtiön.* Tavallaan siis palataan ajassa taaksepäin, mutta maailmassa, joka ei ole palannut samaan aikaan. Hyvin samoilla markkinoilla huseeraa nyt Norwegian, jolla on ilmeisesti paljon alhaisempi kustannusrakenne ja melko hyvä maine ja kova into voittaa markkinaosuuksia.

        *) Kotimaan reiteillä toki on itsenäistäkin arvoa, mutta eipä niistä mikään taida olla itsessään kannattava (Oulun-reitin kannattavuuden on kai viimeistään Norwegianin tulo ja tolkuttomat frekvenssit syöneet), vaan SAS haluaa niiden olevan olemassa sen takia, että se saa niiden kautta matkustajia.


    • muuuuuaaahhhhhhaaaah

      lässyn lässyn lässyn...mene nyt jo pitelemään sitä sun pissistä pikku pippeliä ja haistelemaan mutsis alkkareita sekä sukkiksia

    • Blue 1 sucks

      Olen myös sitä mieltä että Blue 1/ SAS on huono yhtiö. Sain aivan törkeää palvelua koneessa. Lennän useamman kerran vuodesssa ja olen lentänyt useilla eri yhtiöillä eikä moista ole vielä ikinä ennen ollut. Ryanairilläkin palvelu on parempaa kuin tuolla. Oli viimeinen kerta kun kyserisellä yhtiöllä lennän. Että terveisiä vaan kyseiselle yhtiölle. Ilmeisesti heillä on tarpeeksi asiakkaita kun palvelu on niin törkeää. No onneksi on muitakin vaihtoehtoja ja Blue 1:n hinnathan ei ole yleensä edes halpoja.

      • rtrthrtbhrth

        Ja pysykin poissa!

        "Että terveisiä vaan kyseiselle yhtiölle."
        Varmasti lukevat tätä palstaa :D


    • hyvä näin

      blue 1 antaa nyt monelle monoa, vähentää lentokoneita,karsii lentokohteita.....taitaa tulla takaisin ne air botnia ajat.

      • hgfdsoi

        Blue1 & SAS on yhtä paskaa molemmat. Konkkaan vaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      397
      1562
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1165
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      824
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      175
      721
    Aihe