4. danin opettaja sai selkäänsä

Luuseri...

Tuli tässä luettua suomalaisista kamppailijoista kirjaa ja siellä yksi taekwondo opettaja kertoi tilanteesta johon oli törmännyt kun oli kävellyt keskieuroopassa matkalla kilpailuista hotellille. Kaupunginosassa oli parittajia ja huoria. Parittaja pääsi liian lähelle ja alkoi kertomaan miten alueella on vaarallista liikkua kun täällä välillä ammutaan ulkomaalaisia. Tehostaakseen asiaa parittaja otti pistoolin taskusta.

Noh teakwondo harrastaja tietysti alkaa fantasioimaan kuinka taekwondo opettaja 4 dania(siis käytännössä jumala) hoitelee aseen pois kädestä aseen pois otto tekniikalla ja sen jälkeen ilmahyppy kiertopotkulla nukuttaa kaverin ja lähtee jatkamaan matkaa kuin mitään ei olisi käynyt.

Totuus on vähän surkeampi lukekaa se kirjasta itse.
Tero Laaksosen Suomalaiset kamppailulajien tekijät

Take opettaja kertoi että ensimmäinen reaktio oli että paska tulee housuihin ja jalat menee veltoksi. Hän yritti esittää että ei ymmärtänyt kun parittaja osoitti taskua ja puhui euroista. Parittaja teki silloin sen virheen että laittoi aseen taskuun ja take opettaja huomasi tilaisuutensa tulleet hän LÖI kerran ja juoksi pois. Take opettaja kirjoitti kirjassa että kelaili hotellille juostuaan hänen jalat tärisivät ja olivat hiton raskaat. Hän ei kuulemma pystynyt potkaisemaan kun jalat olivat velliä mutta juoksemaan pystyi. Lisäksi oli harjoitellut kymmenen vuotta potkuja mutta tuumi että ne eivät varmaan edes toimineet se sai kuulemma hänet mietteliääksi mutta tuumi että eivätpä nuo katupuolen jutut ole ikinä olleet hänen juttuja.

Siis miettikääpäs harrastajat sitä kymmenen vuotta treenaatte teakwondoa ja ette kumminkaan kykene käyttämään potkuja. Silleenkin voi sattua...

5

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dave Koppel

No onneksi Tero Laaksonen on Suuri Kamppailija. Kerran olin jopa samalla leirillä kuin hän. Otatti kuvat sensein kanssa ja lähti pois. Ainoa hiki taisi tulla kun punnersi rappuset ylös saliin.

Potkuja voi treenata vaikka 20 vuotta eikä niistä silti ole hyötyä jos se kaikki treenaaminen tapahtuu salilla hyvissä olosuhteissa. Treenejä voi vetää kuka vaan, opettamaan pystyy aika harva.

Onneksi tarinan kaveri oli treenannut edes siellä salilla, tavallisella hepulla olisi toisaan tullut housupyykkiä ja olisi vielä rahatkin mennyt pahempiin taskuihin.

• elämä on.

Ei kymmenen vuotta itsessään missään lajissa tarkoita etteikö jalat tutise jos joku aseella osoittaa. Sen sanoo järkikin, että on jätkällä päässä jo "vikaa" jos oikeasti ei PELOTA.

Kyllä on ihan ihmisen omalla vastuulla tuon tyyppisiin tilanteisiin harjoittelu, jos sitä haluaa (kuten ko. henkilö ei ilmeisesti halunnut).

• B

"Siis miettikääpäs harrastajat sitä kymmenen vuotta treenaatte teakwondoa ja ette kumminkaan kykene käyttämään potkuja. Silleenkin voi sattua..."

Entä sitten? Onko sellaista lajia muka olemassa, joka tekee kenestä tahansa pulliaisesta kymmenen vuoden harrastamisen jälkeen varmasti kykenevän käyttämään potkuja kuvaamassasi tilanteessa?

Vai tarkoititko kenties sitä, että taekwondon vyöarvot on täyttä pelleilyä? Siinä tapauksessa saatat yllättyä kuullessasi, ettei niiden ole tarkoituskaan kertoa, kuinka kova jätkä kukakin on kadulla. Vaikuttaa vahvasti siltä, että olet ymmärtänyt mustan vyön merkityksen ihan yleiselläkin tasolla väärin... Koita siis jatkossa ottaa selvää asioista ennen kuin tulet nettiin esittämään niistä vahvoja mielipiteitä.

• Soo doo

Eihän toi 4 dan selkäänsä saanut kun pääsi pakenemaan tilanteesta. Itsellä faktatuntumaa Tkd:n toimivuudesta, olen treenannut lajia 20 vuotta ja 2. dan musta vyö on uumilla, kilpaillut olen sm ja pm tasolla.
      Potkin korkella ja kovaa, mutta se ei toimi, jos vastassa osaava vastustaja, sain aika myllytyksen, kun lähdin vapaamuotiseen otteluun Hokuto ryu jujutsukaa vastaan, jolla on 1. dan lajissaan ja 10 vuoden kokemus.
      Minun korekat potkuni eivät osuneet ja aina olin maassa, pyyhkäistynä ja sen jälkeen lukko, taputin..
      Pantiin sitten hanskat käteen ja Houto mies löi minulat ilmat pihalle.
      Nöyrsäti myönnän, että Tkd on urheilulaji ja ei toimi osaavaa vastustajaa vastaan, itse mietin nyt Hokutoon lähtemistä, kun kadullakin pitäisi tarvittaessa pärjätä.

• McPuni

Täytyy kyllä onnitella siitä, että olet kahdessakymmenessä vuodessa oppinut taputtamaan. Moni treenaa koko elämänsä ja vähän päälle eikä opi muuta kuin trollaamisen jalon taidon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135