rippijuhlien

tarjoilu

Hei! Edessä olisi pian pojan rippijuhlat ja olenkin miettinyt tarjoilua, juhlat ovat kotona, ja vieraita tulossa n. 35 -40. haluaisin toisaalta tehdä ihan lämpöisen ruoan mutta kun ei siellä ole sitä kukaan lämmittämässä kun olemme kirkossa, niin se taitaa olla poissuljettu juttu. En ehkä ihan perinteistä voileipäkakkua ja makeaakaan vaan haluaisi. Onko ihan hölmö ajatus tehdä muutama erilainen salaatti, vähän ruokasempia, mutta kylmiä. esim. lohisalaatti, makaroonisalaatti, tietty ihan perus vihreä salaatti, patonkia , ehkä pasteijaa ja jotain sellaista ja sitten kahvin kanssa täytekakkua ja jotain muuta makeaa? Ottaisin mielellään vastaan ehdotuksia tarjoilusta,mitä voi tarjota kylmänä tai nopesti lämmitettynä. Voileipäkakkukin on kyllä toisaalta tosi hyvää.. vaikea päättää.

5

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku tyyppi

      Ihan hyvin voi tarjota erilaisia salaatteja patongin ja ruisleivän (ehkä myös jonkun leikkeleen) kanssa jne., ja sitten täytekakkua ja ehkä jotain keksiä tms kahvin kanssa.
      Jos haluaa tarjota lämpimän ruoan salaattien jne. sijaan, on esim. joku soppa ihan hyvä vaihtoehto. Se lämpiää yleensä kyllä ihan kohtalaisen nopesti, jos sen on tehnyt esim. edellisenä päivänä.

      Yksi juttu on hedelmäsalaatti - ei tietystikään pääruokana, mutta muutoin. Ainakin omissa rippijuhlissani "ajalla yks ja kaks" sitä meni ämpärillinen (!), vaikka porukkaa oli vain kolmisenkymmentä henkeä...

      Erilaiset ruoka-aineallergiat tulisi huomioida, mutta senhän varmaan tiesitkin ;)

    • naminamsnams

      Periaatteessa lämmin laatikko-tai sopparuoka onnistuu, jos teet ne etukäteen niin kuin edellisessä vastauksessa todettiin. Laatikkoruokahan pysyy miedolla lämmöllä uunissa aivan hyvänä ja senkus nostat sen vain pöytään. Yhtä lailla soppakattilakin pysyy uunissa lämpimänä, jos sellaista haluat.

      Jos vieraasi ovat kaukaa he taatusti antavat arvoa suolaiselle tarjoilulle. Konfirmaatiot ovat yleensä pitkiä ja väki alkaa vatsa kursien haaveilemaan kunnon ateriasta, joten pidä nyt ainakin tuhdit salaattisuunnitelmasi voimassa. Vaikuttavat ihan hyviltä.

      Mielestäni tarjoilu kannattaa pitää yksinkertaisena. Yleensä yksi oikein hyvä korvaa pari keskinkertaista. Jos sinulla on jokin kakkubravuuri pysy vain siinä.

      • alkuperäinen.

        kiitos vastauksista, tuli tuossa mieleeni että yksi kaverini on keittiössä töissä ja siellä on niitä lämpölaatikoita, voisin ehkä saada sellaisen lainaan, en mielelläni jätä uunia päälle kun kotona ei ole ketään, niin sellaisessahan ne pysyisiväåt varmaankin lämpöisenä, jonkin tunnin? Ajatuksena oli jokin kanakiusaus tai sitten ihan keitetyt perunat ja karjanlanpaisti. Ruoka-aineallergiat täytyy tietysti ottaa huomioon, kun laitan kutsukortit voisiko siinä pyytää ilmoittaa mahdollisista ruoka-aineallergioista? kaikki ovat meillä ennenkin käyneet ja tietääkseni heillä ei ole mitään, mutta varmuuden vuoksi?


      • joku tyyppi
        alkuperäinen. kirjoitti:

        kiitos vastauksista, tuli tuossa mieleeni että yksi kaverini on keittiössä töissä ja siellä on niitä lämpölaatikoita, voisin ehkä saada sellaisen lainaan, en mielelläni jätä uunia päälle kun kotona ei ole ketään, niin sellaisessahan ne pysyisiväåt varmaankin lämpöisenä, jonkin tunnin? Ajatuksena oli jokin kanakiusaus tai sitten ihan keitetyt perunat ja karjanlanpaisti. Ruoka-aineallergiat täytyy tietysti ottaa huomioon, kun laitan kutsukortit voisiko siinä pyytää ilmoittaa mahdollisista ruoka-aineallergioista? kaikki ovat meillä ennenkin käyneet ja tietääkseni heillä ei ole mitään, mutta varmuuden vuoksi?

        Tietystikin kannattaa / voi kysyä kortissa ruoka-aineallergioita samalla kun laittaa kutsuun vastauspyynnön ;) Itse en ole perehtynyt lämpölaatikoihin, vaikka olen kyllä nähnyt sellaisia, mutta luulen että se voisi olla yksi ratkaisu ruoan lämpimänä pysymiseen - tai sitten ottaa "joku" lämmittämään ruokia - ja täyttämään tiskikonetta, kuten joku kirjoittikin jo...


    • Miten selviät yksin?

      Aika moinen tiski tulee lämpimästä ruuasta, joten pyydä ainakin keittiöön apua! On tosi iso apu, jos joku huolehtii astiat koneeseen ja pitää huolen että pöydässä on koko ajan kaikkea tarpeellista. Muuten et ehdi itse seurustella vieraitten kanssa. Se sama "joku" voi lämmittää teille ruuat valmiiksi niin että saatte käydä valmiiseen pöytään kun tulette kirkosta, ja keittelee kahvit sillä aikaa kun syötte.

      Jos et saa apua keittiöön niin laita kylmät tarjottavat. Suolaista piirakkaa, karjalanpiirakoita ja munavoita jne. voi laittaa kahvipöytään eikä niistä tule tiskiä samalla lailla kuin lämpimästä ruuasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe