Lakkiaisissahan aina jaetaan kaiken maailman harrastuneisuuspalkintoja ja kristallimaljoja. Olen miettinyt, mistä hyvästä kristallimaljan esimerkiksi saa? Tai harrastuneisuuspalkinnon? Riittääkö, että jonkun aineen kaikki numerot ovat kymppejä, vai täytyykö olla muuta harrastuneisuutta? Pankitkin kai jakavat rahaa, mutta en tiedä, mistä hyvästä. Voisitteko hieman valaista?
Kiitos.
Lakkiaisten "palkinnot" ym.
7
1265
Vastaukset
- Elle
Itse sain stipendit koulun parhaiten menneistä kirjoituksista ja äikän aineesta sekä kesätyöpaikan hyvästä koulumenestyksestä lahjana koululta.
- ajar
Eipä meidän koulussa mitään kristallimaljoja jaettu, taitaa olla kaupunki/koulu -kohtaista..?
Itse sain historiasta ja äidinkielestä kirjapalkinnot sekä hyvästä koulumenestyksestä rahastipendin. Luulisin, että historian opettajani ovat huomanneet kiinnostukseni historiaan ja tietenkin kaikista kursseista numero oli kymppi. Kirjoitin myös reaalissa historian ja nappiin meni.
Äidinkielen kurssini ovat enemmän yhdeksöseen kuin kymppiin kallellaan, mutta kirjoittelen paljon ja olen osallistunut kaikenmaailman kirjoituskilpailuihin, kirjoitusten äidinkielen aine myös meni niin hyvin, että rehtorikin oikein onnitteli. :) Kirjapalkinto johtuu varmaan yleisestä innostuksesta äidinkieleen.
Stipendi hyvästä koulumenestyksestä puolestaan annettiin koko kolmen vuoden "uurastuksen" perusteella, todennäköisesti päättötodistuksia verraten.
Näihin "palkintoihin" kuului myös Kalevala-koru, mutta en muista, mistä se jaettiin, tyttö sen kuitenkin joka vuosi saa.
Uskoisin, että stipendien jaossa vaakakupissa painavat eniten todistuksen numerot, joiden ei tarvitse kaikkien olla kymppejä, mutta vähintään vahvoja ysejä. Näin uumoilisin. - riina
Meillä joku sai saksanmatkan stipendin jostain kilpailusta, matematiikkakilpailusta sai jotain, pankilta sai kaikki ylioppilaat 45e, meillä jaettiin yhteensä 23 palkintoa, lisäksi oppilaskunnan´hallitus jakoi palkinnon perustelut stipendin saamiselle oli "sä oot hyvä tyyppi" Stipendi oli muistaakseni
50 000 000 mikroeuroa eli olisko se jotain 50c. En muista ihan tarkkaan ja se kolikko oli säästöpossussa.- Omppu
Ihmetyttää kyl todella jos pankki jokaselle lahjottaa tollasia summia :O
- riina
Omppu kirjoitti:
Ihmetyttää kyl todella jos pankki jokaselle lahjottaa tollasia summia :O
45e Kyllä näin on. Minuakin se ihmetyttää, mutta kaipa meidän kylän osuuspankilla sitten menee hyvin. Se jaeskelee muutenkin aika hyvin palkintoja. Juuri oli lasten piirustuskilpailu ja jokainen osallistuja sai pyörään kiinnitettävän juomapullon ja jokainen ohjaaja sai 2kpl marimekon unikko kahvimukia. Nuo mukitkin maksaa tietääkseni jo mansikoita, kun kerran on marimekkoa. Ja nyt tuo pankki rakentaa aivan uutta rakennusta ihan vanhan viereen.
Mielestäni on epäreilua, että toisissa paikoissa pankki antaa hirmuisia summia, toisissa taas pankilta ei saa mitään. Eikös kuitenkin nuo kaikki osuuspankit ole jotenkin yhtenäisiä, eli eikös kaikilta pankeilta pitäisi sitten saada yhtä paljon.
- baabaa
Itse sain historiasta ja venäjästä stipendistä. Hissasta oli melkein joka kurssista kymppi, ja reaalissa kirjoitin pelkän historian ja ällä tuli.
Venäjässä oli numerot ysiä ja kasia, mutta kirjoitukset meni päin helvettiä. Mutta olin muuten tosi harrastunut Venäjää kohtaan (ja olen yhä koska sitä yliopistossa opiskelen). Venäjän stipendi oli sanakirja ja joku 10e en muista tarkasti, ja hissan stipendi 50e.
Poikaystävä sai matikkakilpailussa menestymisestä 100e stipendin ja sitten jonkun tiedeseuran mitalin. Sillä oli tosiaan matikka, fyssa ja kemma kymppejä ja matikasta ja reaali L.
Joten siis uskoisin että nämä oikeesti jaetaan kiinnostuksen perusteella. Harrastuneisuus ainakin meidän koulussa palkittiin, sitten oli erikseen hyvien keskiarvojen ihmiset erikseen. Yleensä jos olet erityisen kiinnostunut jostain aineesta sinulla on siitä hyviä arvosanoja. - uusi ylioppilas
Minä sain stipendin (500€), koska kirjoitin koulun parhaat paperit. Lisäksi sain Suomen Liikunta ja Urheilu -säätiön mitalin ja 350€ apurahat valmennukseen.
Riippuu tosiian koulusta missä kirjottaa. Itse kirjoitin Rauman Yhteislyseon lukiosta. Meidän koululla jaettiin mielestäni aika paljon palkintoja/stipendejä. Paljon enemmän kuin muissa Rauman lukioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348