Hei! Olen 26-vuotias nainen työssäkäyvä nainen, joka on kärsinyt ja jatkuvista viikottaisista päänsäryistä 13-vuotiaasta lähtien. Migreeni todettiin noin kolmisen vuotta sitten. Päänsärkyni on kohtauksen aikana kova, liikkua en voi ja pimeässä makaamalla sekä särkylääkkeellä menee yleensä nopeasti ohi.
Valoherkyyttä esiintyy, mutta ei liiemmin pahoinvointia.
3 kuukautta sitten tuli ensimmäinen todella paha kohtaus, joka kesti 3 päivää, tuntui kuin pää olisi räjähtämäisillään, en voinut liikuttaa päätäni yhtään tai kipu meni sietämättömäksi. Migreenilääke ei auttanut (clotam) joten jouduin hakemaan migradia.
Lopulta kohtaus meni itsekseen ohi. Tämän kohtauksen aikana minulla oli ensimmäisen kerran tuntohäiriöitä kasvojen vasemmalla puolella (pistelyä, puutumista)
Auroja minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut, paitsi eilen illalla tuli voimakas, kirkas, monivärinen sahalaitakuvio, joka välkkyi vasemmassa silmässä tehden lukemisesta vaikeaa. Koko vasemman puolen näkökenttä aaltoili voimakkaasti ja aura näkyi silmät auki vielä paremmin kuin suljettuina.
Aura ilmaantui noin vartin sen jälkeen, kun kävin ulkona kirkkaassa auringonvalossa (n. 5 min) ja hävisi noin vartin kuluttua. Samaan aikaan alkoi lievä päänsärky ja vasen silmä ikään kuin sameni ja tuli puutumista vasemmalle puolelle kasvoja.Nämä oireet hävisivät noin puolen tunnin kuluessa (otin särkylääkettä). Nyt vielä aamulla vasen silmä tuntuu oudolta, jotenkin samealta ja tukkoiselta, ei normaalilta.
Oliko kyseessä siis aurallinen migreenikohtaus vai olisiko kyse mahdollisesti jostain vakavammasta (esim. aivokasvain)?
Outo migreenikohtaus
mietityttää
1
224
Vastaukset
- migreenikko
Jos migreenin oireisto muuttuu on syytä käydä neurologilla tutkimassa asiaa. Itsellä migreenin oireisto muuttui, eli tuli uusia oireista ja minulle tehtiin pään mri, jossa ei löydöksiä, eli oireisto sopi sitten migreeniin. Ennemminkin itse miettisin aivoveritulpan/ tia-kohtauksen mahdollisuutta kuin aivokasvainta. Mutta todennäköisin kaiketi migreeni. Varaa kuitenkin aika lääkärille ja/tai neurologille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303391Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs71450Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131443Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241225Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34863Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60849
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66834Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97788Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.119785