Hei! Olen 26-vuotias nainen työssäkäyvä nainen, joka on kärsinyt ja jatkuvista viikottaisista päänsäryistä 13-vuotiaasta lähtien. Migreeni todettiin noin kolmisen vuotta sitten. Päänsärkyni on kohtauksen aikana kova, liikkua en voi ja pimeässä makaamalla sekä särkylääkkeellä menee yleensä nopeasti ohi.
Valoherkyyttä esiintyy, mutta ei liiemmin pahoinvointia.
3 kuukautta sitten tuli ensimmäinen todella paha kohtaus, joka kesti 3 päivää, tuntui kuin pää olisi räjähtämäisillään, en voinut liikuttaa päätäni yhtään tai kipu meni sietämättömäksi. Migreenilääke ei auttanut (clotam) joten jouduin hakemaan migradia.
Lopulta kohtaus meni itsekseen ohi. Tämän kohtauksen aikana minulla oli ensimmäisen kerran tuntohäiriöitä kasvojen vasemmalla puolella (pistelyä, puutumista)
Auroja minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut, paitsi eilen illalla tuli voimakas, kirkas, monivärinen sahalaitakuvio, joka välkkyi vasemmassa silmässä tehden lukemisesta vaikeaa. Koko vasemman puolen näkökenttä aaltoili voimakkaasti ja aura näkyi silmät auki vielä paremmin kuin suljettuina.
Aura ilmaantui noin vartin sen jälkeen, kun kävin ulkona kirkkaassa auringonvalossa (n. 5 min) ja hävisi noin vartin kuluttua. Samaan aikaan alkoi lievä päänsärky ja vasen silmä ikään kuin sameni ja tuli puutumista vasemmalle puolelle kasvoja.Nämä oireet hävisivät noin puolen tunnin kuluessa (otin särkylääkettä). Nyt vielä aamulla vasen silmä tuntuu oudolta, jotenkin samealta ja tukkoiselta, ei normaalilta.
Oliko kyseessä siis aurallinen migreenikohtaus vai olisiko kyse mahdollisesti jostain vakavammasta (esim. aivokasvain)?
Outo migreenikohtaus
mietityttää
1
214
Vastaukset
- migreenikko
Jos migreenin oireisto muuttuu on syytä käydä neurologilla tutkimassa asiaa. Itsellä migreenin oireisto muuttui, eli tuli uusia oireista ja minulle tehtiin pään mri, jossa ei löydöksiä, eli oireisto sopi sitten migreeniin. Ennemminkin itse miettisin aivoveritulpan/ tia-kohtauksen mahdollisuutta kuin aivokasvainta. Mutta todennäköisin kaiketi migreeni. Varaa kuitenkin aika lääkärille ja/tai neurologille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984