Istutimme näkösuojaksi pihaamme vuosi sitten pihlaja-angervoja. Istutimme ne noin 80cm päähän kävelytieltä. Nyt ne ovat jo kasvaneet paljon ja tuli mieleeni, riittääkö tuo hieman vajaa metri kävelytieltä, etteivät ne kasva tien päälle? Tarkoitus on antaa niiden kasvaa vapaana aidanteena. Voikohan niitä leikata kapeammaksi, jos kasvavat liian leveäksi, vai pitääkö ne siirtää kokonaan kauemmas?
Viitapihlaja-angervon leveys?
kyselee..
1
423
Vastaukset
- garlic*
pihlaja-angervo on kestävä ja voimakkaasti leviävä kasvi joka kestää hyvin leikkausta. tekee myös paljon juurivesoja joiden avulla leviää varmasti ennen pitkään myös sinne kävelytielle jos sen kasvua ei rajoita esim leikkaamalla ruohonleikkurilla juurivesat alas nurmikonleikkuun yhteydessä. itse laittaisin hyvin harkiten pihlaja-angervoa paikkaan missä se voi esim karata viereiseen kukkapenkkiin juurivesojensa avulla. kasvua voi yrittää rajata käyttämällä juurimattoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509