Miten pian oireita voi tulla? Siis oireita, jotka ovat liittyneet plussaamiseen eikä lugeihin. Tää on kyllä niin jännää aikaa, vaikea keskittyä. Pitäisi vaan koettaa unohtaa koko asia testipäivään asti, mutta eihän se onnistu. Tietääkö joku, että kun sanotaan ICSIn onnistusmisprosentin olevan sitä ja tätä, niin tarkoitetaanko sillä kaikkia alkaneita hoitoja, vai vaan niitä, joissa on päästy alkionsiirtoon?
Alkionsiirron jälkeen
31
24430
Vastaukset
- norppakeitto
Heippa Icsaaja! :)
Mulla turpos vatsa tavallaan "uudelleen" punktion jälkeistä ajasta n. 2 pvä siirron jälkeen. Alavatsassa tuntui samanaikaisesti kirvelyä. 3 pvä tästä oli ensimmäisen kerran aamupäivän kestävää pahoinvointia, tätä oli 2 vrk. Sitten hiljaiseloa, 7 pvä siirrosta alkoi kovat menkkamaiset kivut yöllä ja pp8 testasin plussan :). Pahoinvointi on sen jälkeen tullut ja mennyt, nyt vasta 4 3 menossa ja koko eilisillan olin oksennuspisteessä. Menkkamaisia lieviä tuntemuksia on plussauksen jälkeen ollut aina lyhytaikaisesti välillä, etenkin kun käy lepoon. Myös väsymys tuntuu hieman tulevan ja menevän, mutta raskauden edettyä se on mulla intensiteetiltään aina voimakkaampaa.
En osaa eritellä mitkä oireista ovat lugeista johtuvia, mutta tuo vatsan turpoaminen liittyy uskoakseni verenkierron lisääntymiseen raskauskohdussa ja pahoinvointi jonka uskon liittyvän hcg:n "purskahtamisiin" alkuvaiheessa, on selkeää ja krapulanomaista, vs. lievä ällötys ajoittain joka kenties liittyy lugeihin.
Piinapäivinä tuli selattua netti ees sun taas tietoa etsiessä, kyllä se on piinaa kaikin puolin! Ja nyt plussattua piinaa silti, kun meilläkään ei jäänyt pakkaseen mitään, että pysyykö tämä ihmisalku matkassa vai ei.
Toisilla ei ole tainnut olla yhtikäs mitään oireita, ja plussahan sieltä on pärähtänyt, että en tiedä voiko mitään varmoja päätelmiä oireista tehdä!!
Tsemppiä piinailuun ja kerrohan kuinka etenee :) - Icsaaja
Heippa :)!
Nyt on pp8. Eilen aamupäivällä oli menkkamaisia tuntemuksia, jotka kuitenkin menivät ohi parissa tunnissa. Sama alkanut tänään. Rinnat ovat älyttömän turvoksissa, mutta niin ne ovat aina ennen menkkojakin. Parina päivänä oli ihan mieletön suolanhimo, niin että kuola tyyliin valui, kun näki oliivipurkin kaupassa :D. Iltaisin iskee välillä ihan sairas väsymysaalto ja ajoittain tulee kylmä hiki ja vilunväristyksiä. Hitsi, oireet ovat hyvin samantapaisia kuin PMS-oireet, enkä voi tietää, että tulevatko ne lugeista vai mistä. Töissä on onneksi ollut niin kiire, että en ole koko ajan kerennyt piinailla :). Koskahan uskaltais testailla? Olisi jotenkin hyvä pohjustaa tilannetta niin, että jos verikokeesta paukkaa nega, niin se ei tule ihan "puskista".- Icsaaja
Ei, vaan nyt onkin pp7, eikö siirtopäivä olekin ikään kuin pp0?
- piituli
Kyllä, siirtopäivä pp0. Mulla nyt pp8. PAS tehtiin, lääkkeelliseen kiertoon. Olen jo testannut eilen ja tänään, päiväpissasta tosin, mutta puhtaat negat tietenkin. Oon siinä vahvassa uskossa että jotain haamua näkyis jo tuossa pp7-8 jos jotain olis tullakseen, joten kirves on puoliksi kaivossa jo :( Tää oli meidän 5. siirto eikä mitään tulosta tähän mennessä. Icsaaja, testaapa huvikses tänään :) tai huomisaamuna!!? Tule kertomaan sit! Tsemppiä!
- piituli
Piti vielä sanoo, että ite en enää uskalla testata.. :D niin patistan muita testaamaan. Jännittää oikein. Taidan kyl ite testata vasta varmaan virallisena testipäivänä ens vkolla. On tää niin kamalaa ja järkyttävää.
- Icsaaja
Pidetään toisiamme ajan tasalla...Mulla rinnat paisuneet ihan järjettömiksi. En saanut kauheasti oireina synarelasta tai puregoneista, mutta näistä lugeista näköjään sitten ihan korkojen kera...
Tsemppiä meille kaikille :)! - piituli
Testasin aamupissasta puhdas nega :'( pp9. Mun viiden siirron kokemuksella tää on selvä. Näin tää aina ennenkin on mennyt. Kyllä siinä haamua näkyis jos jotain olis kiinni. Ne oli sentään 3-päiväisiä alkioita. Ei se vaan meillä onnistu koskaan. En jaksa enää uskoa enkä edes toivoa. Ihan v***n sama.
- 79nainen
Itselläni virallisena testipäivä ICSI- alkion siirto ei näkynyt vielä plussaa vaan vasta 2 päivän päästä. Eli jos menkat eivät ala niin kannattaa testata uudelleen.... omalla kohdallani alkio oli kiinnittynyt "hitaasti" ja siksi ei vielä testipäivänä näkynyt.
Oireet ennen plussaa oli menkkakivut, rintojen ja vatsan kamala turvotus ja paleleminen. Sekä kummallinen metallinmaku suussa muutamaa päivää ennen virallista testipäivää.
Toivon plussatuulia teille kaikille!
Itselläni menossa nyt rv32 2 ja ICSI hoitoja ennen plussaa oli takana 3 ja passeja lukematon määrä.....- utelias...........
Millainen mielialasi oli?
- 79nainen
no mielialani oli melko masentunut ja väsynyt, olin ihan varma että nega on tulossa... ja varsinkin tuon ekan testin jälkeen se oli kovinkin surullinen olo. Pahoinvointi ja järjetön väsymys olikin seuranani raskauden alkuajan aina viikolle 11 saakka..
Vatsan turvotus helpotti pari viikkoa plussan jälkeen ja oikeesti vauva maha alkoi näkyvä vasta lähempänä vkoa 20. - Icsaaja
Pp 10. Tänään ois pitänyt menkkojen alkaa, mutta luget toki estää sen ja lämmöt pysyvät ylhäällä. Turvotus väheni tänään rinnoista ja pää on särkynyt ihan järkyttävästi, eli tää tais olla tässä. Tuskin olen raskaana :(. Nyt itkettää ja rajusti, enkä tiedä miten taas jatkaa. Luulin jo olevani raskaana, kun kaikki klassiset oireet tulivat.
- EeAa
Vastasin aiemmin väärin pp:ni (laskin sen punktiosta) - mulla siis tänään pp 10 ja 4 päivää testaukseen.
..mulla kans alun rintojen turvotus ja kipuilu on laskenut ja ehkä väsymyskin helpottanut, kamalasti vaan on särkenyt päätä ja ollut ihan migreeniäkin.
Testitulosta en osaa kuitenkaan yhtään arvuutella - kiinnittymisoireista ja väsymyksestä voisin arvella, että tärpää :) , mutta meinaan testata vasta pp14, niin kuin ohjeistettiin. Kovat on odotukset, saapa nähdä pitääkö pettyä... millloin meinaat Icsaaja testata? Älä vielä luovu toivosta! :) - Icsaaja
Me mennään siis melkein samoissa :). Aattelin huomenna tai ti testata, että on sitten vähän henkisesti valmistautunut verikokeen tuloksiin. Nyt ei ole usko kauhean hyvä, mutta katsotaan.
- tieto lisää tuskaa
Meille sanottiin Tyksissä että on ihan turha testailla ennen verikoetta, koskapa Pregnyl irroituspiikki saa aikaan testiin positiivisen tulokset.
monet ovat joutuneet sitten verikokeissa pettymään :( - Icsaaja
Ei kai Pregnyl nyt enää yli kahden viikon päästä voi näkyä? En tietenkään tiedä asiasta... Itse aattelin lähinnä pehmentää kotitestillä sitä negan tuskaa, josta olen aika varma oireitten hävittyä menkkojen oletettuna alkamispäivänä.
- Icsaaja
Tämä kyllä ihmetyttää aika paljon, että vatsa on nyt aivan normaali, sellainen littanahko kun yleensäkin menkkojen jälkeen. Luulisi, että se olisi kipeä ja turvonnut, kun vuoto ei pääse lugejen takia alkamaan.
- 79nainen
Itselleni ei koko veritestiä edes tehty vaan ihan kotitestillä asia selvitettiin. Pregnyl voi antaa väärän plussan 10 päivää piikin pistämisen jälkeen, mutta sen jälkeen ei pitäisi näkyä. Eli jos testaa "oikeana" päivänä ei pitäisi olla asiasta epävarmuutta.
Toivon tuhannesti piinailijoille plussia ! Tsemppiä! - Icsaaja
Tein testin päiväpissasta. Puhdas nega :(. Nyt on aika paha olo, en tiedä taas miten jatkaa.
- EeAa
Hei Icsaaja,
ethän vielä luovuta! - norppakeitto
Elkää testailko päiväpissasta, koska se on laimeempaa! Aamun ekasta näyttää varmiten.
Icsaaja, kaikki peukut pystyssä täällä, se voi siitä kyllä vielä muuttua, kaikki erittää Hcg:tä virtsaan eri tahtiin. Ja EeAa:lle myös plussaonnea :) - Icsaaja
Kiitos tsemppauksesta EeAa ja norppakeitto :)! Toivotaan, että tää tästä vielä meillä piinailjoilla.
- EeAa
Kiitos myös mun osalta tsempistä! H-hetki alkaa olla lähellä ja olen malttanut olla testaamatta :P
Onnittelut Norppakeitolle!- -töpseli-
Huomenta! Ajattelin liittyä ketjuun. Mulla pp9 meneillään ja kp27. Kotitesti kehoitettiin tekemään vasta pp16, joten siihen on matkaan. Itselläni hoidoista jo pitkä taival..Lukemattomia PASseja. Nyt Odotellaan 1. ICSin neljättä siirtoa. Joka kerta on siirretty 2 alkiota. Aikaisemmat PAS:t tehtiin hormoonikiertoon, mutta nyt kieltäydyin niistä. Syynä sivuoireet, joiden takia itselläni myös moninkertainen pettymys kun nega sitten kaiken päätteeksi osoittautui hoitotulokseksi...
Oireiden vuoksi nyt on ollut helpompaa. Aikaisempien siirtojen kokemuksella voin sanoa, että ainakin nämä omat tuntemukset selittyvät kaikki Lugeilla. Lämpö koholla, rinnat turvoksissa/arat, alavatsaa juilii, levottomat unet yöllinen hikoilu ja aamulla "krapulainen" olo. Itse en usko hoitomme onnistumiseen.. Tässä nyt vaan odotellaan mensujen alkua, jotka on aina viivästyneet pari päivää Lugejen takia. Viimeistään viikonloppuna homma on varmastikin meidän osalta selvä.
Mielelläni kutenkin piinailen kanssanne ja käyn sitten lukemassa muiden onnistuneet hoitotulokset ja ilmoittamassa omani R-.
Valtaisasti tsemppiä ja jaksamisia! Toivotaan, että hätäilevienkin negatulokset muuttuisivat plussaksi :)
-töpseli- - Icsaaja
-töpseli- kirjoitti:
Huomenta! Ajattelin liittyä ketjuun. Mulla pp9 meneillään ja kp27. Kotitesti kehoitettiin tekemään vasta pp16, joten siihen on matkaan. Itselläni hoidoista jo pitkä taival..Lukemattomia PASseja. Nyt Odotellaan 1. ICSin neljättä siirtoa. Joka kerta on siirretty 2 alkiota. Aikaisemmat PAS:t tehtiin hormoonikiertoon, mutta nyt kieltäydyin niistä. Syynä sivuoireet, joiden takia itselläni myös moninkertainen pettymys kun nega sitten kaiken päätteeksi osoittautui hoitotulokseksi...
Oireiden vuoksi nyt on ollut helpompaa. Aikaisempien siirtojen kokemuksella voin sanoa, että ainakin nämä omat tuntemukset selittyvät kaikki Lugeilla. Lämpö koholla, rinnat turvoksissa/arat, alavatsaa juilii, levottomat unet yöllinen hikoilu ja aamulla "krapulainen" olo. Itse en usko hoitomme onnistumiseen.. Tässä nyt vaan odotellaan mensujen alkua, jotka on aina viivästyneet pari päivää Lugejen takia. Viimeistään viikonloppuna homma on varmastikin meidän osalta selvä.
Mielelläni kutenkin piinailen kanssanne ja käyn sitten lukemassa muiden onnistuneet hoitotulokset ja ilmoittamassa omani R-.
Valtaisasti tsemppiä ja jaksamisia! Toivotaan, että hätäilevienkin negatulokset muuttuisivat plussaksi :)
-töpseli-Moi kaikki!
Vuoto alkoi eilen, ja tänään tuli karua faktaa: raskaushormonia oli niin vähän, että alkio ei ole ilmeisesti ollut kiinni missään vaiheessa. Osasin varautua tähän kotinegan ja oireitten katoamisen perusteella, joten ekat itkut on jo itketty. Nyt on vaan pakko mennä eteenpäin, elokuussa suunnitellaan PASsia.
Nuo luget on kyllä sivuoireiltaan kohtuu ärsyttäviä. Kirjoitan tähän listan "perinteisistä" raskausoireista, joita sain. Osa on kyllä aina normaalikierroissakin, mutta lievempinä.
- suolanhimo
- jano
- väsymys
- kohtutuntemukset
- ummetus
- isot, kipeät ja pinkeät rinnat
- "kiiluvat", kuumeiset silmät
- voimakkaan verenkierron tunne alavartalossa sekä aristus koskettaessa
- kahvin paha maku parina päivänä
- lämmönnousu
- seksiunet
- hengästyminen tavallista helpommin
- tiheä virtsaamistahti
- nuha
- paha maku suussa parina aamuna
Että näin. Ainakin nyt tietää sen, että lugejen aikana kropasta ei voi päätellä mitään raskauden suhteen. Turhauttavaa...
Toivotaan, että teillä muilla on parempi plussaonni :).
- EeAa
Voi ei Icsaaja, pahoitteluni - nyt vaan uudestaan voimia koitoksiin
- Icsaaja
Onnittelut plussasta EeAa :)! Kiva kuulla, että onnistumisia tulee. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin :).
Itse olen alkanut jo valmistautua siihen, että meille ei tule ikinä lasta. Mussa piti olla kaikki kunnossa (no, olen yli 30-kymppinen, mutta tutkimusten mukaan kaikki toimii hyvin) ja alkio oli hyvälaatuinen. Lisäksi mulla oli melko stressitön vaihe. Jos näin hyvillä lähtökohdilla ei tärppää, niin tuskinpa sitten ollenkaan. Kamalaa on se, että olen ollut hajamielinen ja poissaoleva tämän hoidon takia, eikä työteho ole ollut mitenkään hyvä varsinkaan tämän tuloksen jälkeen. Kellekään en voi töissä kertoa, että mikä vaivaa. Lapsia saaneet ihmiset eivät vaan oikeasti ymmärrä lapsettomuutta, ja lisäksi häpeän tätä todella paljon. Epäonnistuminen kolhii ihan itsetuntoa myöten.
- norppakeitto
ICSAAJA: Kurja kuulla huonoja uutisia :( Voimia kuitenkin uuteen yritykseen, kyllä se sieltä vielä tärppäytyy!!
EeAa: hurjasti plussaonnea!! :) Olitkin jotenkin niin positiivisin mielin.... ehkä noihin "raskausoireisiin" voisi lukea sen että jollain tasolla tuntuu siltä että nyt ehkä tärppäsi?- EeAa
Kiitoksia Norppakeitto ja muut onnitteluista :)) Ensi nla-visiitti on jo takana ja ensi viikolla ultra. Vointi ollut energinen ja kohtu kuhisee kasvusta.
Kyllä tosiaan olin positiivisin mielin alusta alkaen, mutta en uskaltanut toivoa tärppiä heti ensi ivf:stä. Toivoisin kaikille pitkää pinnaa, mutta elämään muutakin keskittymistä, niin ei mene liiaksi yrittämiseksi. Onhan tässä meilläkin hurjasti takana vuosia, jolloin toiveet alkoivat.
Helppo tietysti sanoa, mutta olen kaikki nämä vuodet ollut aika rennolla asenteella: en ole osannut sinällään surra lapsettomuutta, koska enhän ollut saanut mitään, mitä olisin voinut menettää vielä. On toki yltiöpositiivisuutta, mutta
olen vaan luonteeltani aika rentoranteinen :D ja osaan iloita muista onnea tuottavista asioista. Nyt olen tästä odotuksesta sanattoman kiitollinen ja toivon sydämestäni haikaroita kaikille niitä toivoville
- -Töpseli-
ICSaaja: Olen todella pahoillani! Toivottavasti toivut suru-uutisesta ja jaksat yrityksessäsi eteenpäin! Itse miljoona pettymystä läpikäyneenä pystyn samaistumaan tilanteeseesi.. Vaikka jokaisen suru ja pettymys ovat henkilökohtaisia.
EeAa: Hurjasti onnea plussasta ja peukut pystyyn, että kyytiläinen pysyy kyydillä loppuun saakka :)
Itselläni on myös hiukan hämmentäviä uutisia. Menin tänä aamuna tekemään R-testin, kahta päivää varsinaista testipäivää aikaisemmin.. Suureksi yllätykseksi testiin lävähti haamuviiva! Nyt vain miehemme kanssa toivotaan, että testiviiva vahvistuu varsinaiseen testipäivään mennessä ja raskaus etenisi normaalisti *huoks*. Ilouutinen kuitenkin meille, sillä tämä on lukuisista hoitotuloksistamme onnistunein!
-töpseli-- Icsaaja
Onnittelut Töpseli, toivotaan, että kaikki menee hyvin :).
- Pirog
Hei kaikki, parin vuodenkin jälkeen,
teimme miehen kanssa ICSIn kiveskudos-siittiöillä (ensimmäinen yritys, yks alkio jäi pakkaseen) ja plussasimme pari päivää sitten. (Tarkistettiin oikein lääkärin verikokeella: HCG:tä on, vaikka suht alhaiset määrät. 650.) Tunne on vieläkin epäuskoinen koska mulla ei ole ollut paljon minkäänlaisia oireita. Tämän palstan viesteistä oli apua koska te huomautatte että oireista tai niiden olemattomuudesta ei voi piinaviikkojen aikana päätellä mitään.
Punktion jälkeen (lugesteronia päivittäin) mulla oli kuukaustismaisia kipuja pari päivää, munasarjat olivat arat ja välillä - itse asiassa tähän saakka - niitä on pistellyt ja jomottanut (taisin lähteä liian innokkasti urheilemaan 2n viikon aikarajan jälkeen).
Alkionsiirto tuntui arkisemmalta kuin hyvän espresson nauttiminen. Sen jälkeen välillä kohtu tuntui raskaalta samalla tavalla kuin just ennen kuukautisia (yksi luomulla synnyttänyt kaveri varoitti että näin oli tuntunut hänestä ennen plussaamista). Välillä rinnat turposivat mutta lyhistyivät sitten takaisin tavalliseen kokoonsa (suuri helpotus fyysisesti vakka henkisesti otin sen merkkinä epäonnistumisesta). Elättelin toivoa että jotain kuitenkin tapahtui koska tunsin samassa elimien mutkassa usein jonkinlaista actionia... ei oikein kipua, mutta jotain liikettä, kasvua?... se tuntui olevan kuitenkin liian kaukana keskilinjasta ollakseen kohdussa, noin 4cm navasta oikealle ja pari senttiä alas. Ehkä se on kohdunulkoinen raskaus, ehkä vaan munasarjassa vielä kummitteleva punktiokipu?
No, voin kuitenkin raportoida että näin kierron päivänä 31 ja pv 27 plussanneena tunnen itseni täysin normaaliksi, vatsa rauhallisempi kuin monen suuren aterian jäljiltä, rinnat eivät tee itsestään mitään numeroa, munasarjoihin toki koskee kurottaessa ja kiertäessä vyötäröä, mieli ja tunteet ovat ihan normaalit. Tiedoksi siskoille: raskausoireita siis ei välttämättä tule näinä aikoina. Onnea matkaan kaikille samaa tietä kulkeville.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862