Hei!

Eräs ihminen

Hei! Haluaisin kirjoittaa elämäntilanteestani ja ongelmistani. Ehkä joku myös osaisi antaa viisaita vinkkejä.

Eli jäin tänään pois työharjoittelusta, koska koin oloni niin uupuneeksi. En aio mennä lääkäriin, koska en usko että vaativat yhden päivän poissaolosta lääkärin/terveydenhoitajan todistusta, koska kyseessä on vaan työharjoittelu (en ole työsuhteessa). Huomenna pyrin menemään takaisin harjottelupaikalle, tänään yritän kerätä voimiani.

Jäin todellisuudessa pois sen takia, että minulle ja aviomiehelleni tuli aamulla paha riita (en yleensä jää pois työharjoittelusta riidan takia, mutta tämä oli poikkeustilanne, koska se vei voimavarojani niin paljon, ja minun olisi ollut todella vaikea keretä harjoittelupaikalle). Olin niin itkuinen ja uupunut (aviomieheni sanoi riidan aikana haluavansa erota, mutta ei luultavasti erotakaan..). Jotenkin ihmettelin miten puolisoni jaksaa haukkua minua riidan aikana, vaikka itkin todella paljon ja minulla oli tosi paha olla. Hän alkoi jopa haukkumaan minua, kun itkin, niin turhasta asiasta kuin talouspaperin käytöstäkin, kun niistin nenääni ja otin ilmeisesti liian monta palaa paperia. Joskus tuntuu, että koen henkistä väkivaltaa. Minä pelkään sitä, milloin puolisoni keksii taas jotakin valitettavaa, en haluaisi hänen valitustaan.

Varmaan hänellä joskus onkin syytä valittaa, esim. kotimme ei aina ole hirveän siisti, koska en uupumukseni takia jaksa aina siivota hirveästi. Toisaalta mielestäni kotimme on kuitenkin ihan kohtalaisessa kunnossa, ja teen kuitenkin yleensä melkein joka päivä jotain kotityötäkin.

Haluaisin vinkkejä siihen, että miten parantaa jaksamista arjen keskellä (en haluaisi poissaoloja työharjoittelusta jaksamisongelmien takia). Olen viime aikoina ollut yleensä joka arkipäivä työharjoittelussa 9-17. Herään normaalisti aamulla kuuden maissa, ja tulen kotiin illalla noin kuuden maissa tai myöhemmin. Sen jälkeen olen yleensä aika uupunut ja väsynyt. Miten jaksaa sitten kotityöt tai miten saada koti pysymään siistinä (jotta aviopuolisoni ei tarvitsisi valittaa minulle). Ja miten vielä löytää arkipäivänä aikaa liikunnalle/ystäville/harrastuksille? Mitä keinoja olisi parantaa henkistä jaksamista? Haluaisin olla hyvä puoliso ym. ja pitää kotimme siistinä, mutta tuntuu että voimat on todella vähissä iltaisin.

1

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen täälläkin.

Osallistuuko miehesi kotitöihin? Tuntuu aika hurjalta, että sinun vielä klo 18 jälkeen pitäisi tehdä toinen työpäivä kotona. Sinulla on oikeus myös lepoon. Voitteko jutella miehesi kanssa asioista rauhallisesti?

Toivon sinulle jaksamista ja parempaa päivää :) Tiedän, etten voi paljon auttaa, mutta yritän miettiä muitakin keinoja jaksamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82