Voiko epätodellista olotilaa olla jos verenpaine on korkeasti koholla?
Kysyisin myös semmoista, että johtuuko verenpaineesta kun takaraivossa "sykkii" samaantahtiin kun sydän lyö?
Epätodellinen olo
2
692
Vastaukset 2
- mittari kehiin...19
Mulla on ollut "kohtauksellisesti pari kertaa verenpaine reilusti koholla nimenomaan yläpaineen osalta. Olen herännyt yöllä juuri sellaiseen epätodelliseen oloon, jonkinlaiseen paisumisen tunteeseen rinnan kohdalla ja päässä on tuntunut hassulta.
Paineet mitattuani on nimenomaan yläpaine ollut siellä 200 paikkeilla (normaalisti 100-130) ja alapaine kuitenkin korkeintaan 80. Pulssi on ollut ihan normaali.
Epäilin ensin ihan paniikkireaktioksi, mutta lähdin kuitenkin päivystykseen, kun tuli sydänjututkin mieleen. No ei kuulemma ollut paniikkireaktiota ainakaan, koska tosiaan syke ihan normaali. Tuli sitten muutamassa tunnissa alas ihan itsekseen.
Jos kovasti verenpaineita epäilet eikä sinulla ole tietoa omista painetasoitasi, niin hommaa oma mittari ja mittaile. Mittaile normiolossasi ja sitten mittaile juuri noiden outojen olojen kohdalla, sillähän se selviäisi. - Näin on
Totean lyhyesti ja ytimekkäästi, että kyllä. Niin matala, kuin korkeakin aiheuttavat kyseistä oloa. Itselläni matala (alapaine joku vähän päälle 50 ja syke 40. Muutenkin pimenee aina noustessa) tekee juuri tuota oloa. Aina se häviää, mutta voi kestää viikkojakin. Helpotus löytyy kuitenkin muutamalla pienellä niksillä, kuten aurinkolaseilla ja oikeilla silmälaseilla. Itselläni oire häviää 90% kun istun alas, jolloin verenpaine nousee hiukan normaalimmalle tasolle. Pitkällä aikavälillä liian korkeaan on helpompi hakea pysyvää ratkaisua, kuin liian matalaan.
Onhan se erittäin ärsyttävä olotila, mutta samalla hyvin yleinen, jonka aiheuttaa hyvin usein fyysinen ongelma. Paniikkihäiriöitä jaellaan arvauskeskuksissa liian helposti, kun ei jakseta tutkia. Oire on kuitenkin loppupeleissä huimausta, joka vaan ilmenee erilailla, kuin maailman keinumisena. Ottaa toki päähän, kun se voi pilata mukavan tilaisuuden ja tekee vain mieli istua. Kuitenkaan se ei ole mitään vakavaa ja pysyvää niin ei pidä panikoida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091300
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129674- 70666
- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32448- 51445
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
- 49437
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e83434- 52403
- 42400