Pienet näpyt sormessa

mätii

Mulla on sormessa ollut jo pari kuukautta pieniä vesikellon näköisiä rakkuloita jotka kutiavat vietävästi. Unissani niitä olen raapinut, ja joskus iho on ollut auki ja verillä, sisältä tulee nestettä. Putsaan desinfiointiaineella ja olen laittanut Hydrocortisonia tai Sibicortia, mutta ei se tunnu menevän pois, vaikka välillä kuivahtaa jo lupaavasti. Mikähän on kyseessä?

25

49311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      minulla kans on sama ongelma mulla oli noin vuosi sitten molemmat käet täynnä niitä ja käytin vaikka mitä rasvaa eikä ole vaikuttanut mut net on vain ittestään lähtenyt pois ja sit taas tulee takaisin...

      • pintavikainen

        jo vuosia tuosta vaivasta ja edelleen kärsin. Ilman jatkuvaa sisäistä kortisoonikuuria ei näillä räpylöillä pystyisi tekemään mitään. Syytä lääkärit eivät ole löytäneet ja kaikki lääkitykset on kokeiltu. Mitään allergioita ei myöskään ole todettu. Mutta pääasia lienee, että lääkäri on tyytyväinen, kun pysyy näinkin "hyvänä";(


      • mätii
        pintavikainen kirjoitti:

        jo vuosia tuosta vaivasta ja edelleen kärsin. Ilman jatkuvaa sisäistä kortisoonikuuria ei näillä räpylöillä pystyisi tekemään mitään. Syytä lääkärit eivät ole löytäneet ja kaikki lääkitykset on kokeiltu. Mitään allergioita ei myöskään ole todettu. Mutta pääasia lienee, että lääkäri on tyytyväinen, kun pysyy näinkin "hyvänä";(

        ...huomasin viestini kirjoittamisen jälkeen, että tällä ja seuraavallakin sivulla on enemmältikin keskustelua samasta vaivasta. En tiennyt sen olevan näin yleistä! Mutta tosi inhottavaa kyllä, kun ei tiedä tuleeko se syömisestä vai kosteudesta (ainakin se pahentaa sitä) vai stressistä vai ties mistä.


      • Marjo
        mätii kirjoitti:

        ...huomasin viestini kirjoittamisen jälkeen, että tällä ja seuraavallakin sivulla on enemmältikin keskustelua samasta vaivasta. En tiennyt sen olevan näin yleistä! Mutta tosi inhottavaa kyllä, kun ei tiedä tuleeko se syömisestä vai kosteudesta (ainakin se pahentaa sitä) vai stressistä vai ties mistä.

        Kärsin vastaavasta riesasta vuosia sitten. Syyksi paljastui viimein nikkeli/kromi allergia joka paheni kolikoiden käsittelystä,ei-aidoista koruista,saksista siis yleensä lähes kaikista metallisista esineistä. Nykyään ajoittain on helpompaa mutta välillä iskee hyökkäys johon ei auta juuri mikään. Kortisoni voiteeseenkin täytyy hakea tohtorilta resepti, koska niin voimakkaita voiteita ei myydä apteekin käsikaupassa. Sekin kyllä tehoaa mutta hitaasti. Onneksi kuitenkin vie kutinan aika äkkiä. Yöksi kuitenkin kannattaa laittaa kunnolla voidetta ja puuvillahanskat käsiin.


      • Moon
        Marjo kirjoitti:

        Kärsin vastaavasta riesasta vuosia sitten. Syyksi paljastui viimein nikkeli/kromi allergia joka paheni kolikoiden käsittelystä,ei-aidoista koruista,saksista siis yleensä lähes kaikista metallisista esineistä. Nykyään ajoittain on helpompaa mutta välillä iskee hyökkäys johon ei auta juuri mikään. Kortisoni voiteeseenkin täytyy hakea tohtorilta resepti, koska niin voimakkaita voiteita ei myydä apteekin käsikaupassa. Sekin kyllä tehoaa mutta hitaasti. Onneksi kuitenkin vie kutinan aika äkkiä. Yöksi kuitenkin kannattaa laittaa kunnolla voidetta ja puuvillahanskat käsiin.

        Kärsin myös ko vaivasta oikean käden sormissa. Olen myös rampannut lääkäristä toiseen, mutta mitään hoitoa ei ole löytynyt. Kortisonia vahvimmasta päästä olen saanut ja siitä seurauksena harmittavasti ohentunut iho sormissa!
        Mahtaako sitten olla joku stressireaktio, sitä en tiedä, mutta minulla vaiva oli järkyttävän pahana n 2 vuotta yhteenmenoon ja sormet tulehtuivatkin aika pahasti.
        Olen välttänyt nyt pitkään tiskaamista, kaikenlaisia käsienpesuaineita ym ja joka päivä ja ilta rasvaan käsiäni. Olen kokenut Agualan L:n hyväksi ja illalla laitan tujummat rasvat käsiini (joku reseptirasva). Tuohon 2v:n tuskalliseen oloon on auttanut hirvittävästi, mutta silti rakkuloita edelleen tulee...
        Toivottavasti saadaan kätemme kuntoon!!!


      • Anonyymi

    • selvinnyt

      Se alkaa pienillä kutiavilla vesirakkuloilla sormien välissä. Pahetessaan se etenee nivelväli kerrallaan ylöspäin. Aineenvaihdunnan häiriö, munuaiset osin tukossa. Ei sula sokeri, kalkki, kahvi eivätkä valkuaisaineet. Poista nauttimastasi suklaa, kaikki makealle maistuva, kahvi, valkoinen vehnä, herneet, kaikki hiilihappoiset juomat, alkoholi ja vähennä valkuaisaineen määrää. Juo melko runsaasti, että munuaiset huuhdeltuvat. Parasta pelkkä vesi johon hieman täyskarpalomehua. Lusikallinen soijalesitiiniä aamupuuron päälle. Syö pari pienehköä luomupunasipulia viikossa raakana Lyö silloin tällöin avonyrkillä rintalastasi-palleasi paikkeille. Kertymiä, jotka pyrkivät nahan läpi ulos, voi nopeutetusti poistaa hikoiluttamalla. Ei voiteita vaan ilmaa ja aurinkoa.

    • Ella

      En kiistä sitä mitä "selvinnyt" kirjoitti, mutta kysessä voi hyvin olla lievempi ilmiö. Kärsin itse samanlaisista vesikelloista, jotka tulee ja menee. Normaalisti ne tulevat vain tiettyjen sormien väliin ja päälle. Olin pari vuotta sitten ihotautilääkärillä kun meni oikein pahaksi. Hän sanoi sen olevan stressi-ihottumaa. En uskonut, mutta kun syksyllä lopetin stressaavan kesätyöni, rakkulat hävisivät. Nykyään uskon diagnoosiin: kun tulee stressiä, tulevat vesikellot. Pahimmillaan niitä tulee myös jalkojen sivuille. Hydrokortisoni ym. ei auta, se kuivattaa ja on liian "heppoista". Ihotatuilääkäriltä saa kunnon rasvakuurin. Jos ei oo varaa mennä lääkärille, niin bepanten-rasvaan sekoitettu kortisonirasva on auttanut. Vältä tiskaamista ja muiden vahvojen aineiden kanssa läträämistä. Tärkeintä on stressin lähteen tunnistaminen jotta siitä voi päästä eroon.
      Tsemppiä!

      • selvinnyt

        Jos on stressiä, voimat menevät siihen, eikä niitä jää syömisensä sulattamiseen. Jos stressiä ei voi välttää, on valikossa sulatuksen keventäminen tai sairastaminen.


    • Moniallerginen

      Mulla on ollut koko elämäni näitä vesikelloja käsissä. Ihottuma on paha juuri niissä, jota hoidan reseptikortisonilla aina tarpeen tullen. Kuvio on tällainen:

      1) jatkuvaa ihottumaa, mutta yhtäkkiä se äityy pahaksi
      2) kortisonilla viikossa paranee
      3) pari viikkoa menee hyvin, mutta sitten tulee taas vesikelloja ja koko homma alkaa alusta

      Olen paikallistanut tämän ainakin tomaattiin, jolle olen allerginen (mutta jota syön silloin tällöin). Aina jos syön, ilmestyy vesikelloja jotka sitten pukkaavat päälle kunnon kutinaihottuman.

      Toinen on saippua jolla pesen käteni. Ennen käytin Erisanin saippuaa, nykyisin LV:n, jolloin vesikellot ovat vähemmässä eikä käsiä kutita enää joka pesun jälkeen.

      Mutta myönnettävä on, niitä vesikelloja vain ilmestyy joskus ihan tyhjästä, vaikkei mitään olisi syönytkään. Olisiko sitten tuo stressireaktio tai jotain..

      • Ella

        selviytyjälle: en ole tullut ajatelleeksi sitä noin pitkälle.
        ja moniallergiselle: sama homma, jos syön tomaattia, ne pahenee. Myös jos esim. kuorin appelsiinia tai muuta hapokasta (jolle lähes kaikelle olen allerginen).
        Tylsää.


      • selvinnyt
        Ella kirjoitti:

        selviytyjälle: en ole tullut ajatelleeksi sitä noin pitkälle.
        ja moniallergiselle: sama homma, jos syön tomaattia, ne pahenee. Myös jos esim. kuorin appelsiinia tai muuta hapokasta (jolle lähes kaikelle olen allerginen).
        Tylsää.

        Lisää ajateltavaa.
        Monet käyttävät voiteita tähän ihovaivaan. Voiteiden käytöstä voi alatella toisinkin.
        Ongelman alkuperä on syystä tai toisesta puutteellinen ruoan sulatus. Munuaiset ylikuormittuvat, pyrkivät tukkeutumaan ja silloin niiden ei auta kuin sysätä osa virtsasta takaisin verenkiertoon. Asiaan kuuluu, että keskeisimpiä elimiä virtsan haitallisilta vaikutuksilta suojellen virtsa kuljetetaan ääreisalueelle, sormiin, jossa myös verenkierto on huonompaa, etenkin nivelkohdissa. Sulamattoman valkuaisaineen jäännös, ammoniakki, poraa reiän ihon läpi ja näin ruumis pyrkii pääsemään eroon siitä, mikä ei luonnollista tietä kykene poistumaan. Sulamaton sokeri pitää reiän avoimena. Tosi pahassa tapauksessa, kun ruumiin täytyy laimentaa liian väkeväksi käyvää ammoniakkia vedellä, sormet voivat turvota nakkien näköisiksi, jolloin niiden iho sormia taivutettaessa rapsahtaa iloisesti halki. Koettu. Täytyy kuitenkin olla kiitollinen omalle ruumiilleen, että se loppujen lopuksi terveesti reagoi häiriötilanteeseen ja ilmaisee sen kohtuullisella tavalla. Ruumistaan täytyy tässä tilanteessa ymmärtää ja auttaa selviytymään. Jos tämän pikku näppylöiden hätävuodon tukkeaa voiteilla, toimenpidettä voi verrata rautanaulan laittamiseen palaneen sulakelangan sijalle. Tekniikassa tätä ei harrasteta, vaan pyritään poistamaan ylikuormituksen syy.
        Huonokin tämän tapauksen iho paranee nopeasti melkein ihoansa hoitamatta, jos vain saa aineenvaihduntansa kuntoon. Mainitsemani syöty punasipuli on parhaita ihovoiteita. Koettu. Liika kuormitus pois ruoasta on ensimmäinen toimenpide. Jos se ei riitä, silloin on syytä autaa sulatustaan. Tämän tyypin lievempiin tapauksiin riittänee ruoan sulatuksen auttaminen reseptittömillä tableteilla, jotka sisältävät betainihydrokloridia ja pepsiiniä. Kumpikin aineita, joita oma ruumis valmistaa käyttöönsä jos vain ei ole siihen esteitä. Tehokkaampia kuin tabletit, ovat ainekset sellaisinaan. Pepsiini kyllä tarvitsee mukaansa yleensä pienen suolahappolisän. Vaikeammat tapaukset tarvitsevat vielä virtsateiden aukaisua hieronnalla. Jos ruumis on täynnänsä sulamattomia aineita, silloin aina löytyy jokin ärsyttävä ruoka-aine. Se on kuitenkin vain se oljenkorsi, joka pyrkii katkaisemaan kamelin selän. Eikä syy ole oikeastaan sen viimeisen oljen...


      • Peccan
        selvinnyt kirjoitti:

        Lisää ajateltavaa.
        Monet käyttävät voiteita tähän ihovaivaan. Voiteiden käytöstä voi alatella toisinkin.
        Ongelman alkuperä on syystä tai toisesta puutteellinen ruoan sulatus. Munuaiset ylikuormittuvat, pyrkivät tukkeutumaan ja silloin niiden ei auta kuin sysätä osa virtsasta takaisin verenkiertoon. Asiaan kuuluu, että keskeisimpiä elimiä virtsan haitallisilta vaikutuksilta suojellen virtsa kuljetetaan ääreisalueelle, sormiin, jossa myös verenkierto on huonompaa, etenkin nivelkohdissa. Sulamattoman valkuaisaineen jäännös, ammoniakki, poraa reiän ihon läpi ja näin ruumis pyrkii pääsemään eroon siitä, mikä ei luonnollista tietä kykene poistumaan. Sulamaton sokeri pitää reiän avoimena. Tosi pahassa tapauksessa, kun ruumiin täytyy laimentaa liian väkeväksi käyvää ammoniakkia vedellä, sormet voivat turvota nakkien näköisiksi, jolloin niiden iho sormia taivutettaessa rapsahtaa iloisesti halki. Koettu. Täytyy kuitenkin olla kiitollinen omalle ruumiilleen, että se loppujen lopuksi terveesti reagoi häiriötilanteeseen ja ilmaisee sen kohtuullisella tavalla. Ruumistaan täytyy tässä tilanteessa ymmärtää ja auttaa selviytymään. Jos tämän pikku näppylöiden hätävuodon tukkeaa voiteilla, toimenpidettä voi verrata rautanaulan laittamiseen palaneen sulakelangan sijalle. Tekniikassa tätä ei harrasteta, vaan pyritään poistamaan ylikuormituksen syy.
        Huonokin tämän tapauksen iho paranee nopeasti melkein ihoansa hoitamatta, jos vain saa aineenvaihduntansa kuntoon. Mainitsemani syöty punasipuli on parhaita ihovoiteita. Koettu. Liika kuormitus pois ruoasta on ensimmäinen toimenpide. Jos se ei riitä, silloin on syytä autaa sulatustaan. Tämän tyypin lievempiin tapauksiin riittänee ruoan sulatuksen auttaminen reseptittömillä tableteilla, jotka sisältävät betainihydrokloridia ja pepsiiniä. Kumpikin aineita, joita oma ruumis valmistaa käyttöönsä jos vain ei ole siihen esteitä. Tehokkaampia kuin tabletit, ovat ainekset sellaisinaan. Pepsiini kyllä tarvitsee mukaansa yleensä pienen suolahappolisän. Vaikeammat tapaukset tarvitsevat vielä virtsateiden aukaisua hieronnalla. Jos ruumis on täynnänsä sulamattomia aineita, silloin aina löytyy jokin ärsyttävä ruoka-aine. Se on kuitenkin vain se oljenkorsi, joka pyrkii katkaisemaan kamelin selän. Eikä syy ole oikeastaan sen viimeisen oljen...

        {{lähdepyyntö}}


    • sh-opiskelija

      Mä sain näitä iki-ihania vesikelloja sormiini vuosi sitten kesätöistä. Söin huonosti, olin stressaantunut ja käsittelin voimakkaita aineita.
      Ei siinä vielä kaikki.
      Päänahka alkoi kutista samoin kuin kainalot, rinnanaluset, kyynärtaipeet, polvitaipeet, napa, jalkapöytä.. myös pyllynreikä! Koin olevani tuhoon tuomittu..
      Aloitin innoissani taas opiskelun, jolloin käytin vähän aikaa myös keskivahvaa kortisonia. Jätin sokerin käytön miltei kokonaan ja söin muutenkin aiempaa terveellisemmin.
      Ennen kaikkea käänne kuitenkin tapahtui ihotautilääkärin vastaanoton jälkeen (jonka uskoin parantavan minut täysin) Tiedähäntä mikä tässä loppujen lopuksi minut paransi, mutta yhtäkään vesikelloa ei ole sittemmin ilmestynyt.
      Eihän nyt viikko keskivahvan kortisonin käyttämistä voi kaikkea noin vain ratkaista?

      • Mii

        Yleinen vaiva ja onhan tässä tätä juttuakin ollut aika paljon tähän mennessä. Tuon oman versioni mukaan.

        Tein muutaman vuoden siivoustyötä, jossa käsien ihottumat pikkuhiljaa alkoivat kehittyä. Lähinnä sormien välit kutisivat ja kuivuivat. Hanskoja olisi pitänyt jaksaa käyttää! Jossakin vaiheessa, kun vaihdoin työtä, ihottumat alkoivat häipyä. Kunnes sitten pääsin nauttimaan uudesta ihanuudesta eli noista vesikelloista.. Niissä samaisissa sormenväleissä ja ko. sormissa, oikeassa kädessä pahemmin, mutta kunnon raapimisella sai toisenkin käden "huippukuntoon". Stressi pahensi ihottumaa, stressissä tuli myös raavittua ja hangattua noita kohtia, kun vähänkin kutitti. Iho meni haavoille, hilseili, punotti. Kädet olivat tuskaiset jo aamulla herätessä, kuin olisivat yön aikana oikein kunnolla muhineet ja tulehtuneet - rakkulat oikein "täynnänsä". Nyttemmin olen alkanut epäillä psoria. Siihen ei nuo vesikellot kuulu kuitenkaan. Mieto kortisoni toimii minulla silloin, kun on kipeä iho ja perusvoiteita käytän silloin, kun iho kuivuu liikaa. Pesuaineita pitäisi välttää, kuten myös vahvojen ruoka-aineiden käsittelyä (tomaatti alkanut allergisoida) sekä ehkä myös syömistä(?).

        Tuli tässä vain mieleen, että olenko kärsinyt vastaavista oireista jo pienenä :) Äitini kun kertoi minun jo vauvana hanganneen kaikki tyynyliinani kulmista hajalle siten, että hankasin kulmaa sormiväleissäni ennen nukahtamista. Lienee pukannut stressiä jo tuolloin... :-/


      • sh-opiskelija

        No niin.
        Nyt tapahtui sama juttu; stressiä, join colaa todella paljon ja muuta makeeta meni siinä ohessa. Muutaman kerran kaivoin pyykinpesuainetta paljaalla kädellä viime viikolla.. ja nyt samat oireet kuin viime kesänä.
        Lopetin nyt oitis makean, laitoin kortisonia ja olen huolehtinut käsien kunnosta paremmin välttämällä voimakkaita aineita.
        Ja parantumassa on!


      • Juupeli
        sh-opiskelija kirjoitti:

        No niin.
        Nyt tapahtui sama juttu; stressiä, join colaa todella paljon ja muuta makeeta meni siinä ohessa. Muutaman kerran kaivoin pyykinpesuainetta paljaalla kädellä viime viikolla.. ja nyt samat oireet kuin viime kesänä.
        Lopetin nyt oitis makean, laitoin kortisonia ja olen huolehtinut käsien kunnosta paremmin välttämällä voimakkaita aineita.
        Ja parantumassa on!

        Mulla on ollu nyt joulukuusta asti vesirakkuloita käsissä. Aluksi ne oli märkää erittäviä mutta nyt neste on ihan kirkasta. Tällä hetkellä niitä on eniten juuri ranteen yläpuolella missä alkaa käsi, sormien sivuissa ja kynsien ympärillä. Myös pitkin sormia ja kämmeniä muuallakin. Kutiavat aivan mielettömästi ja yöunet menevät aina kun vaan raavin koko yön. En ole huomannut että esim. mikään ruoka-aine ärsyttäisi niitä erikoisesti mutta kutina yltyy varsinkin jos kädet hikoavat.

        Minulla todettiin alkuvuodesta syyhym oireena oli kamala kutina ja nämä rakkulat. Kun sain syyhyyn lääkityksen oireet muualta kehosta katosivat. Vain käsiin jäi ja jalkapohjiin pienet läiskät. Olen käynyt useaan kertaan eri ihotautilääkäreillä ja syönyt tähän vaivaan nyt kolme antibioottikuuria, kortisonikuurin sekä käyttänyt duocortia, sibicortia, jotain vahvaa kortisonia jonka nimeä en muista, fucidinia sekä sekoiterasva Kin:iä. Myös perusrasvoja olen kokeillut useampaa sorttia. Mikään ei tunnu auttavan, rakkulat kuivuvat välillä ja palaavat taas seuraavana päivänä. Erityisen harmillista tämä on koska olen lähihoitajaopiskelija ja kesätyö vanhainkodissa odottaa. Alan olla hieman epätoivoinen kun koulukin menee pilalle kun ei öitä saa nukuttua. Rahaa on mennyt lääkäreihin ym. yli 400e.

        Olen lukenut ihokeliakiasta, mutta siinä rakkulat eivät yleensä ilmaannu näihim kohtiin. Syyhyä tämä ei varmasti enää ole. Allergiatesteihin jonotan, mutta jono on pitkä.. Yksityiselle ei ole varaa enää mennä.

        Suoraan sanottuna koko alkuvuosi on ollut aikas helvetillistä tämän vaivan takia, aina ei pysty edes syömään ku on kädet niin rikki.


    • kristiina116

      itselläni on myös sama ongelma ollut ~vuoden ajan. sormien välissä pieniä rakkuloita, jotka kutisevat etenkin hikoillessa. suurin ongelma on, että raavin ihon rikki unissani lähes joka yö ja ne eivät tunnu parantuvan ollenkaan. olen rasvannut niitä perusvoiteella ja kortisoonilla ja kuivattanut desinfiointiaineella ja lievittänyt kutinaa pitämällä kättä kylmän vesihanan alla. mikään ei vain tunnu auttavan.

    • eeesee

      vehnätön ruokavalio paransi oman käsi-ihottumani. meni kolmisen viikkoa ja kortisonikuuri eikä ole enää uusiutunut. käsiekseemaa takana n. 4 vuotta ja allergiatestit (prick, ei verikoetta koskaan tehty) ei näyttänyt yhtään allergiaa. kannattaa ainakin kokeilla jättää vehnä pois muutamaksi viikoksi, ei ainakaan ole haitallista.

    • Peccan

      Ei tosiaan kannata käyttä DESINFIOINTIAINETTA haavaan. Sehän vaan kuivattaa ja ärsyttää lisää. Tulehdusta hillitsemään ja/tai ehkäisemään käytä Bacibactia tms.

    • Ruokasooda

      Kokeilkaa myös sekoittaa perusvoidetta ja ruokasoodaa ja sitä kutinakohtiin!

    • Atoopikko

      Täällä eräs, joka eksyi tähän keskusteluun vasta nyt.. Olen kärsinyt 18 vuotta (sairastuin 3-vuotiaana) atopisesta ihottumasta ja nuo kuvailemasi näppylät on tulleet valitettavan tutuiksi. Itselläni pahenee stressin aikana, nytkin niiden kanssa taistelen.. Joillakin auttaa kutinaan antihistamiini, itse en ole sitä kokeillut; suosittelen Cortisonia. Paljon tsemppiä - ja kutinatonta kesää!

    • Anonyymi

      Minulle tuli aikoinaan sormen sisäpinnalle kahden nivelen väliin kutiavia pieniä vesikelloja, jotka kutiavat. Kokeilin kortisonivoidetta, mutta ei auttanut. Sitten kokeilin Daktarin 2% ja kutina lakkasi käytin sitä muutaman päivän ja iho alkoi kovettua siltä osin . Unohdin koko homman lopuksi ja huomasin kerran, että iho oli parantunut. Silloin se tuli kukkien istutuksesta ja taisi olla jonkinlaista sieni-ihottumaa. Minä en jaksa juosta lääkärien luona, vaan kokeilen tuttuja aineita ensin. Jos ne eivät auta, kyselen tyttäreltäni, sillä hän on lääkäri. Jos vaikuttaa pahalta, hän määrää terveykeskuslääkärin vastaanotolle. Hän kun on ylilääkäri ja tekee hallinnollisia tehtäviä, ei saa määrätä mitään lääkkeitä. niin kauan, kun toimii ylilääkärinä.

    • Anonyymi

      Hyi… syyhypunkki.. mee ihotautilääkärille

    • Anonyymi

      Herpes

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe