ISOT rinnat/imetys asento??

isotissimamma :)

Ellikkäs.. :)

Minulla todella isot rinnat (kuppikoko H) ja tulossa pikku kakkonen. Esikoisen kanssa imetys ei onnistunut monista syistä, rintojen koko oli yksi niistä. Nyt kaipaisinkin vinkkejä jos löytyy samankaltaisia kuin minä? Nyt eroa edelliseen kertaan on se että nännit ovat suuremmat ja enemmän ulkonevat kuin tuolloin esikoisen saadessani, uskon sen helpottavan asiaa koska esikoinen ei saanut rinnasta kunnolla kiinni ja asentoa oli hankala löytää koska tuntui että vauva jää koko rinnan painon alle.

7

2807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3er4tygfd

      Ei millään pahalla, mutta en ainakaan heti äkkiseltään ymmärrä ongelmaasi. Todella monella imettävällä äidillä on isot rinnat ja imetys onnistuu ongelmitta. Omalla kohdallani siis ainakin näin. Lapsi ei mitenkään "jää rinnan alle", kyllä lapsi oppii juuri sitä oman äidin rintaa käsittelemään. Jos vauva on tyynyllä sylissäsi, eihän sinun tarvitse edes kumartua, niin vauva saa jo nännin suuhun :) Ei sun sen vauvan päällä tarvitse maata... Sivuttain sängyllä on hyvä tai otat vauvan vatsasi päälle ja imetät siitä. Tosiaan, en näe tuota ongelmaasi, ehkä joku toinen ymmärtää, mistä on kysymys. Mutta tsemppiä kumminkin :)

    • lonsku

      Hei!

      Toisin kuin edellinen vastaaja, minä ymmärrän ongelmasi täysin. Itselläni oli ennen maidonnousua kuppikoko H-I ja nyt se on jopa J.

      Esikoiseni syntyi kuukausi sitten joten kovin pitkää kokemusta minulla ei imettämisestä vielä ole. Meillä kuitenkin on alusta saakka ollut ongelmana juurikin tuo vauvan imuote, aluksi imetys ei meinannut lähteä käyntiin ollenkaan koska vauva ei yksinkertaisesti saanut matalaa nänniäni tarpeeksi syvälle suuhunsa. Avuksi tähän saimme jo sairaalassa rintakumin jonka kanssa imuote on parantunut ja imetys saatiin kunnolla aloitettua.

      Asennoista olen huomannut että makuulla vauvan on hankalampi imeä koska nänni valuu hänen poskeensa, imetänkin makuullaan tällä hetkellä ainoastaan öisin, koska olen silloin liian laiska nousemaan ylös.. Päivisin imetän nojatuolissa istuen ja vauva sylissä maaten. Aluksi vauva makasi tyynyjen päällä, mutta neuvolatäti neuvoi meillä kotona käydessään kuinka saan helposti pidettyä vauvaa pelkän käteni avulla lähellä rintaa.
      Minulla tuo istuen ja vauva sylissä asento on osoittautunut selkeästi parhaaksi asennoksi. Vauva ei jää mitenkään rinnan alle ja hän saa helposti imettyä.

      Kannattaa ehkä kysyä neuvolassa noista asennoista ja muutenkin vinkkiä, ainakin itse sain sieltä parhaan avun! :)

    • isotissimamma:)

      Kiitos vastauksesta!

      Meillä oli myös ongelmana se että rintani ovat riippuvat ja nänni on "alhaalla" rinnassa. Kiitos painovoiman!"#%&¤/ Mutta eiköhän se jotenkin ala sujumaan.. sais nyt vielä tämän vauvan maailmaan asti :)

    • mie vaa

      Neljäs muksuni jota imetän... kuppikokoni on H. Kaks ekaa rintakumen kans ja kaks seuraavaa ilman.
      Itse suosin istuen imetystä risti-istunnassa. Rintani myös riippuu ja nänni on alhaalla. Rinnan ollessa täynnä saa vauva ensin "leikkiä" että saa kunnon otteen rinnasta. Vauva on kuukauden ikäinen. Ei itse onnistu "noukkimaan" nänniä suuhun vaikka nännini ovat isot ulospäin suuntautuneet. Puristan rintaa nännipihan alueelta litteämmäks jotta vauvan työ helpottuu. Kun saa kunnon otteen, niin pidän vaan huolen, että saa ilman kulkeen nenästä.
      Kyl se imetys lähtee sujuun jos on sujuakseen...

    • 17+4

      Kaksi lasta imetetty ja isoilla rinnoilla. Mitenkään en näe isoja rintoja haittana imetyksessä, pikemminkin etuna... Ystävälläni pienet rinnat ja istuen imettäessä pitää vauvaa käsillään rinnassa kiinni. Itse olen voinut pitää vauvan sylissä, tyyny vain olle, tai nostanut jalan toisen päälle. Ei kädet väsy kun ei tarvitse kannatella vauvaa. En ymmärrä miten vauva voi jäädä rinnan alle? Siis ainakaan kuppikoolla H? Ehkä sitten jos olis joku Cicciolina tms.

      Mutta matalat nännit on ongelma, sen ymmärrän. Itsellänikin synnärillä tissit turpos melkoisiksi meloneiksi ja miten vauva siitä nännistä kiinni saa kun nänniä ei käytännössä ole, kun tissi on pinkeä rantapallo? Tissikumit käyttöön vaan. KAkkosen kanssa imetys sujui paljon helpommin, kun esikko oli venyttänyt nännit käyttökelpoisemmiksi.

    • kuppi J

      Imetän pääasiassa makuulta. Aluksi ongelmana oli tosiaan vauvan jääminen alle - lisäksi kun rinnat olivat maidosta niin turpeat, että niitä oli todella hankala edes liikutella. Myös vauvan oli hankala ottaa otetta, vaikka rinnanpääni ovat ulospäin. Meillä isona apuna olivat myös rintakumit. Edelleen muotoilen nänniä, jotta poika (3kk) saa siitä kiinni ja joudun painamaan hieman rinnasta, jotta pojalle jää hengitysrako. Laitoksella kokeilin myös pyyhkeen rullaamista rinnan alle, jotta sain rinnan muotoiltua pojalle sopivampaan kulmaan. Toimi, mutta ei myöhemmin enää tarvittu. Joskus syötän sohvalla istualtaan jalat pöytää vasten, jolloin lapsi on jalkojeni ja kehoni välissä, sekin mielestäni toimii hyvin ja säästää hartioita - poika kun on jo 8,5kg...

      • aloittaja-.-.-.

        kiitos vinkeistä, tuota pyyhe juttua en ollut ajatellut, uskon sen olevan minulla myös käyttökelpoinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe