Mitä narsismia/kateutta

Vaan66

Hei... Elin parisuhteessa miehen kanssa joka loppujen lopuksi olis narsistinen piru.. Kaikki mitä siitä aiheesta on kirjoitettu alkoivat loksataa paikalleen.

Olin pieni harmaa hiirulainen jokska hän minut teki. Olin kuuliainen vaimo en uskaltanut uhmata ihmistä joka omaa niin vahvan itsetunnon vai mitäköhän se oli.. Alisti kyykytti käskytti jne.. Ja minähän tottelin en uskaltanut uhmata tätä ihmistä.. Ja jos yritin niin siitähän sain kuulla kunniani. Joten alistuin ..
Mutta sitten jostakin sain voimaa ja rohkeutta ja erosin..

Aloin elää omaa ihanaa elämää nauttimaan omasta tilasta... Muutuin todella ulkoisesti , sisäisesti ja rupesin olemaan iloinen aurinkoinen sosiaalinen...

Mutta nyt tässä uudessa elmässä olen kohdannut hmm oisko se kateutta kaunaa täsät uudestä minästi..

Samassa työpaikassa olen monta vuotta ollut ja samat työkaverit siellä.. Sillon kun olin suhteessa niin en töissäkään pahemmin uskaltanut esim jutella miehpuolisten työkavereiden kanssa ja pukeduinkin kuin todellakin harmaa hiirulainen. Ja työkaverit näkivät minut sellasena monta vuotta...

No sitten kun erosin, vaatetus muutui naisellisemmaksi, rupesin olemaan sosiaalisempi...

Mutta nyt tässä kerran kuulin erään työkaverin (naisen) kommentit minusta.. Pukeentumiseta , ulkonäöstäni ja siitä mitä ratkaisuja olin eron myötä tehny.. Hän arvosteli minut eräässä tilaisuudessa erittäin negatiivisesti.. Ja sen illan jälkeen emme ole tervehtineet. Ja muutenkin kun kohtaamme ei katse kohtaa kertaakkaan.. Eli olen ilmaa tälle henkilölle.. No en tavallaan kaipaakaan hänen ystävyyttä ollenkaa.

Olin kertonut pikkasen meidän yhdelle esimiehelle tämän henkilön käyttäytymisestä.. No sen asenne oli no jaaa... Mutta nyt tuli siteen niin että joudun tuuraamaan häntä yhdessä asiassa. Ja yritin vaihtaa että ei tarvitsikin. Sanoin esimiehelle että voisko asiaa järjestää toisin.. No ei kuulema... Ja nyt nostetaan kuulema kissa pöydälle ja selvitetään asia.. En tiedä kannattaako tämä asia viedä loppuun asti.. Mutta jos esim menen kysyy jotakin tai ilmotan jotakin niin tän henkilön suusta tulee vastaus. Öhöööö.. ja erittäin nuivasti..

Mutta kun yhdestä narsistisesta pääsin eroon ja olen vahvistuntu ja tunnen ahdistusta tätä työkaveria kohtaan. Niin jotenkin mun vahvuus tulee esiin, että en anna enään kenenkään polkee mua maahan.. Mutta tässä nyt härännyt vanha muistot esiin ton työkaverin myötä... Ja jotenkin tuntuu että PEEVELI mua ei enään nujerreta.. Ja sen takia että olen muuttuntu eduksi ja mut huomataan ja että en ole enään se harmaa hiirulainen. Olen aikuinen nainen parhaassa iässä ja saan nauttia tästä uudesta elämästä.. Eikä ketkään nujerra mua.. =)

3

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d.i.c.e

      Good for you...

    • elämän kevät

      Muuttaa voi vain itseään ja joskus se oma muuttuminen voi olla kova paikka ympäristölle ja lähipiirille, joiden on vaikea sulattaa muuttumistasi. Muutoksesta tulee ketjureaktio ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joskus voi koko ystäväpiiri vaihtua kokonaan toiseen. Kannattaa kuitenkin olla kärsivällinen sillä kuohuntaakin kestää vain aikansa.

    • metall-leidi

      Nyt kun olet vahvistunut ja löydät harmaan hiirulaisen sisältä upean ja itsenäisen naisen niin jatka vaan samaa rataa. Pysy lujana, äläkä ajattele tippaakaan sitä mitä työkaverit ajattelevat sinusta.Tee työsi vaan niin hyvin kun taidat ja jätä kateellisten kommentit omaan arvoonsa.
      Siinäpä se onkin kun harmaasta hiirulaisesta kuoriutuu viehättävä nainen niin sepä herättääkin toisissa kateutta.
      Hyvä!Taistele ja ota elämäsi haltuun. ! Harmillista on vaan, että monetkaan naiset eivät ole solidaarisia eivätkä osaa iloita "siskojensa" menestymisen elämyksistä vaan naispuoliset työkaverti koetaan kilpailijoiksi ja kun joku nostaa päätänsä niin hänet koetaan uhaksi.
      Nauti siis elämästä, kun irtaantuu narsistista niin ikäänkuin silmistä otettaisiin pois himmentyt, savuiset silmälasit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1469
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1079
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      895
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      165
      766
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      577
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe