Moikka!
Olen lukion kakkosella. Opinnot sujuvat hyvin, ja jonkin ajan kuluttua on edessä tulevan opiskelupaikan valinta. Sen tiedän, että pyrin lukemaan kauppatieteitä. En kuitenkaan vielä tiedä, mihin oppilaitokseen hakea ja mikä pääaine valita. Tulevaisuudessa minua kiinnostavat investointipankkiiriin työt joko kotimaassa tai ulkomailla esim. Lontoon Cityssa.
Miten minun siis kannattaisi kouluttautua, kun haluan tälle uralle? En asu pääkaupunkiseudulla. Käytännössä minulla on vaihtoehtoina kotipaikkakuntani yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta, HSE ja Hanken. Tarpeen vaatiessa en näkisi ulkomaillakaan tapahtuvia opintoja ongelmana.
Onko siis jollakulla asiasta tietävällä vinkkejä minulle?
Myös kokemukset investointipankkiirin työstä ovat tervetulleita: Millaista työ on? Millainen palkkataso Suomessa ja ulkomailla? Mitä vaatimuksia? Millainen työaika?
Suurkiitokset jo etukäteen!
Investointipankkiiriksi
15
14377
Vastaukset
- kilpailijahai
moi spera
- Jarno M.
Mielestäni on erittäin epäkorrektia paljastaa toisten nimiä täällä julkisessa Suomi24:ssa, ja laitoinkin tästä viestiä ylläpitäjille. Muista, että IP-osoitteesi tallentuvat Suomi24:n palvelimille, ja sitä myöten saamme henkilöllisyytesi selville, jos jatkat tätä nykynuorison käyttämää sanaa "trollaamista".
Toivottavasti opit tästä varoituksesta!
-Jarno M. - Näin vaan on
Jarno M. kirjoitti:
Mielestäni on erittäin epäkorrektia paljastaa toisten nimiä täällä julkisessa Suomi24:ssa, ja laitoinkin tästä viestiä ylläpitäjille. Muista, että IP-osoitteesi tallentuvat Suomi24:n palvelimille, ja sitä myöten saamme henkilöllisyytesi selville, jos jatkat tätä nykynuorison käyttämää sanaa "trollaamista".
Toivottavasti opit tästä varoituksesta!
-Jarno M.Jarno M., sinä et saa ylläpitäjältä yhtään kenenkään ip osoitetta.
- Gordon Gekko
kokoomusnuorista on hyvä ponnistaa!
- Anonyymi
Kokoomus on itse täydellisyys
- --
Itse lopettelen rahoituksen opintoja HSE:llä. Sanoisin, että halutuimmat invepankkeihin on HSE rahoitus tai TKK tutan opiskelijat, hankenkaan ei oo paha.
Työ analyytikkona on monipuolista taustatyötä ja arvonmääritystä projektikohtaisesti, mielenkiintoista jos alasta tykkää. Päivät venyy usein ja normiviikko on ehkä 60-100h riippuen yrityksestä.
Kaverit ketkä käyny Lontoossa teki pahimmillaan 115h viikkoo et onhan tästä pakko tykkää
Mut siis kai 60h viikollakin jossain pärjää et ei sen takia kannata jättää tulematta kouluun.
Pankit hakee 3-5. vuosikurssin tyyppei muutaman kk harjoittelijoiks, jotka saa ihan firmast riippuen 2500-5000. Konsulttipuolella tiedän 6000 kk-liksoista jo harjoitteluvaiheessa bonuksineen.
Tsemppiä loppulukioon ja sit kunnon hommiin.- kyttääjäkeijo
Onneksi ei sentään tarvitse osata kirjoittaa.
- rahaaaaaaa
Hei ooppa nyt rehellinen, eiköhän se ainut syy ole raha. Ei kukaan istu 100 tuntia toimistossa tekemässä powerpoint esityksiä ja excel-taulukoita sen takia että se kiinnostaisi oikeasti. Raha se on ainut asia joka merkitsee. Muulla ei ole merkitystä.
After all, Ei se tuntipalkka niin paljoo eroa Mäkkärin palkoista
http://www.mergersandinquisitions.com/investment-banking-salaries-mcdonalds/
Monet jättävät työn parin ensimmäisen vuoden aikana kun on mahdollista siirtyä työkokemuksen turvin järkevämpiin hommiin. - kummastunut
rahaaaaaaa kirjoitti:
Hei ooppa nyt rehellinen, eiköhän se ainut syy ole raha. Ei kukaan istu 100 tuntia toimistossa tekemässä powerpoint esityksiä ja excel-taulukoita sen takia että se kiinnostaisi oikeasti. Raha se on ainut asia joka merkitsee. Muulla ei ole merkitystä.
After all, Ei se tuntipalkka niin paljoo eroa Mäkkärin palkoista
http://www.mergersandinquisitions.com/investment-banking-salaries-mcdonalds/
Monet jättävät työn parin ensimmäisen vuoden aikana kun on mahdollista siirtyä työkokemuksen turvin järkevämpiin hommiin.Anteeksi?
En tiedä kuinka paljon mäkkäriisä tienaa, mutta en kyllä koskaan ole kuullut et siellä olisi 55€ tuntipalkka
investointipankkiirin keskimääräinenpalkka on 22 000€ suomessa, ja jos sen jakaa 400 tunnilla on tuntipalkka silloin 55€.
Kerrotoki, jos tiedät mäkkärin jossa on 55€ tuntiliksa, niin voin hakea töihin!
- saddsa
Investointi pankkiiriksi rahoitus paras ala?
- ammattilaine
rahoitus ala on paras joo, ainakin pääsee aikas nopeesti rahan teko hommiin, itsekkin pääsin kun revittiin suoraan koulun penkiltä investointi pankkiin kuukausi tulot nyt noin 15 000 euroa
- 123123rerwrw
Rahoitus on liian kevyt pääaine moniin vaativiin rahoitusalan tehtäviin. Isommissa finanssikeskuksissa, kuten Lontoossa, pankit rekryää paljon insinöörejä, fyysikoita ja matemaatikoita.
Vähän riippuu siitä mitä haluaa tehdä urallaan.. - wjfnqio
ok tuliks sust ikin mitäää
- Anonyymi
Hahahahaa hemmetin nero :D
- Anonyymi
Myy sielusi saatanalle, sylje köyhien päälle ja liity Kokoomuksen jäseneksi.
Kokoomus, etsi köyhä ja tapa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017011- 474766
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552656Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52138Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811113Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101078Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921023Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783