pelokas koiranpentu

chihunomistaja

heips, k'vin eilen hakemassa 3,5 kk vanhan chihu pojan. Kotiin tultuaan pentu oli tietenkin peloissaan, ei liikkunu minnekkään, pyrki vaan olemaan lähelläni, jos esim. lähin kävelee jonnekkii nii se suorastaa roikku jaloissani ja ulisi. Nukkumaankaa se ei suostu ilman että olen vieressä, ei syö. Koko päivän aikana hän ei ole suostunut tutkia paikkoja, ei mitään. Mietin tässä onkohan se normaalia, sillä alkaa vähän pelottaa. Tiiän ettei nyt kannata hätiköidä, sillä tää on sulle eka viikko, mutta aikaisempi kokemus oli se että pentu lähti riemuissaan tutkii paikkoja saavuttuaan uuteen kotiin.

Mitä tehdä, voiko pentua auttaa? onko tilanne paha?

6

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7897829308475

Aika myöhään on luovutus tapahtunut kun sait pennun vasta 3,5 kk ikäisenä. Omani olen hakenut hieman nuorempina ja kuvio on ollut yleensä se, että päivän tai kaksi ollaan aranlevottomia ja välistä itkeskellään. Sen jälkeen tutkitaan paikkoja ja muutamassa päivässä on koti-ikävä kaikonnut ja ollaan kuin ei oltaiskaan. On hyvä merkki, että koira turvautuu sinuun. Uskoisin, että pentu on kokolailla reipas tapaus jo viikon päästä. Tsemppiä.

• ikävä asia

Tuollainen on melko huolestuttavaa. Saattaa tulla yksinolon kanssa ongelmia ja arasta pennusta kasvaa todennäköisesti varautunut aikuinen koira. Vaikeaa tehdä asialle mitään, kun se totuttaminenkaan kaikkeen oleelliseen ei ole niin yksinkertaista.

• chihunomistaja

kiitos vastauksista, informoin vaikka myöhemmin viikon kuluttua miten asia on silloin, vähän huolestuttaa sekin kun lähdettiin aamulla pennun kanssa ulos, niin hän ei suostunut liikkua siellä. pelotti ihan hirveästi. ja sekin, kun ollaan sisällä nii pentu on jaloissa kiinni kokoajan ties minne menen. minua alkaa kans pelottaa etten pärjää pennun kanssa jos toi ulina jatkuu loputtomiin, sillä tulee paha mieli ku pikkuista pelottaa.

• ei syytä huoleennnnn

Heitä huoli pois ainakin toistaiseksi. Saithan pennun vasta eilen. Ulkona ensipäivinä mahdollisimman rauhallisissa paikoissa kahdestaan. Hyvin se hoituu, usko pois.

• no höh

tyhmähän se pentu olisi jos ei ensin arkailisi
      tottakai sitä pelotttaa ja kun tuo luovutuskin on tapahtunut noin myöhään yleisestihän koiranpennut luovutetaan 8-10 viikkoisina että älä huoli kohtase jo vipeltää kunhan näytät sille että sinä suojet sitä -olet sen turva

• arkatassu

Nyt pois pennun säälittely ja huolestuneisuus. Teette arkiset asiat, rohkaiset pentua liikkumaan mukanasi, menet vaan itse edellä ja omalla esimerkillä näytät, ettei pelättävää ole. Muista, että koirat tunnistavat ihmisen tunnetilat helposti, ja jos sinä olet huolissasi, pentua se jo ihan kauhistuttaa. Ole itse rohkea ja rauhallinen. Älä palkitse koiraa arkailusta huomiolla, vaan toimi niinkuin koiraa ei olisikaan. Mielestäni alussa on hyvä yöt nukkua pennun kanssa, jotta sillä olisi turvaa. Sen on tärkeää tietää, ettei sitä jätetä, perusturvallisuus on kysymyksessä. Sitten kun luottamus on syntynyt, voit määritellä nukkumapaikan muuanne jos haluat. Itse olen näin toiminut koirieni kanssa, eikä siitä ole myöhemmin ongelmaa tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5375
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2136
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1770
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1723
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1505
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1437
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1300
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1097
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1068
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      207
      917
    Aihe