Aikaisemmin vuodatin täälllä sitä, että boksin kautta tuleva kuva on tummempi kuin telkun oman virittimen kautta. Nyt vasta vika selvisi, kun vaihdoin scartin eli hommat hoitui . Arvoitukseksi jäi, mikä aikaisemmassa scartissa oli vikana, kun päältä päin sitä ei nähnyt. Boksi han oli Topf 4100 c ja telkku 42 Philips
Tämä vain tiedoksi, että piuhat voivat olla myös eräs yleinen syy.
scartissa oli vika
4
192
Vastaukset
- totta puhut
Totta, varsin usein mm. värivirheet kuvassa on viallisen scart-johdon syytä tai sitten scart huonosti laitteen liittimessä kiinni.
Mä alan itse käyttää lattakaapeliscartia, tällaista:
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=61_105_226_1760
Tuo on pikkaisen luotettavampi kuin perinteiset scart-johdot jossa on usein varsin paksu ja kömpelö johto, useasti vielä huonosti suojattukin. Ja huono suojaus näkyy varsinkin jos käyttää komposiittisignaalia, RGB:llä ei niin herkästi koska RGB kulkee vain yksisuuntaisesti mutta komposiitti molempiin suuntiin ja se saattaa aiheuttaa ns. haamukuvaa jos suojaus ei ole kunnossa scartkaapelin sisällä. Sitäpaitsi tuollainen lattakaapeli on ketterämpi eikä kömpelö ja raskas kuten nuo perinteiset.Kyllä se komposiitti kulkee toiseen suuntaan vaikka kuinka katsot RGB:tä Tämä ylikuuluu huonossa johdossa ja häiritsee sitä RGB-signaalia. Tämä näkyy kuvassa nykyään analogi-TV:llä kohinana, kun se komposiittisignaali on lumisadetta.
- joku vastaaja :)
Juu, viallisiiin SCART-kaapeleihin olen itsekin törmännyt. Esim. kuva pätkimistä huonon kosketuksen takia. Emme täällä tiedä, miten tummasta kuvasta sinulla oli kyse, mutta juuri ja juuri huomattavissa olevan tummuuseron voisi ajatella olevan normaalia, mutta ei suuremman.
Hm... hei mutta tässä jo vähän veikkailtiin, että vika voi olla SCART-kaapelissa. :)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9726402 - 42" pana
mulla on hong kongin parin eken scart ja kuva on kyllä tosi kirkas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481