Ne jotka on jo päässeet testaamaan uutta tila-autoa: millainen on sisätilan melu vrt. i30/i20? Pystyykö keskustelemaan huutamatta?
Ix20 Melu?
63
956
Vastaukset
- Koeajaja
1.4 bensa mielestäni selkeästi hiljaisempi kuin i20 (sekä rengas- ja moottorimelu että tuulen suhinat), mutta hyvin samalla tasolla i30:n kanssa. 1.4 dieselissä vastaavasti hyvin dieselmäinen moottorin ääni kuuluu kaupunki-, taajama- ja maantieajossa selvästi, mutta moottoritiellä muut äänenlähteet peittävät tuon. En osaa ix20 dieseliä tosin verrata i20 tai i30 malleihin koska niiden dieselversiosta ei ole kokemusta. Ts. huutamatta voi hyvinkin keskustella (toisin kun esim uusi Polo tai Fiesta), tosin kunnon vauhdissa takapenkkiäisille voi joutua hieman korottamaan ääntään.
Jos pientä ja hiljaista autoa olet hakemassa niin ylivoimaisesti hiljaisin "pikkuauto" jota olen viime aikoina ajanut on uusi Citroen C3, mutta se on taka- ja tavaratiloiltaan ix20:ä pienempi. Kuskin paikalla tilanne on sama, vaikka ix20:n korkeampi ajoasento ja siitä johtuvat hyvät näkymät ulos tilantuntua tuovatkin. - pöpperö kaija
Aika meluisa tötterö se 100km tuntinopeudessa on.Radiotaa saa laittaa isommalle ja sitten alkaa puhe olla huutamista.
- Äimälä K.
Ei se ainakaan parempi ole kuin Hyundai.Olet Delta kauppias Hyundai palstalla ?
Hyundai myi 919130 autoa maailmanlaajuisesti vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://worldwide.hyundai.com/&ei=Z4LXTZ72NIfrOfiX7KUH&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CDYQ7gEwAA&prev=/search?q=hyundai korea&hl=fi&biw=999&bih=545&prmd=ivns - Åndered.
Hyundai on se laadukkaampi.Kia pelaa taas hinnalla ja halvemmalla tuotannolla Yksityiskohdissa sekä materiaaleissa on säästetty.
- kdiyuh
Höpö höpö ja seli seli Hyundai ei ole suomeen tehty kuten Kia.Siksi sitä myydään täällä vähemmän.
- Åndersson G..
Kia on huono auto.Myyntimäärät esim.euroopassa on heikot.
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2010 - zz,,
Kia Ceed on ainoa malli joka myy.Hyundailla myynyt hyvin Sonata,Getz.Ei kovin kaukana Ceedistä ole enää i30 myynti suomessa.
Huhtikuu tilastot Kiaa 535 kpl
Hyundaita 426 kpl
KIA CEED 281 KPL
HYUNDAI i30 235 kpl
Erot alkaan kaventumaan myynnissä.
- Keke,
Erittäin hyvä talviauto on Hyundai.Myyntimäärällä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
- K.Allen
Meluisa on,karkealla asfaltilla ja yli 80km nopeuksissa.Hyvällä tiellä ja alhaisilla nopeuksilla siedettävä.
- pjankke
Kyllä on meluisa.
- Nils,
Tässä lisää kokemuksia:
http://www.khcf.org/index.php?topic=1669.0 - hieman hiljaisempi
koeajoin ix20:n. Kiinnitti huomiota juurikin se että oli hiljaisempi kuin oma i30.
- testattu on
Ix20 on huomattavasti hiljaisempi kuin sisarmalli Kia Venga, kyllä tosissaan näissä merkeissä on selvät erot.
- kaikkea sitä lukee
höpsistä,Venga on paljon hiljaisempi,kute uuden mallinen Ceedkin sisarmalli i30.ntä.
Ajeltu on. - naiskuski2
Hyvin pystyy puhumaan ja kuulemaan toisen puheen 1x20:ssa ja muutenkin hyvä auto
- kuskinais2
Kuulosuojaimet päässä pystyy hyvin ajamaan ja muutenkin aika meluisa auto
- H.Arvas35
Liian kovat rengas ja moottoriäänet minun makuuni.
- Alkuperäinen....
Mielestäni melu on samaa tasooa i30 kanssa eli melko meluisa. Toki hiljaisempi kuin i20. On toki hyvä auto mutta se hinta on KARMAISEVA! En usko että kovinkaan suuri menestys tuleeolemaan juuri tuon takia. Renkaineen ja toimituskuluineen dieselin hinta nousee lähelle 25.000e. Järkyttävää...
- jotain rajaa
kyllä 20 000euroa on se kipuraja varusteineen,mitä maksaisin tästä tuotteesta.
- kaikkea sitä näkee
Huh Huh sillähän saa tykötarpeineen Uuden 1.6 Ceed active dieselin.Moinen meluisa koppero on yli hinnoiteltu ja siksi ei tule myymään.
- jk,
Ei se Ceed nyt ihan kaikkia lyö.Saman konsernin Hyundai lyö kapuloita rattaisiin.Tai on jo ajat sitten lyönyt.
- Kale1144
Hyundai on Korean suurin teollisuusyritys, joka on autoteollisuuden ohella mukana laivanrakennusteollisuudessa. Alkunsa se sai rakennusteollisuudesta. Vuonna 1968 yhtymä käynnisti autojen lisenssivalmistuksen kokoamalla englantilaisia Fordeja, niin henkilöautoja kuin hyötyajoneuvojakin. 1970-luvulla Hyundai alkoi kokonaisuudessaan itse valmistaa autot, tosin aluksi vain kotimarkkinoille. Ensimmäinen vientimalli (v. 1976) oli Pony. Menestyksen turvaamiseksi yhtiö päätti voimakkaasta tuotekehityspanoksesta - 5 % voitosta sijoitettiin jatkuvasti tutkimukseen ja kehitystyöhön. Aluksi yhteistyö Mitsubishin kanssa oli varsin läheistä. 80-luvun puolivälissä käynnistyi vienti myös USA:n markkinoille. Tuotannon laajentuessa Hyundai rakensi Ulsaniin Koreaan maailman suurimman yhtenäisen autotehtaan, jonka tuotantokapasiteetti on 1.5 miljoonaa autoa vuodessa. Merkin yhteys Mitsubishiin on 90-luvun aikana heikentynyt, sillä sen suunnittelemat moottorit on korvattu Hyundain omilla koneilla. Valmistuksen kasvaessa myös mallivalikoima on kasvanut, ja vientimaita on tullut yhä lisää. Taloudellisen laman koetellessa Aasiaa, sen vaikutukset ovat tuntuneet myös Koreassa. Sen seurauksena Hyundai osti Kian, ja lujitti näin otettaan Korean suurimpana autojen valmistajana. Hyundai on kasvanut myös Euroopan markkinoilla nopeasti, ja sillä on selkeästi ilmoitettuja voimakkaita kasvutavoitteita Euroopan markkinoilla. Suomessa 90-luvun lama keskeytti Hyundain tuonnin kokonaan, mutta se käynnistyi uudelleen v. 2001 uuden maahantuojan toimesta. Vuonna 2001 Hyundai ennakoidaan valmistavan n. 1.7 miljoonaa autoa. Hyundain maahantuojana Suomessa on toiminut vuodesta 2001 alkaen Simetron Groupiin kuuluva Hyundai Motor Finland Oy. Hyundai-henkilöautojen takuu pidennettiin kolmesta vuodesta viiteen vuoteen syyskuussa 2004. Takuun laajennus Suomessa koskee vain yksityiskäytössä olevia autoja.
- sseeli sssheli
Kale1144 kirjoitti:
Hyundai on Korean suurin teollisuusyritys, joka on autoteollisuuden ohella mukana laivanrakennusteollisuudessa. Alkunsa se sai rakennusteollisuudesta. Vuonna 1968 yhtymä käynnisti autojen lisenssivalmistuksen kokoamalla englantilaisia Fordeja, niin henkilöautoja kuin hyötyajoneuvojakin. 1970-luvulla Hyundai alkoi kokonaisuudessaan itse valmistaa autot, tosin aluksi vain kotimarkkinoille. Ensimmäinen vientimalli (v. 1976) oli Pony. Menestyksen turvaamiseksi yhtiö päätti voimakkaasta tuotekehityspanoksesta - 5 % voitosta sijoitettiin jatkuvasti tutkimukseen ja kehitystyöhön. Aluksi yhteistyö Mitsubishin kanssa oli varsin läheistä. 80-luvun puolivälissä käynnistyi vienti myös USA:n markkinoille. Tuotannon laajentuessa Hyundai rakensi Ulsaniin Koreaan maailman suurimman yhtenäisen autotehtaan, jonka tuotantokapasiteetti on 1.5 miljoonaa autoa vuodessa. Merkin yhteys Mitsubishiin on 90-luvun aikana heikentynyt, sillä sen suunnittelemat moottorit on korvattu Hyundain omilla koneilla. Valmistuksen kasvaessa myös mallivalikoima on kasvanut, ja vientimaita on tullut yhä lisää. Taloudellisen laman koetellessa Aasiaa, sen vaikutukset ovat tuntuneet myös Koreassa. Sen seurauksena Hyundai osti Kian, ja lujitti näin otettaan Korean suurimpana autojen valmistajana. Hyundai on kasvanut myös Euroopan markkinoilla nopeasti, ja sillä on selkeästi ilmoitettuja voimakkaita kasvutavoitteita Euroopan markkinoilla. Suomessa 90-luvun lama keskeytti Hyundain tuonnin kokonaan, mutta se käynnistyi uudelleen v. 2001 uuden maahantuojan toimesta. Vuonna 2001 Hyundai ennakoidaan valmistavan n. 1.7 miljoonaa autoa. Hyundain maahantuojana Suomessa on toiminut vuodesta 2001 alkaen Simetron Groupiin kuuluva Hyundai Motor Finland Oy. Hyundai-henkilöautojen takuu pidennettiin kolmesta vuodesta viiteen vuoteen syyskuussa 2004. Takuun laajennus Suomessa koskee vain yksityiskäytössä olevia autoja.
SELI SELI. Harmittaako kun ostit tuiki tavallisen peruskärryn perus laadulla ja ominaisuuksilla?
Peruskärryjä saa jokamerkiltä.
Hyundai on ylihinnoiteltu Dacia. - q121
sseeli sssheli kirjoitti:
SELI SELI. Harmittaako kun ostit tuiki tavallisen peruskärryn perus laadulla ja ominaisuuksilla?
Peruskärryjä saa jokamerkiltä.
Hyundai on ylihinnoiteltu Dacia.Hyundai laadukkain automerkki 2010.Autobild Saksa.
- laskua tullut
q121 kirjoitti:
Hyundai laadukkain automerkki 2010.Autobild Saksa.
Vaan eipä ole enää 2011.
- samaa mössöä
q121 kirjoitti:
Hyundai laadukkain automerkki 2010.Autobild Saksa.
Dacia varmaan sitten on seuraava 2011
- J.uhta
Kale1144 kirjoitti:
Hyundai on Korean suurin teollisuusyritys, joka on autoteollisuuden ohella mukana laivanrakennusteollisuudessa. Alkunsa se sai rakennusteollisuudesta. Vuonna 1968 yhtymä käynnisti autojen lisenssivalmistuksen kokoamalla englantilaisia Fordeja, niin henkilöautoja kuin hyötyajoneuvojakin. 1970-luvulla Hyundai alkoi kokonaisuudessaan itse valmistaa autot, tosin aluksi vain kotimarkkinoille. Ensimmäinen vientimalli (v. 1976) oli Pony. Menestyksen turvaamiseksi yhtiö päätti voimakkaasta tuotekehityspanoksesta - 5 % voitosta sijoitettiin jatkuvasti tutkimukseen ja kehitystyöhön. Aluksi yhteistyö Mitsubishin kanssa oli varsin läheistä. 80-luvun puolivälissä käynnistyi vienti myös USA:n markkinoille. Tuotannon laajentuessa Hyundai rakensi Ulsaniin Koreaan maailman suurimman yhtenäisen autotehtaan, jonka tuotantokapasiteetti on 1.5 miljoonaa autoa vuodessa. Merkin yhteys Mitsubishiin on 90-luvun aikana heikentynyt, sillä sen suunnittelemat moottorit on korvattu Hyundain omilla koneilla. Valmistuksen kasvaessa myös mallivalikoima on kasvanut, ja vientimaita on tullut yhä lisää. Taloudellisen laman koetellessa Aasiaa, sen vaikutukset ovat tuntuneet myös Koreassa. Sen seurauksena Hyundai osti Kian, ja lujitti näin otettaan Korean suurimpana autojen valmistajana. Hyundai on kasvanut myös Euroopan markkinoilla nopeasti, ja sillä on selkeästi ilmoitettuja voimakkaita kasvutavoitteita Euroopan markkinoilla. Suomessa 90-luvun lama keskeytti Hyundain tuonnin kokonaan, mutta se käynnistyi uudelleen v. 2001 uuden maahantuojan toimesta. Vuonna 2001 Hyundai ennakoidaan valmistavan n. 1.7 miljoonaa autoa. Hyundain maahantuojana Suomessa on toiminut vuodesta 2001 alkaen Simetron Groupiin kuuluva Hyundai Motor Finland Oy. Hyundai-henkilöautojen takuu pidennettiin kolmesta vuodesta viiteen vuoteen syyskuussa 2004. Takuun laajennus Suomessa koskee vain yksityiskäytössä olevia autoja.
Kävin koeajamassa Hyundai ja heti perään Dacian.
Dacia parempi ejettava,mutta Hyundaissa pitempi takuu.
Menee lantin heitoksi. - Dacia on
sseeli sssheli kirjoitti:
SELI SELI. Harmittaako kun ostit tuiki tavallisen peruskärryn perus laadulla ja ominaisuuksilla?
Peruskärryjä saa jokamerkiltä.
Hyundai on ylihinnoiteltu Dacia.RENAULT - NISSAN konsernin tuote, joten kommenttisi taisi tulla REPESTÄ ( Revin Sen P...tä)
- Hynylle kilpailija
Dacia on kirjoitti:
RENAULT - NISSAN konsernin tuote, joten kommenttisi taisi tulla REPESTÄ ( Revin Sen P...tä)
Senkun revit.Dacia seuraava laatuvoittaja,
- kuski kolmonen
Suomeen tuodun 1x20 varustetaso on niin hyvä, joten hintaa tulee sen takia. Hyundai myy hyvin Suomessa.
- Myy hyvin
kyllä hyundai kokonaisuudessa. Mutta suosiolla on hintansa ja seon kohonnut hinta. Kyllä ix20 on selkeästi ylihinnoiteltu, ei auta vaikka kuinka katson hyundai-silmälasien läpi. Piru, ostaisin muuten.
- Asiaan perehtynyt
Myy hyvin kirjoitti:
kyllä hyundai kokonaisuudessa. Mutta suosiolla on hintansa ja seon kohonnut hinta. Kyllä ix20 on selkeästi ylihinnoiteltu, ei auta vaikka kuinka katson hyundai-silmälasien läpi. Piru, ostaisin muuten.
Käy kokeilemassa Vengaa, se on sonnanjauhajien puheista huolimatta likkimain sama auto kuin ix20:tä ja hinta jää varusteita tasoittavilla lisäoptioillakin (cruise, aut.ilm., alut jne.) hieman halvemmaksi kuin vastaava ix20. Autot jopa tehdään samalla linjalla Ostravassa Tsekeissä, joten laatueroja ei varmasti ole. Korirakenteidenkin täytyy olla viimeistä piirtoa myöten identtisiä, kun euro-ncap käytti Vengan testituloksia ja jopa kuvasarjoja julkaistessaan ix20 tulokset. Monet namiskat, viikset, jopa penkit erilaisesta pintakankaasta huolimatta, tekniikka yms. ovat aivan samoja komponentteja, joten kuvitellut laatuerot ovat ostajien päässä. Alleppäinkin kurkatessa näyttävät ihan samoilta. Vain hintalappu on eri. Toki jos Hyundain hiukan erilainen muotoilukieli maskissa ja peräpäässä miellyttää enemmän, voi olla vaikea siirtyä Kiaan.
- Kiitos vinkistä
Asiaan perehtynyt kirjoitti:
Käy kokeilemassa Vengaa, se on sonnanjauhajien puheista huolimatta likkimain sama auto kuin ix20:tä ja hinta jää varusteita tasoittavilla lisäoptioillakin (cruise, aut.ilm., alut jne.) hieman halvemmaksi kuin vastaava ix20. Autot jopa tehdään samalla linjalla Ostravassa Tsekeissä, joten laatueroja ei varmasti ole. Korirakenteidenkin täytyy olla viimeistä piirtoa myöten identtisiä, kun euro-ncap käytti Vengan testituloksia ja jopa kuvasarjoja julkaistessaan ix20 tulokset. Monet namiskat, viikset, jopa penkit erilaisesta pintakankaasta huolimatta, tekniikka yms. ovat aivan samoja komponentteja, joten kuvitellut laatuerot ovat ostajien päässä. Alleppäinkin kurkatessa näyttävät ihan samoilta. Vain hintalappu on eri. Toki jos Hyundain hiukan erilainen muotoilukieli maskissa ja peräpäässä miellyttää enemmän, voi olla vaikea siirtyä Kiaan.
Venga houkuttelisi mutta sen jälleenmyyjä ei... On itselläni huonoja kokemuksia, voi olla että tilanne muuttunut. Pitää harkita.
- Kervinen.
Asiaan perehtynyt kirjoitti:
Käy kokeilemassa Vengaa, se on sonnanjauhajien puheista huolimatta likkimain sama auto kuin ix20:tä ja hinta jää varusteita tasoittavilla lisäoptioillakin (cruise, aut.ilm., alut jne.) hieman halvemmaksi kuin vastaava ix20. Autot jopa tehdään samalla linjalla Ostravassa Tsekeissä, joten laatueroja ei varmasti ole. Korirakenteidenkin täytyy olla viimeistä piirtoa myöten identtisiä, kun euro-ncap käytti Vengan testituloksia ja jopa kuvasarjoja julkaistessaan ix20 tulokset. Monet namiskat, viikset, jopa penkit erilaisesta pintakankaasta huolimatta, tekniikka yms. ovat aivan samoja komponentteja, joten kuvitellut laatuerot ovat ostajien päässä. Alleppäinkin kurkatessa näyttävät ihan samoilta. Vain hintalappu on eri. Toki jos Hyundain hiukan erilainen muotoilukieli maskissa ja peräpäässä miellyttää enemmän, voi olla vaikea siirtyä Kiaan.
Hyundai on laadukkaampi.Kia on 2 laatua.
- mwiuq
Myy hyvin kirjoitti:
kyllä hyundai kokonaisuudessa. Mutta suosiolla on hintansa ja seon kohonnut hinta. Kyllä ix20 on selkeästi ylihinnoiteltu, ei auta vaikka kuinka katson hyundai-silmälasien läpi. Piru, ostaisin muuten.
Mistä ostit ne lasit? Oliko vinohoologo sankojen etukulmassa? Linssit vaaleanpunaiset, no sinisetkin kelpaa. Hintaa en kysy kun ei se kiinnosta vaan se mistä niitä saa. Joutuko jonottamaan kauan, yhden vuoden voi jonottaa jos vaan saa. Porssellahan laseja on, tietty.
- etninen auto
Venga pärjää ihan varmasti muullakin kuin takuulla.
Jälleenmyyjä on petrannut otteitaan ainakin täällä päin sitä vastoin Hyundain myynti vaihtui ja sitä myötä huomasin kiskurihintojen lisäksi myös nihkeän palvelun.
Täälläpäin asioin mielummin Deltalla kuin paikallisessa muut merkit Hyundai puljussa. - yx selitteisesti
Venga on näistä parempi ja suositumpikin suomessa.
- aaqq
Agressiivinen Delta-auton myyjä Hyundai palstalla? Kia on saman konsernin pahin kilpailija.Siksi myyntipuheet on kovia ja kilpailu kovaa.Hyundai voittaa kuitenkin laadussa.Hyundai oli laadukkain automerkki 2010 Autobild Saksa.
- Höpöti höpöä...
aaqq kirjoitti:
Agressiivinen Delta-auton myyjä Hyundai palstalla? Kia on saman konsernin pahin kilpailija.Siksi myyntipuheet on kovia ja kilpailu kovaa.Hyundai voittaa kuitenkin laadussa.Hyundai oli laadukkain automerkki 2010 Autobild Saksa.
Eiköhän tuo Autobild plää plää ole jo sataan kertaan kuultu. Samaisessa testissä Kia sai itse autoa koskevissa arvosteluissa hieman paremmat pisteet, joten puheet autojen paremmasta laadusta on ihan täyttä paskaa. Suomalaisessakin merkkien merkki tutkimuksessa arviot itse auton laadusta päätyivät tasapisteisiin. Samaa tavaraa kummatkin sillä erotuksella, että Saksalaiset huoltoliikkeet Hyundailla paremmat. Jos ainakin asiallisia khcf juttuja lukee, ei Hyundai tunnu olevan yhtään sen kummempi kuin sisarmerkki Kiakaan. Esim. samat koiranluut-ongelmat, kolinat ja likimain yhteneväiset muutkin probleemat ovat i30:ssä kuin cee´dissäkin. Joskin tässä merkki-kaksikossa niitä ongelmia vähemmän kuin monella muulla merkillä.....Ja mikä toi Kia on 2 laatua kommentti on? Varsinaisia autoasiantuntijoita taas liikkeellä. Tosin eihän se ole Kia-kuskeilta pois, jos Hyundai kuljettajat luulevat autojensa olevan parempilaatuisia, kukin ajaa millä tahtoo ja maksaa mistä tahtoo;)
Eikä tarvitse olla Delta-kauppias todetakseen Delta-liikkeiden palvelun, sekä hintatason parantuneen viimeisen vuoden parin aikana. Parannusta on tapahtunut, kun moni taas valittaa, että Hyundai-kauppiailla on ollut motivatio-ongelmia palvella asiakkaita hyvin. Saa nähdä miten Pösö-kauppiaat hoitavat hommat jatkossa...rahastaa ne ovat ainakin osanneet. - SAMOIN KIITOS
aaqq kirjoitti:
Agressiivinen Delta-auton myyjä Hyundai palstalla? Kia on saman konsernin pahin kilpailija.Siksi myyntipuheet on kovia ja kilpailu kovaa.Hyundai voittaa kuitenkin laadussa.Hyundai oli laadukkain automerkki 2010 Autobild Saksa.
Olet ilmeisesti Hyundai myyjä joka kirjoittelee Kia palstalle jokapäivä ja linkittelee Hyundain mainos sivuille.AUTO-BILD TOUKOKUU 2011
KIA HALUTTAVAMPI MERKKI KUIN HYUNDAI. - läpäti pläää
SAMOIN KIITOS kirjoitti:
Olet ilmeisesti Hyundai myyjä joka kirjoittelee Kia palstalle jokapäivä ja linkittelee Hyundain mainos sivuille.AUTO-BILD TOUKOKUU 2011
KIA HALUTTAVAMPI MERKKI KUIN HYUNDAI.juuri näin "höpöti höpöä" tämä "aaqq" nimimerkki vierailee todella useasti Kia palstalla kirjoittelemassa ja mainostamassa Hyundaita ja muistelemassa vanhaa lehteä,vaikka uutta tietoa asiasta jo onkin.
- qqqqq11
SAMOIN KIITOS kirjoitti:
Olet ilmeisesti Hyundai myyjä joka kirjoittelee Kia palstalle jokapäivä ja linkittelee Hyundain mainos sivuille.AUTO-BILD TOUKOKUU 2011
KIA HALUTTAVAMPI MERKKI KUIN HYUNDAI.Odotappas kyllä se myynti suomessakin tasoittuu Hyundain eduksi.Muualla maailmassa Hyundai on suositumpi ollut jo kauan.
- laatu nyt eri asia
Uusi malli myy hetken(eli näkyy muutaman kk. myynnissä) mutta Hyundai jää vuositasolla kauas Kiasta nyt ja ensivuotena.
Hyundai on ihan hyvä perusauto kuten Kiakin,mutta mitään laatu autoja ne eivät ole,eikä liene tarkoituskaan.
Tarkoitus enemmänkin olla ja tehdä suhteellisen edullisia ja luotettavia kansanautoja.- iaosw
Itse käsitän laadun niin että mitä autossa on toimii. Ei i30:nen markkinoiden hiljaisin ole joskaan ei meluisinkaan. Mutta toimii. 80-luvulla oli saksalaisautoja ja 90-luvun lopulla aina 07:aan saakka, vikoja oli vaikka muille jakaa. Itse asiasssa italialaisia autoja sai korjata vähemmän ja sähkövikoja selvästi vähemmän kuin sakuissa. Kaikkiin edellisiin nähden itsellä ainakin Hyundai viattomin, itse koen sen laatuna. Itseä ei hämää ulkokultaisuus jos mitä varsinkin saksalaisautot edustaa.
- Mitä on quality?
iaosw kirjoitti:
Itse käsitän laadun niin että mitä autossa on toimii. Ei i30:nen markkinoiden hiljaisin ole joskaan ei meluisinkaan. Mutta toimii. 80-luvulla oli saksalaisautoja ja 90-luvun lopulla aina 07:aan saakka, vikoja oli vaikka muille jakaa. Itse asiasssa italialaisia autoja sai korjata vähemmän ja sähkövikoja selvästi vähemmän kuin sakuissa. Kaikkiin edellisiin nähden itsellä ainakin Hyundai viattomin, itse koen sen laatuna. Itseä ei hämää ulkokultaisuus jos mitä varsinkin saksalaisautot edustaa.
Niin, mitä se laatu sitten on? Jämäkästi kiinni jymähtävä ovi? Vaimea rengasääni? Arvokkaannäköinen materiaali kojetaulussa?? Upea ajettavuus??
Vai onko laatu sitä, että lukot toimivat pakkasessa. Vuodesta toiseen häiriövalot jäävät syttymättä?? Katsastus läpäistään aina ongelmitta?? Iskarit kestävät koko auton eliniän?? Pakkasessa kuin pakkasessa päästään liikkeelle ilman ongelmia???
Vai onko laatu sitä, että huollossa saat henkilökohtaista palvelua?? Myyjä pitää yhteyttä sinuun jälkeenkinpäin?? Vikatapauksissa saat nopeasti apua tienpäälle???
Laatu voidaan käsittää monella eri tavoin. Yleensä kahta yllämainittua spekulointia ei saa samoissa kuorissa.
- laatua autossa
Kiahan on saanut itse autosta joka testissä samat tai paremmat tulokset kuin Hyundai,Akilleen kantapää on ollut maahantuojat,huollot ym.kilkkeet.
- hölynpöyä
Ei mainoksia.Vaan autotestejä ja koeajoja kiitos
- ei hynyä
koeajo tehty. paska ja meluisa auto. jää kauppaan
- Kar.Arhama
Samoin en pitänyt.Liikaa rengasmelua ja jotenkin muovinen(ahdaskin) yleisilme.
Hintakaan ei ole autoon nähden kohdallaan.- Ahdasko.....?
Ihmettelen kyllä millä nyt ajat, jos ix20 tuntuu ahtaalta?? Vengan/ix20:n suurimpia kehunaiheita eri yhteyksissä ja koeajossa on ollut juuri hämmästyttävät sisätilat. Esimerkiksi takapenkkiläisten tiloja on verrattu mm. TM.ssä Vengan koeajossa S-Mersuun ja Ajovalo.fi sivusto kehui Vengan takatilojen päihittäjäksi lähinnä Skoda Superbin?? Lisäksi parivaljakko on niin korkea, että edes hongankolistajien päät eivät osu likimainkaan kattoon millään istumapaikalla. Lisäksi keskitunneliton takalattia antaa jopa takana keskellä istuvalle täydet jalkatilat. Omasta mielestäni harva edes ylemmän keskiluokan auto on niin tilava sisältä kuin tuo luokkaansa nähden pitkäakselivälinen Korealais-kaksikko.
Edessä pitkälle ulottuva viisto suuri tuulilasi ja korkea istumaasento antaa myös avaruuden tuntua. Puheet ahtaudesta kyllä ihmetyttää.....rengasmelu on tottumiskysymys, hiljaisempia kyllä on, mutta ix20/Venga humisee maantiellä aikalailla keskiluokan autojen tapaan. Hiljaisissa nopeuksissa voisin sanoa jopa aika hiljaiseksi. Tuo muovisuus on vähän niin ja näin, nykyään kaikki autot - jopa kalliitkin - ovat sisältä aikamoisia muovierämaita.
Muutenhan autot ovat makuasioita, toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä, mutta ahtautta en ix20:ssä allekirjoita. - selityksen perään se
Ahdasko.....? kirjoitti:
Ihmettelen kyllä millä nyt ajat, jos ix20 tuntuu ahtaalta?? Vengan/ix20:n suurimpia kehunaiheita eri yhteyksissä ja koeajossa on ollut juuri hämmästyttävät sisätilat. Esimerkiksi takapenkkiläisten tiloja on verrattu mm. TM.ssä Vengan koeajossa S-Mersuun ja Ajovalo.fi sivusto kehui Vengan takatilojen päihittäjäksi lähinnä Skoda Superbin?? Lisäksi parivaljakko on niin korkea, että edes hongankolistajien päät eivät osu likimainkaan kattoon millään istumapaikalla. Lisäksi keskitunneliton takalattia antaa jopa takana keskellä istuvalle täydet jalkatilat. Omasta mielestäni harva edes ylemmän keskiluokan auto on niin tilava sisältä kuin tuo luokkaansa nähden pitkäakselivälinen Korealais-kaksikko.
Edessä pitkälle ulottuva viisto suuri tuulilasi ja korkea istumaasento antaa myös avaruuden tuntua. Puheet ahtaudesta kyllä ihmetyttää.....rengasmelu on tottumiskysymys, hiljaisempia kyllä on, mutta ix20/Venga humisee maantiellä aikalailla keskiluokan autojen tapaan. Hiljaisissa nopeuksissa voisin sanoa jopa aika hiljaiseksi. Tuo muovisuus on vähän niin ja näin, nykyään kaikki autot - jopa kalliitkin - ovat sisältä aikamoisia muovierämaita.
Muutenhan autot ovat makuasioita, toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä, mutta ahtautta en ix20:ssä allekirjoita.Seli-seli!
- Millä ajat....
selityksen perään se kirjoitti:
Seli-seli!
Sinäpä et sitten vaivaudu selittelemään ääliö-kommenttejasi milläänlailla. Mutta ymmärtäähän sen, kun ei ole vielä vuosiin asiaa uusien autojen myymälöihin.
Niin, tai voihan sitä siellä pyöriä saavuttamattomien autojen renkaita potkimassa ja uskotella itselle, että parkkipaikalla seisova oma vanha reuhka on ainakin sata kertaa parempi kuin liikkeen sisällä kimaltavat uudet "kiinalaiset ruostepesä" -esittelyautot.
Eikä em. teksti ole mitään selittelyä, vaan allekirjoittaneen alla on nyt jutussa mainittu tilakoppero ja kokemusta on useista eri kokoisista autoista, tiedän kyllä mikä auto on tilava ja mikä ei. Kerroppa millä itse ajat, niin katsotaan vaikkapa specseistä tarjoaako Hyundai ix20 sille kilpailukykyiset tilat, niin ei tarvitse tyhjän räksyttäjäksi haukkua? - seli ja taas seli
Millä ajat.... kirjoitti:
Sinäpä et sitten vaivaudu selittelemään ääliö-kommenttejasi milläänlailla. Mutta ymmärtäähän sen, kun ei ole vielä vuosiin asiaa uusien autojen myymälöihin.
Niin, tai voihan sitä siellä pyöriä saavuttamattomien autojen renkaita potkimassa ja uskotella itselle, että parkkipaikalla seisova oma vanha reuhka on ainakin sata kertaa parempi kuin liikkeen sisällä kimaltavat uudet "kiinalaiset ruostepesä" -esittelyautot.
Eikä em. teksti ole mitään selittelyä, vaan allekirjoittaneen alla on nyt jutussa mainittu tilakoppero ja kokemusta on useista eri kokoisista autoista, tiedän kyllä mikä auto on tilava ja mikä ei. Kerroppa millä itse ajat, niin katsotaan vaikkapa specseistä tarjoaako Hyundai ix20 sille kilpailukykyiset tilat, niin ei tarvitse tyhjän räksyttäjäksi haukkua?Perus Hyny kuski ei edes koeaja mitään muuta kuin hynyn,koska ei saa vaihdossa mitään muualla sehän se ongelma on.Älä potkaisen hynyn rengasta koska sieltä hajoaa jotakin ja taas saa valittaa hynyn kolinaa kun takuu ei korvaa mitään.
- Millä ajat...
seli ja taas seli kirjoitti:
Perus Hyny kuski ei edes koeaja mitään muuta kuin hynyn,koska ei saa vaihdossa mitään muualla sehän se ongelma on.Älä potkaisen hynyn rengasta koska sieltä hajoaa jotakin ja taas saa valittaa hynyn kolinaa kun takuu ei korvaa mitään.
Ja taas avautuu tyhjänjauhaja. Hyundai on peruskestävä auto ja vaihdon koittaessa autosta kuin autosta olen aina päässyt eroon. Koskee kaikkia merkkejä. Omistuksessa on ollut 20 vuoden aikana saksalaisia, japsejakin muutama ja nyt pari uutta korelaista perä perään koska olen ollut tyytyväinen niihin. Kokemusta kyllä piisaa ja nyt alla on em. viestin tila-peli. Itse olen kertonut millä ajan, kerroppa sinä nyt rehellisesti millä ajat, niin aloitetaan se kunnon keskustelu mm. edellä mainituista tiloista, joita joku - kenties sinä - väitit ahtaiksi. Samoin voidaan tarkistaa mitä kolinoita omistamassasi automallissa esiintyy jos olet edes ajokortti-ikäinen.
- pptt
seli ja taas seli kirjoitti:
Perus Hyny kuski ei edes koeaja mitään muuta kuin hynyn,koska ei saa vaihdossa mitään muualla sehän se ongelma on.Älä potkaisen hynyn rengasta koska sieltä hajoaa jotakin ja taas saa valittaa hynyn kolinaa kun takuu ei korvaa mitään.
>. Potkaisen hynyn rengasta koska sieltä hajoaa jotakin ja taas saa valittaa hynyn kolinaa kun takuu ei korvaa mitään.<
Nämä on semmoisia väittämiä jolla ei ole mitään pohjaa.Hyundai on perusvarma auto ja hyvä sellainen.Tai jos haluat vain provosoida niin olet todellinen tyhjänjauhaja.
- selityksen makua
minulla oli hyundai, en ollut autoon tyytyväinen.. vaihtoon meni!
kun vielä huomasin millaisia hyundain omistajat ovat kun luin tätä palstaa... joutavanpäiväistä ylistystä ja kaikenmaailman linkkien laittoa kokoajan tälle palstalle!!! Taitaa se olla heidänkin mielestä huono auto kun pitää kokoajan olla siitä selittelemässä.... - napajää johonkin.
Perus hynu-pelle vaihtaa kolisevan rakkineesa iskarit noi kerran kahteen vuoteen.Nämä linttaan ajetut kolisevta natisevat halpamuoviämpärit lähtevät paalaamoon kun takuu loppuu.Koska niistä ei maksa mikään toinen merkki oikeastaan yhtään mitään.
Nämä paljon kuluttuvat bensarosvot voisi lailla kieltää.- gwpöah
Vaihdoin Hyundain uuteen juuri, kävin kaikki kilpailijat läpi, hyvityshinta samanlainen merkkiin kuin merkkiin ja hyvä vielä, tosin autokin oli hyvä. Miksi merkkiä vaihtaa kun kerran olin tyytyväinen, ei nitissyt taikka natissut niinkuin eurooppalaiset merkit. Nykyinen auto on 13 omissa nimissä joista suurin osa uutena ostettu. Välillä oli vuosia leasing-autoja, merkkejä laidasta laitaan. Joten on pohjaa mihin verrata. Kulutus pieniruokaisimmasta päästä jonka myös autolehtien testit osoittaneet, kun verrataan samankokoisilla varustettuja bensakoneita keskenään. Jos auto ei miellyttäisi niin tuokin olisi vaihdettu klo 17.00 mennessä, onhan noita kauppoja ja mielellään myyjät kauppaa tekee. Mutta ei syytä vaihtaa. Kulutuksesta vielä vaikka kestääkin vertailun niin tilat Hyundaissa on suuremmat mitä muissa, kampoihin laittoi lähinnä Kia.
- vIKA jA VIKA
gwpöah kirjoitti:
Vaihdoin Hyundain uuteen juuri, kävin kaikki kilpailijat läpi, hyvityshinta samanlainen merkkiin kuin merkkiin ja hyvä vielä, tosin autokin oli hyvä. Miksi merkkiä vaihtaa kun kerran olin tyytyväinen, ei nitissyt taikka natissut niinkuin eurooppalaiset merkit. Nykyinen auto on 13 omissa nimissä joista suurin osa uutena ostettu. Välillä oli vuosia leasing-autoja, merkkejä laidasta laitaan. Joten on pohjaa mihin verrata. Kulutus pieniruokaisimmasta päästä jonka myös autolehtien testit osoittaneet, kun verrataan samankokoisilla varustettuja bensakoneita keskenään. Jos auto ei miellyttäisi niin tuokin olisi vaihdettu klo 17.00 mennessä, onhan noita kauppoja ja mielellään myyjät kauppaa tekee. Mutta ei syytä vaihtaa. Kulutuksesta vielä vaikka kestääkin vertailun niin tilat Hyundaissa on suuremmat mitä muissa, kampoihin laittoi lähinnä Kia.
HYUNDAI KAUPPIAS KÄYTTÄÄ ILMAISTA PALSTATILAA.MIKSI MINUN AUTOSTANI SITTEN HÄVISI 2.5VUODESSA PUOLET.
MUUALLA SIIHEN EI LUOTETA,SIINÄ SYY.
- romunkeräykseen
Wittu mikä paska provo. noin puhuu mainosmies!!!
Täällä lähtee hyny paalaamoon. ei se muuhun kelpaa!!! :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082